2018. 05. 23.

Beth Reekles: Kissing ​Booth – Csókot vegyenek!

Író: Beth Reekles
Cím: Kissing Booth - Csókot vegyenek!
Kiadó: Manó könyvek
Kiadás éve: 2013. 
Terjedelem: 304 oldal 
Fülszöveg:  
Egyetlen csók… mégis mindent fenekestől felforgat…
Amikor az iskola Tavaszi Karneválján Elle csóksátrat nyit, úgy hozza a sors, hogy az ajka összeforr Noah-éval, és ettől Elle élete fenekestől felfordul. Románcuk azonban korántsem mesébe illő, és Elle joggal tart attól, hogy előbb-utóbb összetörik a szívét… Vajon elnyeri végül Elle a boldogságát?

„Stephenie Meyer 17 éves utódja” – velvet.hu
A Kissing Booth a legnagyobb szenzáció a Wattpad-en: eddig 19 millióan olvasták, és 40 ezren szóltak hozzá. A könyv elnyerte a legnépszerűbb tiniregénynek járó Watty Award-díjat.



 " Noah segítségével talpra álltam. Egyedül is ment volna, de nem bántam, hogy átkarol.
A karjaiban lenni olyan érzés volt, mintha mindig is oda tartoztam volna.
Jézusom! Tényleg nem kéne ennyi nyálas romantikus regényt olvasnom! "


Deszy egyik bejegyzésében figyeltem fel egy film előzetesre. Többször is megnéztem egymás után, valamiért nagyon megfogott. Csak később pörgettem lejjebb a bejegyzésben, amikor is meg láttam, hogy egy adaptációval van dolgom. A legjobb az egészben, hogy ráadásul a könyv nálunk is megjelent már pár éve. Nem is gondolkodtam sokáig, tudtam el kell olvasnom még a film megnézése előtt.

Elle (forrás)
Mindig jó visszatérni egy kicsit könnyedebb témához. A Kissing booth nem árul zsákbamacskát, egy igazi ifjúsági történet, amelyben elég érdekes problémával állunk szemben. A fiú és lány barátság létező dolog, én legalább is így tapasztaltam. Középiskolában sokkal több fiú barátom volt, mint lány, egyik iránt sem voltak titkos érzelmeim. Persze sokszor cáfolni is lehet egy ilyen barátságot, mert titkon az egyik fél többet érez, csak nem szeretné elrontani, ezért nem tesz valómást. Elle és Lee már születésüktől fogva a legjobb barátok. Az ő kapcsolatuk tényleg baráti, és egyikük részéről sincs többről szó. Jó volt látni egy igazán aranyos fiú lány barátságot, az 💋 összhang tagadhatatlan köztük. Egy érdekes feladattal kezdődik a történet. Egy tavaszi karneválra nekik is ki kell találniuk egy standot, amely bevételt hoz egy jó ügy érdekében. Párosunknak fejéből kipattan a csók sátor ötlete. Ez a sátor teljesen megváltoztatja Elle életét, amely okoz boldog pillanatokat, és fájdalmasakat is. Tudni kell, hogy Lee-nek van egy bátyja, Noah, az ügyeletes rosszfiú, akiért minden lány odáig van. :) Elle-nek régen tesztet Noah, de tudja, nem tartoznak egy súlycsoportba, ráadásul Lee sem örülne a dolognak. Romantikus lelkem ilyenkor mindig ujjong, a "tiltott" kapcsolatok a kedvenceim. Már az elején érezhető, hogy hiába mondja Elle az ellenkezőjét, azért még mindig tetszik neki Noah. Amit meg is értek. :) Van pár aranyos, és vicces szituáció, amiből sejthető, hogy Noah-nak sem közömbös a lány. A sulis hétköznapok sem unalmasak, főleg
ha Elle-nek váratlanul kiszakad a nadrágja, és helyette egy kinőtt szoknyába kell iskolába mennie. Eljön a fesztivál napja, megtörténik az, amit titkon nagyon reméltem (sőt az előzetesben már láttam is) Noah és Elle egy véletlen folytán egyszerre kerülnek oda a csók standhoz. Elcsattan az első csókjuk, ami mindent megváltoztat. Egy titkos viszony veszi kezdetét. Ám vigyázniuk kell, mert a titkok nem szeretnek sokáig rejtve maradni. Talán egy barátságba kerülhet a szerelmük?! Vajon Elle döntésre jut végül? Van közös jövünk Noah-val? Meghallja végül a szíve valódi szavát? 

"Alig akartam elhinni, hogy életemben először éppen Noah Flynn-nel fogok csókolózni.
A legjobb barátom bátyjával… A sráccal, aki megmagyarázhatatlan érzéseket kelt bennem,  és három másodperc alatt meg tud őrjíteni.
"

Az előzetes alapján kicsit másra számítottam meg kell mondanom őszintén. Egy szeleburdi romantikus 💋 történetre, amelyet részben meg is kaptam. Ám voltak olyan elemei a történetnek, amik nem tetszettek. Kezdjük Elle személyiségével. Részben tudtam vele azonosulni, de volt, hogy már kezdett idegesíteni a viselkedése. Itt volt, ezt a titkoljuk Lee elől a dolgot. Megértem, nem szeretné elveszíteni a legjobb barátját, ám kezdett kicsit idegesítő lenni, ez a túlzott félelem az igazság kiderüléséről. Amúgy egy kedves lány, aki
Noah (forrás)
próbálgatja a szárnyait
. A makacs oldala is sokszor megmutatkozik, főleg ha Noah feltűnik a színen. Sokszor éretlen, de hát mit is várunk egy 17 éves lánytól. A szeretem, nem szeretem kesergése is kicsit már kezdett sok lenni. Noah egy meg nem értett srác, akit mindenki csak a hírnevéért szeretné megszerezni. Egy igazi védelmező, főleg ha Elle-ről van szó. Nekem tetszett a forrófejűsége. Közben a romantikus oldalát is sikeresen megismerjük. A tettei megmutatják, milyen fontos neki Elle. Olyan kis aranyos volt. :) A kapcsolatuk hullámzó, mindenki szemében úgy néz ki nem bírják egymást, mert állandóan veszekednek. Ez az egy, ami zavart, mert az "összejövésük" után is sokszor összeszólalkoznak. Azért kaptunk ám romantikus jeleneteket is, amik nekem tetszettek. A bonyodalom sem várat sokáig magára. Nagyon fájt a szívem Noah-ért, igazságtalan volt vele Elle. Nem kicsit lett túlspilázva a dolog. Lee-t nem kedveltem, sőt volt, amikor haragudtam rá. Szerintem be kellett volna látnia, hogy a legjobb barátja, és a bátyja szeretik egymást. Nem éretlen kisfiúként megsértődni, hanem igen is támogatnia kellett volna őket. Nem voltam még ilyen szituációba,
💋 egy részben értem a félelmüket. Kínos lenne egymást kerülgetni, ha mégsem alakul végül jól ez a "kapcsolat".  De ha tényleg fontos nekem Elle, akkor túllépek a dolgon, és nem húzom fel az orrom. A legnagyobb fejfájást nekem a vége okozta.  Egyik szemem sír a másik pedig nevet, az biztos erre nem számítottam.

Összességébe nézve, én picit többet vártam tőle, de ez mellett azért tetszett is. Érezhető, hogy fiatal Írónő tollából származik a történet. Egyszerre voltak idilli, és túl szenvedős a dolog. Ezek után még jobban vártam a film megjelenését, tudnom kellett milyen hatással lesz  rám. Túl szárnyalja vajon a könyvet?! 

"– Egy percig sem gondoltam, hogy eldobható játékszer vagy – suttogta Noah a szemembe nézve.
– Oké. De mondd meg őszintén: randiznál velem, Szívtipró?"

Kedvenc jelenetem: Superman alsónadrágos :))
Kedvenc szereplőm: Elle, Noah
Kinek ajánlom: Azoknak akik szeretnek néha visszatérni a középiskolás évekhez, amikor a pasizás egy rémálom.
Értékelésem:
Kicsit hiányérzetem volt, ezért tőlem 3,5 szabályt kap.

Érdekesség: Mivel a film trailer-e hozta meg a kedven az olvasáshoz, azóta pedig sikerült megnéznem az adaptációt, így filmkritikát hoztam most nektek. Pluszként hoznék pár külföldi borítót is.

"Az életem egyetlen nap leforgása alatt a feje tetejére állt:
reggel még egyáltalán nem volt szerelmi életem, most meg, hogy úgy mondjam,
titkos viszonyt folytatok a suli legvonzóbb pasijával. És mindez a miatt az átkozott
csóksátor miatt."

Véleményem: Teljesen "ráfüggtem" a filmre az előzetes miatt. Jó párszor megnéztem a film megjelenéséig. Már most így az elején elárulom, nekem jobban tetszett a film, mint a könyv. Sokban különböztek, de itt ezt most nem éreztem problémának. Az alap történet ugyan az, egy csóksátor ami mindent megváltoztat. Ám még a filmben Elle és Lee felállított barátság szabályokat, addig a könyv nem tartalmazott ilyet. Gondolhatnánk, hogy a fő szabály kerülni Noah Flynn-t. A színészek választásával nem vagyok száz százalékig megelégedve. Lee-t valahogy én is így képzeltem el. A filmbeli Elle-el nem vagyok teljesen kibékülve, a kinézete miatt, mert a könyvben egy fekete hajú lányt ismertem meg. Itt pedig kaptunk egy apró termetű barna lányt. Az igaz jól játszotta a szerepét, de nekem kellett egy kis idő még megszoktam őt. Noah irányában is vegyesek az érzéseim. Nekem kicsit túl szépfiúsra sikeredett, egy "sötétebb" karakter jobban átadta volna szerintem a rosszfiú hatást. Tény, hogy nem néz ki rosszul, ezért vele kicsit könnyebben megbarátkoztam. A cselekmény volt, hogy eltért a könyvétől. Kaptunk új részeket, amik szerintem illetek a történetbe. A kedvencem a csóksátras rész volt. A lapokon is jól mutatott, de a vásznon olyan aranyos volt :) Noah, és Elle közös részei is nagy kedvenceim voltak. Cuki volt, és romantikus lelkem szerette. Jó volt látni őket együtt. Persze volt szívfájdalmam is, mert a kedvenc részeimet átalakították, és volt amit ki is hagytak. :( Még szerencse, hogy nem nyomtam ki mindjárt a végén, mert kaptam pár jelenet amit végül mégse raktak be a filmbe. Amik között megtaláltam a kedvenc részemet is. Összességében azt mondhatom jól sikerült. Visszaadja a könyv hangulatát, sőt sikerült neki néhol túl is szárnyalnia. Nagyon örülök, hogy rá találtam, úgy érzem párszor megfogom még nézni.

Mivel kutakodás közben rá akadtam egy kiegészítő részre így annak is hoznám a fülszövegét így pluszban. 

Cím: The Beach House
Sorozat: The Kissing Booth #2
Fülszöveg:
Nyár van és Rochelle és legjobb barátja, Lee számára ez egyet jelent: a tengerparti házzal. Életük minden nyarát ott töltötték, de idén a dolgok máshogy alakulnak. Rochelle Lee bátyjával randizik, Noah-val, aki szintén velük tart. A nyár a parti házban sose volt még ilyen jó móka – és sose volt még ennyire a feje tetejére állítva. A csókolózástól a napozásig és a röplabdáig, az idei év a pokolba lesz egy körutazás.



 

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem a magyar a borító nem igazán nyerte el a tetszésemet. Ezért összegyűjtöttem párat a külföldi megjelenések közül
Őszintén megmondva nekem egyik se tetszik. Valahogy nem hozzák a várt hatást. De ha mindenképpen választanom kellene akkor a negyediket mondanám.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése