2018. 02. 23.

Sarah J. Maas: Üvegtrón hét 5. nap - Viharok birodalma - Az értélés

Író: Sarah J. Maas
Cím: Empire of Storms - Viharok birodalma
Sorozat:
Üvegtón 5.

Kiadó:
Könyvmolyképző

Kiadás éve: 2017.
Terjedelem: 776 oldal
Fülszöveg: 
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
A világot az álmodók mentik meg és építik újjá.
Alig kezdődött meg Aelin Galathynius hosszú útja a trónjáig, máris háború fenyeget. Útja során elveszített, de szerzett is szövetségeseket, barátságok köttettek és szakadtak meg, miközben a mágikus erőt birtoklók és azt nélkülözők is konfliktusba kerülnek.
Aelin szíve az oldalán harcoló hercegé, hűsége pedig a védelmére szorulóké, akikért mágiája utolsó cseppjét is kész odaadni. Ám a múlt borzalmas bugyraiból szörnyetegek bukkannak fel, és a sötét erők felsorakoznak, hogy leigázzák a birodalmát. Egyetlen esélye marad, egy kétségbeesett küldetés végrehajtása, ami a végét jelentheti mindannak, ami Aelin számára drága.
A kirobbanó sikerű Üvegtrón sorozat lélegzetelállító ötödik kötetében Aelin válaszút elé kerül: mit és kit áldozzon fel azért, hogy megakadályozza Erilea széthullását.

 5. nap - Értékelés, Kiejtés 


„Rowan hatására dalra fakadt benne a mágia.”

Egyre jobban közeledik Aelin kalandjainak vége, készülünk a nagy háborúra. Izgalmasan telt a készülődés, a tervezgetés időszaka?
Aelin
P: Szerintem senkit se lep meg, hogy a cselekmény lebilincselő volt. Felfokozott, háborúra készülő hangulat volt jellemző az eseményekre. Aelin látja maga előtt a célt, de még rengeteget kell küzdenie csupán azért, hogy esélye legyen felvenni a harcot a sötét fenyegetéssel. Kis létszámú, de annál ütősebb csapatot gyűjtött maga köré, és ebben a részben futnak végre össze a szálak. Nagyon sok, sőt talán az összes eddigi kérdésünkre választ kapunk és hirtelen még örültem is, hogy ilyen kegyes hozzánk az alkotó, hogy legalább nem húzza tovább a mézesmadzagot. De ez csak álca, jelen esetben jobb lett volna nem tudni ezt az igazságot. Rettegek, hogy ebből a helyzetből, miként tud kimászni a mi Tűzszívű királynőnk.
I: Aelin háborúra készül, az ellenség egyre nagyobb haderővel bír, és újabb mágikus teremtményekkel növeli erejét. A szövetségeseket kell találnia minél előbb, hogy szembe szállhasson a gonosszal. Kis csapatával ezért megindul, hogy megtalálják a szövetség újabb tagjait. Nagyon tetszett Aelin, és a többiek utazása. A legjobban annak örültem, hogy több
szálon futnak az események, nem csak Aelin útját követjük végig, de Manon, Elide, és Dorian fejébe is beleláthatunk, és velük együtt éljük át a történteket. Több szál, ami a végén újra egyesül. Titkokról hull le a lepel, új barátságok kötetnek, és az érzelmekben sem kell hiányt szenvednünk. Új párok alakulnak, akik között csak úgy szikrázik a levegő, remélem ezek a kapcsolatok a következő részben kiteljesedhetnek majd. Rengeteg harci jelenetben volt részem, amit ismét szolgált jó pár izgalmas percet az olvasás során. Érződik, hogy lassan a végéhez közeledünk a történetnek, a mindent eldöntő ütközetre még várni kell, de a felvezetése szuperül sikerül Sarah-nak.  

„…lehet, hogy ő a Tűz örököse, de Erawan a sötét király.”

Most bontakozik ki igazán Aelin és Rowan kapcsolata, élveztük közös soraik olvasását?
Rowan
P: Az előző résznél odáig jutottam, hogy kezdtem elfogadni, hogy nem Chaol lesz Aelin társa (oké, oké… kövezzetek meg, de én szerettem ezt a párosítást). Most viszont nem csak, hogy képes voltam elfogadni Rowan-t és Aelin-t, de egyenesen kedvenceimmé tornázták fel magukat. Aelin minden egyes részben bebizonyította, milyen erős hősnő, de eddig ebben a részben volt a legnagyobb. És egy ilyen erővel megáldott lány mellett nem lehet akármilyen férfi. Csak egy Rowan kaliberű herceg lehet méltó párja. *-* Nagyon sokszor mutatta meg nekünk rátermettségét, nem hiába volt mindig nagyszerű harcos, vág az esze, és ő is képes meglepetést okozni döntéseivel. És ami még fontosabb, odáig van Aelin-ért és mindent megtenne érte.
I: Nem csak Aelin adta oda a szívét Rowan-nek, de engem is elkápráztatott már az előző részben is a tündérherceg. Itt végre beteljesedik a szerelmük, és jó pár forró jelenetnek
vagyunk a tanúi. Örült a szívem, hogy végre igazán egymás oldalán lehetnek, együtt a harcban, és a "hálószobában" is. Rowan méltó párja Aelin-nek, segíti, és mindenben támogatja őt. Nehéz lehet egy ilyen erős személyiség mellett lenni, de Rowan-nek sikerül, és
bebizonyítja méltó a lány szívére. Ebben a részben is van egy kis idő amit külön töltenek,  ez az idő megviseli mindkettőjüket, hiába egymás nélkül már nehéz meglenni. Én nagyon élveztem a közös részeiket, és alig várom, hogy megtudjam milyen sorsot szánt nekik Sarah az utolsó részben. Aelin ebben a részben is hozta az elvárt szintet, sőt mondhatom, hogy szerintem még annál többet is. Mindig meg tud lepni, hogy mennyire jó vezető, és a legkiláttatatlanabb helyzetekből is talál megoldást. Őt is érik meglepetések, ami nem csak őt, de kicsit engem is összetört.

„Rowan pedig ráébredt, milyen hatalmas erő van a kezében. Ráébredt, hogy a láng, amit szabadjára fog engedni, olyan hideg lesz, hogy éget, rájött, hogy a csillagok hidege ez, lopott fény hidege.
Nem futótűz, hanem holdtűz.”

Itt összefutnak a korábbi cselekményszálak és egyre népesebb a csapatunk. Ezzel együtt több románc lehetősége is lebeg a levegőben. Ezek hogy tetszettek?
Manon
P: Nagyon örültem, hogy a korábban elindított sok-sok cselekményszál itt végre összefutott. Gyülekezik mindenki, Aelin a legváratlanabb helyekről is szövetségeseket varázsol elő és jó mindenkit együtt látni már ameddig élvezhetem együtt a csapatot. :( És amit még jobban, sőt talán legjobban szeretettem ebben a részben, hogy csak úgy sütkérezhettem a romantikus érzelmekben is. Számos párosnál kezdenek alakulni a dolgok és egyszerűen szárnyalt a lelkem, mert ezt a szakaszt szeretem a legjobban, amikor még a beteljesülés előtt vagyunk, csak érezzük a szikrákat és a vonzalmat és a gyomromban érzem az izgalmat, hogy mikor jön már a fordulópont. Ebből most egyáltalán nem volt hiány.
I: A szálak összefutnak, de mielőtt még mindenki egy helyen lenne, külön is szép kis kalandokban van részük. Aelin-nel tart, Aeidon, Lysandra, Fenrys és Gavriel. Egy nagyon jó kis csapat kovácsolódik belőlük, és mindenkit megismerünk kicsit közelebbről. Egyik kedvencem Lysandra, aki tehetségének újabb oldalait mutatta meg. Hihetetlen milyen átváltozásokra képes. Sokszor leesett az állam, és elismerően hümmögtem. Eddig is tudtam, hogy nagyon erős nő, de ebben a részben ezt még jobban bizonyította. Igazi barátokká vállnak Aelin-nel, a végén történt események is erre utalnak. Aeidon-ról is derül ki pár érdekes információ, bírom a srácot. Gavriel-t, és Fenrys-t a véreskü máshoz köti, de én úgy gondolom ha lehetne, biztos, hogy semmisé tennék, és inkább Aelin-nek fogadnának hűséget. Most is érte harcoltak, méltó tagjaivá váltak a csapatnak. A későbbiek folyamán Dorian is csatlakozik hozzájuk. Nekem ebben a részben kicsit furcsa volt, valamiért olyan hidegnek tűnt. Ezek mellett itt van még Manon szála is,
nagy kedvencem a tizenhármak szárnyparancsnoka. Most őt is, újabb oldaláról ismertem meg. Az ő helyzete sem egyszerű, meg kell küzdenie a saját vérével, és nem várt titkokra is fény derül, ami alapban rengeti meg a lány eddigi életét. Jó volt őt is Aelin oldalán látni. Elide belopta magát a szívembe, az ő szálát szerettem a legjobban. Eddig is sejtettem, hogy nagyon erős, és több lakozik benne, mint amit elsőre gondolunk róla. A feladathoz amit Kaltain bízót rá, olyan "segítséget" kap amire még én se számítottam. Imádtam Sarah ezen lépését :D  Ez a csapat együtt mindenre képes, biztos a végső csatában is sok szerephez jut majd mindegyikük. Na de kicsit eltértem a kérdéstől. Hatalmas ötlet volt az Sarah-tól, hogy a kegyetlen harcok közé az érzelmeknek is adott helyet, és nem keveset. Új párosokat hozott össze, és régebbi szikráknak adott beteljesülési leehetőséget. Nem árulom el, ki kivel is került közelebbi viszonyba, ha elolvassátok megtudjátok ;) 

„– A tied vagyok – mondta Rowan.
– És te szeretsz engem – jelentette ki Aelin. Ez nem kérdés volt.
– A világ végéig – lehelte a férfi.”

Írjunk kicsit a másik oldalról is, milyenek az ellenfelek, akik a világot fenyegetik? 
P: Gonosz karakterből sincs hiány. Többet tudhatunk meg Erawan-ról és a kezdetekről. Minél többet látok belőle, annál félelmetesebb ellenfél. Igazán látványos csata várható a
Elide
végére, alig várom már. Manon nagyanyjáról is tudtuk, hogy kegyetlen boszorkány, vérbeli vezető, mégis meg tudott lepni, hogy ennyire jégszívű, tényleg semmi érzelem nincs benne. Amiket a múltban tett, teljesen leesett az állam. És hogy teljes legyen a triumvirátus, nem feledkezhetünk meg Maeve-ről sem. Ő viszi most nálam a pálmát, egyik legutálatosabb karakterré lépett elő. Akár csodálni is lehetne, stratégiai érzéke miatt. Viszont én inkább csak számító és manipulatív p*csaként tudok rá gondolni.
 
I: Nem elég Erawen támadásaitól tartani, és a szörnyeivel felvenni a harcot. Még megkapjuk Maeve-t is aki szintén Alien, és csapat ellen vonul.  Erawen-ról egyre több dolgokat tudunk meg, ebben a részben is okozott meglepetést. Részleteket kaptunk a múlt eseményeiből, amiben szintén fontos szerephez jutott. Maeve-et eddig is utáltam, de most aztán már tényleg elegem van belőle. Nagyon remélem, hogy sikerül végre helyre tenni, és félre állítani. 

„Lehetséges-e valakit annyira szeretni, hogy ne számítson sem idő, sem távolság, sem halál.”

Várható volt az utolsó rész előtt egy igazán ütős lezárás, olyan volt, mint amire számítottunk? 
P: Az biztos, hogy ezért az érzésért szeretek olvasni, amit az ehhez hasonlóan zseniális
Lysandra
könyvek tudnak kiváltani belőlem. Végig izgalmas volt az egész, de természetesen a könyv utolsó kb száz oldala volt most is az, ami miatt igazi érzelmi vihar dúlt bennem. Néha úgy érzem, nem is szeret minket az írónő, nem értem, hogy alakíthatja ilyen kegyetlenül a szálakat. Mi ez a lezárás? És akármennyire szeretem Chaol-t (mert igen, nekem még mindig a szívem csücske), de akkor is, hogy jöhet ez a könyv után egy kitérő, és várjunk még tovább a lezárásra? Most komolyan???
 
I: Sarah ismét nem kímélte olvasóit, mert egy szép nagy függővéggel zárta le ezt a részt. Számítottam rá, hogy a utolsó oldalakon olyan információk birtokába juttok amitől leesik majd az állam. Mennyire igazam lett. Van miért várni a következő részt megjelenését, az biztos. Azért kíváncsi vagyok Chaol történetére is, de az biztos, hogy nagyon nehéz lesz kivárni az utolsó rész megjelenését, addig még nagyon sok idő van. :D :( 

„A királynő udvartartása nem csupán megváltoztatja a világot. A világ újjá fog születni.” 

„– Azon gondolkodom, hogy a végén ki fog szembeszállni Erawannel: te vagy a királynő?
– Szerintem az a fontosabb, hogy a tűz legyőzi a sötétséget.”
 
 
Kedvenc jelenetem:
P: Az ennyire jó könyveknél olyan nehéz választani. De talán Dorian és Manon közös pillanatai maradtak meg legjobban bennen.
I: Elide a vándorcirkuszban.
Kedvenc szereplőm:
 

P: Aelin, Manon, Rowan, Dorian
I:
Aelin, Rowan, Elide, Manon, Lorcan
Kinek ajánlom:
I:
Mindenképpen azoknak akik olvasták már az előző részeket, anélkül nem érdemes neki állni ennek a résznek. 
Hasonló könyv:  
P: A Vörös királynő sorozat sokban hasonlít erre.
Értékelésem:
 
P: Miután kivégeztem, csak bámultam magam elé, alig tudtam feldolgozni, hogy mi is történt. Ilyen érzelmek után, csak 5 boszorkányt.
I:
Ismét egy szuper rész, amivel nem okozott csalódást Sarah J. Maas. Tőlem az élményért meg is kapja az 5 szövetségest.

Érdekesség: Nem hétköznapi nevekkel találkozhatunk a sorozatban, viszont az Írónő megosztotta velünk, hogyan kell kiejteni szereplői nevét.


Forrás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése