2018. 03. 20.

Klisé Book Tag



A klisék legtöbbünknek már a könyökén jönnek ki, de valójában néha szükséges egy-egy ilyen kötelező fordulat egy jó történetbe. Most egy ehhez kapcsolódó book tag-et hoztunk nektek.
 
1, Nem a szavak, a tettek beszélnek – Egy könyv, ami nem jobb vagy nem lehetett jobb a filmnél
I: Bridget Jones naplója a filmet nagyon szeretem, a könyvnek is neki álltam egyszer, de nem fejeztem be, mert nem tudott lekötni.  
P: A Büszkeség és balítéletet előbb láttam a TV-ben, akkor nagyon tetszett a történet. Sokkal később szántam rá magam az olvasásra és elég nagy csalódás volt a regény, pedig még most is bármikor szívesen megnézem akár a régi, akár az új filmet.

2, A szomszéd fűje mindig zöldebb – Gazdagból szegény vagy szegényből gazdag történet
I: Feyre családja gazdagnak számított, de egy rossz üzlet miatt el szegényedtek. A későbbiek folyamán újra sikerült felemelkedniük, de ezt a tündéreknek köszönhették, és persze Feyre önfeláldozásának.  
P: Találtam egy olyan példát, ami mindkettőre igaz. Annabelle családja valaha tehetős volt, ám elszegényedtek, a könyv elején épp azzal küszködnek, hogy húzzák ki még egy kis ideig megmaradt kis pénzükből. A történet végére viszont megtalálja a szerelmet és ezzel együtt újra jelentős vagyonra tesz szert, még gazdagabb is lesz, mint korábban.

3, Az alma nem esik messze a fájától – Egy szülő-gyerek kapcsolat, amit nagyon szeretsz
I: A Herceg szeretőjében nagyon tetszett Minerva, és édesapja kapcsolata. Érezhető volt mennyire fontosak egymás számára.  
P: Ez a kapcsolat valószínűleg azért is tetszik jobban, mert mindkét oldalt jól ismerjük. Tanúi lehettünk America és Maxon egymásra találásának és lányuk, Eadlyn legfontosabb döntését is láthattuk. Remek szülővé vált a királyi pár és nagyon jó volt látni, hogy ők is mindent megtesznek gyerekeikért.

4, Ne a borító alapján ítéld meg a könyvet – Egy nagyszerű könyv, ami szebb borítót kíván
I: Pamela Redmond Satran: Korához képest külföldi borítója nekem sokkal jobban elnyerte a tetszésemet, mint amivel itthon jelent meg.
P: A Halhatatlanok alkonyat után sorozat a szívem egyik csücske. Az Árnyak hercege is igazán fantasztikus rész, viszont a borítóval a mai napig nem tudok megbékélni. Nem vártam én hatalmas koncepciót, de legalább egy olyan pasi kerülhetett volna rá, aki jól is néz ki. :S Bár a Vámpírbosszút is nyugodtan írhatnám ide. :S

5, Nem felelhetsz meg mindenkinek – Egy könyv, amit utáltál, pedig mindenki más szeret
I: Úgy láttam volt olyan akinek tetszett Anna Todd: After ​– Miután c.könyve, én nem tudtam megkedvelni. 490 oldal, tele veszekedéssel, ordibálással, féltékenykedéssel, naivitással, szemétkedéssel, zuhanyzással, nyalással, annyi klisével, hogy az már fájt.
P: Akadt több olyan is, amire én kevesebb csillagot adtam, mint az olvasók döntő része, de ahogy néztem a leginkább az Obszidiánnál tértem el. Az tényleg nagy kedvenc hazánkban. Talán az utálat erős kifejezés rá, de az első rész engem egyáltalán nem nyűgözött le.

6, Ami nem öl meg, erősebbé tesz – Egy könyv, ami jobb emberré tett
I: Nem mondanám azt, hogy jobb emberré tett volna, de hatalmas hatással volt rám a Velünk véget ér. Hihetetlen miken ment keresztül Lily, és nagyon tisztelem a döntésért, amit a végén meghozott.  
P: Ilyen nagy szavakkal azért nem szeretnék dobálózni, olyan olvasmánnyal még nem találkoztam, ami ekkora hatással lett volna rám, de akad olyan történet, ami fontos üzenetet hordoz és én is megszívleltem. Szerintem többször említettem már, a Bright Side-ot mondanám ide.

7, A szerelem vak – Fogyatékossággal élő szereplő vagy egy ténylegesen vak szerelem
I: Mindig csodálom azokat az embereket akik betegségük mellett is próbálnak teljes életet élni. Bailey is ilyen volt, az Arctalan szerelemben. A betegsége nem jelentett, akadályt számára, feszegette a határait.  
P: Az Egy nap talánból Ridge jutott először eszembe a siketségével. Külön érdekes, hogy ennek ellenére a zene a mindene. 

8, A tudatlanság áldás – Egy könyv, ami rossz volt, de nem akarod beismerni
I: Nem emlékszem, hogy lett volna ilyen.  
P: Olyan valószínűleg volt már, hogy egy könyvet jóindulattal felcsillagoztam, 3,5 helyett 4-et adtam rá, de hogy ne akarjam beismerni, hogy valamelyik rossz volt, ilyen nem volt még.

9, Csak a mának élj – Kedvenc kortárs könyv
I: Mivel a kortárs címke szerepel a Leányrablás Budapesten felsorolásánál, így bátran merem ide mondani. 
P: Sokkal kevesebb kortárs címkéjű könyv van kedvencként jelölve nálam, mint gondoltam. Alapos megfontolás után a Reménytelent kell ide mondanom, az hagyta a legmélyebb nyomot bennem.

10, Jobb bocsánatot kérni, mint engedélyt – Egy könyv, amit nem akarsz olvasni, mert szerinted rossz
I: Az Obszidiánt elolvastam, de a többi részt inkább kihagyom, mert szerintem azok sem tetszenének. 
P: Újra leírhatom a kampányszövegemet. :D A szürke ötven árnyalatát nem vagyok hajlandó elolvasni. Sokkal jobb, minőségibb alkotások is vannak a kategóriájában, és egyszerűen nem értem, miért pont ez kapott ekkora figyelmet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése