2018. 08. 23.

Amy Ewing: A fekete kulcs

Író: Amy Ewing
Cím: A fekete kulcs
Sorozat:
The Jewel trilógia 3.
Kiadó: Maxim
Kiadás éve: 2017.
Terjedelem: 304 oldal
Fülszöveg: 
Violet és a Magányos Város külső köreinek népe túl sokáig élt az Ékkő királyi családjainak szolgálatában. Most azonban a Fekete Kulcs nevű titkos társaság a hatalom átvételére készül. Bár Violet tisztában van vele, hogy a lázadás kulcsfigurája, magánemberként is sokat kockáztat: a Tó Hercegnője elrabolta a húgát, Hazelt. Violet, aki keményen küzdött, hogy elszökjön az Ékkőből, most mindent el kell, hogy kövessen, hogy visszatérjen, és nem csak azért, hogy kiszabadítsa Hazelt, hanem hogy megmentse a Magányos Város jövőjét.

„A szeretet erősebb, mint a gyűlölet.” 

Elérkezett a trilógia befejező része, izgalmas lezárást tartogatott nekünk az Írónő?
P: Az öt csillagot végül nem tudom megadni rá, de nagyon izgalmas lezárást kapott ez a sorozat. A függővéges lezárás miatt mindenkit felcsigázott, hogy várjuk a folytatást. Violet végre megmenekült a palotából, helyette azonban húga került fogságba, mi lesz így a következő lépése? Gondolkodhattam ezen, amíg nem tartottam a kezemben a Fekete kulcsot.
Forrás
Kíváncsi voltam, kik csatlakoznak még a felkeléshez, Violet és Ash kitart-e egymás mellett, lesznek-e áldozatot, és Garnet meg tudja-e őrizni álcáját. Végre mindenre választ kaptam.
I: A második rész vége nagy izgalmakat helyezett kilátásba. Kiderült, hogy Violet húga nagy veszélybe került, a palota falai között raboskodik, átvette nővére helyét a Tó hercegnője mellett. Az eddigi tervek ez által felborulnak. Sajnos az Ash-el való kapcsolata kicsit háttérbe szorult, és ez is fájó pont volt nekem. Ash úgy érzi neki is tenni kell valamit a jó ügy érdekében. Nem szeretne megbújni az árnyékban, hanem ő is oszlopos tagja akar lenni az ékkő lerombolásának.  Ezek mellett a csatáról sem szabad megfeledkezni. Nagyon kíváncsi voltam miként oldja meg az Írónő a nagy összecsapást. Bíztam benne, hogy nem fog ellaposodni a végére. Megmondom őszintén nem vagyok teljes mértékben elégedett a történet befejezésével. Összességében nézve még mindig kiemelkedő dísztópiának tartom, de az első részt semmiképpen sem übereli.

„- Azok tesznek erőssé, Violet, akiket szeretsz. Bátorrá tesznek és félelmet nem ismerővé.” 

Újra bepillantást nyerhettünk az Ékkőben élők mindennapjaiba. Értek meglepetések minket?
P: Én kifejezetten örülök, hogy a körülmények miatt Violet újra visszatér az Ékkőbe. A felkelés tervezgetése is tartogat izgalmakat, de mégis csak érdekesebb közel lenni a tűzhöz.
Violet
Izgalmas az állandó félelem a lebukástól és közvetlenül lehet látni az arisztokrácia ármánykodását. A Tó Hercegnője tartogatta a legnagyobb meglepetéseket. Tudjuk, hogy kegyetlen nő, mégis láthattuk kicsit más oldalát is. Persze még így se hazudtolta meg magát, talán még számítóbb, mint eddig gondoltuk.
I: Violet szörnyű híreket kap húga felől. Minden eddigi tervét sutba dobja, a forradalom közepén elhagyja a fehér rózsa védelmét, hogy újra a palota falai között éljen. Álcázva magát visszatér, hogy megmentse húga életét. Szolgálóként érkezik, amely által egy újabb oldaláról mutatja meg nem csak Violet-nek, de nekünk olvasóknak is a palota berkeit. Közben azért folyik tovább a forradalom is, amelyről néha kapunk információkat, ám én ezeket kissé kevésnek éreztem. Sokkal inkább Violet helyzete került előtérbe. Jó volt kicsit másképpen nézni a történetet, mert új dolgokat tudhattunk meg egyes szereplőkről.

„Ezek az emberek a levegő, amit belélegzek, a vér, ami belőlem csepeg. Ők a bátorságom. Nem okozhatok nekik csalódást!” 

Két rész óta készül a felkelés az elit ellen, maga a csata milyen volt?
P: Ash és Violet között a legfőbb súrlódási felületet az adta már korábban is, hogy a fiú értéktelennek érzi magát, főleg a lányhoz képest. Most végre bebizonyíthatja, hogy több van
Ash
benne és nem kell őt se félteni, attól, hogy nem birtokolja a paladinok mágiáját. Sok veszteséget kell átélnünk, mire eljutunk a kellően nagy volumenű végső csatához. Azt nagyon szerettem, mert nem volt elsietve, több fronton zajlott a küzdelem, és természetesen azért itt is voltak meglepő fordulatok. Esélyük nyílt a lányoknak megmutatni, hogy tényleg többek-e helyettes mivoltuknál.

I: Mint általában az összes csata sajnos áldozatokat követel, amely ebben a részben sem maradt el. Sajnáltam, hogy egyes szereplőknek ennyi jutott :( Szembesültünk azzal milyen következményei vannak egy csatának. Maga felkészülés, a toborzás izgalmas volt, ám a végkifejlet nekem kicsit elkapkodottra sikerült. Amilyen intenzitással kezdődött olyan hamar véget is ért.

„- Ez a különbség kettőnk között. Maga szánalmat lát. Gyengeséget. Én együttérzést. Erőt.” 

Violet maradt a főszereplő, hogy kezeli a rá nehezedő nyomást?
P: Hazel-t elrabolták, Violet pedig nem tud a háttérbe húzódni, mindent megtesz, hogy megmentse, még abba a palotába is visszatér, ahova már sose akart. Nagy kockázatot vállal, de vannak trükkök a tarsolyában, hogy észrevétlen maradjon. Két rész alatt kiismertük már a lányt, tudhattuk, hogy gondolkodás nélkül visszamegy Hazel-ért, de mégis tetszett a
Forrás
bátorsága. Lehetne meggondolatlannak is nevezni, de a szeretet vezérli és még váratlan szövetségesekbe is botlik. Azt kell mondanom, hogy felnő a feladathoz, és kiérdemli, hogy a felkelés vezéregyénisége legyen.
I: Eddig is tudtuk róla, hogy erős és bátor lány. Ebben a részben is bizonyíthatta rátermettségét. A szeretteiért bármit megtenne. Rá kellett döbbennie arra, hogy tetteinek következményei vannak, nem lehet forró fejű. Szerintem egy életre megtanulta a leckét. Ebben a részben ismét ő volt a főszereplőnk. Sajnálom, hogy a szerelem nem kapott akkora hangsúlyt, pedig tudjuk, hogy Ash nagy szerepet játszik az életében. Végig aggódik a fiúért, még akkor is amikor nem lehetnek együtt. Örülök, hogy sikerült véghez vinnie a tervét, az ékkő uralma ez által megtört.

„Hagyom, hogy a szavai páncélt formáljanak a szívem körül. A páncél szívós és erős. Keménynek kell lennem. A barátaim, a húgom, a város érdekében.” 

Itt se tudnánk szó nélkül hagyni a többi fontos szereplők, róluk mit tudnánk még mondani? 
P: Raven a szívem csücske, nagyon szeretném az ő történetét is olvasni, nem tudom, mennyi esély van rá magyarul, de a remény hal meg utoljára. Garnet-tel voltak aranyos pillanataik és
Forrás
ő a másik, akit szintén nagyon szerettem. Igazából ebben a részben ezt a párost kicsit jobban csíptem, Violet és Ash más vizekre evezett most. Örültem annak is, hogy még több paladint ismertünk meg, voltak közöttük igazán kiemelkedő személyiségek, talán még sajnálom is, hogy nem szerepeltek ennél többet.
I: Kaptam mindegyik mellékszereplőmből egy kicsit. Örülök, hogy Garnet és Raven között a románc kezdett kiteljesedni. Ők tényleg összeillenek. :) Lucien végig mozgatórugója volt a felkelésnek, ebben a részben hozzá is kicsit közelebb kerültem. A fő gonoszról sem szabad elfeledkeznünk, az ő oldaláról is rálátást kaptunk pár dologra, ettől tisztában láttuk a miérteket, de én még mindig gyűlölöm a Tó hercegnőjét. Sajnálom, hogy Ash ennyire kis szerepet kapott most, bárcsak több szerephez juthatott volna.

„– Bárhová mész, veled tartok.”
 
Kedvenc jelenetem:
P: Az utolsó beszélgetés.
I: 
Garnet és Raven közös részei.
Kedvenc szereplőm: 
P: Raven, Garnet

I: Garnet, Raven
Hasonló könyvek: 
P:  Most segítségül kértem a címkéket, hogy hasonlót találjak. És a Hó mint hamut tudnám ide írni.
Kinek ajánlom: 
I: Úgy gondolom aki elkezdte a trilógiát érdemes befejeznie.
Értékelésem: 
P: 4,5 falat végül kapott tőlem.
I:
Sajnos nem tudtam annyira szeretni mint amennyire vártam, így most tőlem 4 szőke hajszálat kap.


Érdekesség: 2019-ben új sorozattal érkezik az írónő, ennek fülszövegét megmutatjuk nektek. A zárókötethez is találtunk interjút, abból is szemezgettünk, és pár egyedibb külföldi kiadás borítóját is hoztuk.

Cím: The Cerulean
Sorozat:
Még cím nélküli duológia 1. része
Megjelenés: 2019.02.05.
Fülszöveg:
Sera mindig úgy érezte, mintha nem tartozna a népéhez a Ceruleanokhoz. Mindenre kíváncsi és sose hagy fel három anyja, legjobb barátnője, Leela és még a Főpap kérdezősködésével. Sera vágyik arra, hogy a kötelék, ami összeköti az Égi város a földivel végre megszakadt és a Ceruleanokat új bolygóra küldik.
De amikor kiválasztják áldozatként a kötelék megtörésére, nem igazán tudja mit érez. Hogy megmentse városát, Sera-nak le kell vetnie magát a mélybe, véget vetve ezzel saját életének. De valami balul sül el és túléli az esést, egy Kaolin nevű helyen landol. Hallott történeteket az ottani emberekről, és hamar rájön, hogy a veszély, amire anyukái figyelmeztették, valóságos. Fel kell fedeznie saját mágiáját, hogy esélye legyen visszatérnie saját városába. 

Az újak számára mesélnél kicsit a Fekete kulcsról és a szereplőkről? 
Oké, próbálok minél tömörebb lenni… Az Ékkőben Violet-et eladták helyettesnek a gazdag Tó Hercegnőjének, hogy kihordja a gyerekét. A Fehér rózsában megszökik, és biztos menedékre talál, ahol a saját erejéről is többet tud meg. A Fekete kulcsban visszatér az Ékkőbe, hogy szembeszálljon a nővel, aki annyi mindent vett el tőle. Huh, ez kemény volt! Rosszul szoktam összefoglalni a dolgokat, de ez most egészen jól sikerült. :) És néhány új szereplővel is találkozunk (páran a novellákban már felbukkantak, de teljesen újak is vannak), akik miatt nagyon izgatott vagyok! 

És így, hogy vége a sorozatnak, min dolgozol? És milyen érzés befejezni? 
Keserédes! Hihetetlenül büszke vagyok a sorozatra, és hálás vagyok, hogy megírhattam Violet történetét. Ahogy nőtt és változott a három rész alatt, megmelengette a szívemet. De szomorú is, mert nem lesz több, nem lóghatok tovább Ash-sel, Raven-nel vagy Garnet-tel. Nehéz búcsút venni tőlük. 
De izgalmas híreim vannak, teljesen új sorozat érkezik. Még nincs pontos megjelenési dátum /megj.: azóta már van/, még nagyon az elején járok. A címe a Cerulean lesz és Sera történetét meséli el, egy mágiát birtokló lány, aki egy égi városban lakik. Az egész város nő, meleg és poliamor – egy családi egység három anyukából és egy lányból áll. Sera lett kiválasztva áldozatként a bolygónak, amihez tartozik a város, de valami félresikerül és nem hal meg, egy ikerpár kapja el, és az 1930-as évekbeli New York-ra hasonlító városba került. Ő lesz a helyi látványosság és ki kell találnia, hogyan szökhet meg. Összetettebb, mint az Ékkő és alig várom, hogy őket is megismerhessétek! 

Forrás
Melyik szereplőről volt a legjobb írni? És melyikről volt a legrosszabb? 
Ó, ez elég kemény. Nem tudok egy kedvencet választani. A Hercegnő, mert annyira árnyalt, Garnet, mert egy szerethető gazfickó, és Sil, mert gúnyos, mégis lágy a szíve. Legkevésbé szeretett a Kő Grófnője lenne, kegyetlensége miatt. 

Melyik a kedvenc jeleneted a könyvben? 
Van egy rész Violet és Lucien között, amit imádtam – pontosabban nem mondhatom, mert spoiler-eznék. Sok akció van ebben a kötetben, ez mégis különösen csendes pillanat. Jól megmutatja kapcsolatuk erősségét. 

Ki az abszolút kedvenc könyves álompasid? 
Tényleg csak egyet? Peeta és Havas Jon. Közöttük képtelenség választani. 

Villámkör
Mit olvasol épp? Vagy mi van a TBR listád élén? 
Épp Lexa Hillyer legújabb ifjúsági fantasy regényét olvasom, a Spindle Fire-t és imádom! A lista élén az Accident Season és a Color Purple van, amit el se hiszek, hogy még nem olvastam. 
Melyik házba sorolna a Teszlek Süveg? 
A Hollóhátba! Legalábbis ezt szerettem volna mindig. De még sose csináltam végig a ceremóniát a Pottermore-on. Rettegek, hogy a Mardekárba kerülnék és így inkább Hollóhátasnak mondom magam. 
Twitter vagy Facebook? 
Twitter az olvasókkal való kapcsolattartásra, Facebook képek megosztására az utazásaimról. Mindkettőt máshogy használom. 
Kedvenc szuperhősöd? 
Vadóc az X Men-ből. Kis koromban ő akartam lenni. 
Édes vagy sós? 
Sós, mindenképp! 
Bármilyen fóbia? 
Magasság és pókok. 
Dal, amit nem hallgathatsz elégszer? 
Éppen a 90-es évek slágereit hallgatom és újra és újra beteszem Gin Blossoms Hey Jealousy számát. 
Legjobban várt őszi film? 
Rouge One! Igazi kocka vagyok. 
Forrás 

Az első borító a románoké és szerintem ez sikerült a legjobban. A második az orosz olvasóké a harmadik meg egy egészen egyedi persze alkotás. Az utolsó három pedig a németeknél megjelent kiadásokhoz tartozik. Ők láthatóan nagyrészt megtartották az eredeti koncepciót, csak a színekkel játszottak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése