2017. 11. 30.

Sienna Cole: Négyszáz nap szabadság

Író: Sienna Cole
Cím:
Négyszáz nap szabadság

Kiadó:
Álomgyár
Kiadás éve:
2017.

Terjedelem: 448 oldal
Fülszöveg: 
Elképzelted ​már, milyen lenne egyszerűen kilépni az életedből?
Magad mögött hagyni mindent?

Dena egy jó nevű londoni reklámügynökségnél dolgozik, és minden vágya, hogy fényes karriert fusson be a szakmájában. A barátja épp arra készül, hogy megkéri a kezét, Dena azonban hallani sem akar a házasságról. Jason a cég nőcsábásza, igazi életművész, akinek mindig lapul egy vicc a tarsolyában. A bohócjelmez mögött azonban régi sérelmek lappanganak. A hallgatag és megközelíthetetlen Patrick áll az ügynökség élén, és egy nap ő örökli az egész reklámbirodalmat. Házassága zátonyra fut, mikor megtudja, hogy a felesége megcsalja.
Mindhármuk élete gyökeres fordulatot vesz, amikor egy ártatlannak induló hétvégi kiruccanás szenvedélyes afférba torkollik. A rendhagyó, titkos viszony felforgatja mindennapjaikat, melyek már egyikük számára sem ígérnek boldogságot. Úgy határoznak, belevágnak életük legnagyobb kalandjába, hogy megtalálják és megtapasztalják a mindannyiuk által áhított szabadságot.
De vajon van-e létjogosultsága egy ilyen kapcsolatnak? Létezik-e korlátlan szabadság? És ha igen, hol kell keresni? Meg lehet-e szabadulni a múlt árnyaitól?
Sienna Cole szenvedéllyel és drámával tűzdelt romantikus története ezekre a kérdésekre keresi a választ, miközben az utazás nemcsak lélegzetelállító tájakra kalauzol, de a lélek legmélyebb bugyraiba is elvezet.



„Vannak olyan pillanatok, amikor egy szívdobbanásnyi időre megszűnik tér és idő, amikor beleszédülsz, beleveszel, és egy kicsit belehalsz a jelen tökéletességébe, és egyszerűen tudod, hogy ez a pillanat örökre beléd égett.”

Nem is olyan régen ismerkedtünk meg a nyitott kapcsolatokkal, mi akaratlanul is eszünkbe jut ennek a könyvnek az olvasásakor, bár azért itt kicsit más a helyzet, ugye?
P: Mivel friss az élmény nehéz lett volna, hogy ne jusson eszembe a Sokszívű, amiben pont az ilyen nyitott kapcsolatok voltak a központban. Ott jobban a dolgok mögé láttunk, ez a könyv kevésbé elemzős, magyarázós, itt csak sodródunk az érzelmekkel. Az első hármasban töltött éjszakájukon még talán senki nem lepődik meg, alkohol vagy drogok hatása alatt könnyebb levetkőzni a gátlásokat és haladni az árral. Az viszont már sokkal inkább meglepő, hogy annyira megtetszett szereplőinknek ez a hármas felállás, hogy egész életüket képesek miatta fenekestül felfordítani. Én továbbra is el tudom fogadni, hogy két ember iránt is lehet ugyanolyan mély érzéseket táplálni. Vannak, akik életük során többször is szerelme esnek,
miért ne hozhatná úgy az élet, hogy ezeket a pasikat nem egymás után ismered meg, hanem egyszerre? Na de most nem is ez a lényeg, hanem láthattuk, hogyan alakulhat egy ilyen helyzet.
I: Itt is egy érdekes felállást kaptunk. Egy nő, és két férfi, akiket egymás mellé sodor az élet, és valahogy együtt találják meg azt a szabadságot amire mindig is vágytak. Kíváncsi voltam miként tálalja majd nekünk ezt a kapcsolatot az Írónő. Nem kellett sokat várnunk, egyből az elején megtudtuk, hogy is találtak ők hárman egymásra. Az extázis amit átéltek együtt megváltoztatja mindegyikük életét, már nem tudnak csak azok a "szürke" emberek lenni, akik eddig voltak. Többre vágynak, nem kell sok idő mire megszületik az ötlet, hogy hagyják hátra eddigi életüket, és együtt kezdjenek bele valami újba. Így indulnak el egy hosszú utazásra. Nem csak szép tájakat láttunk meg velük együtt, de megismerjük minden "szépségét" és árnyoldalát is egy ilyen kapcsolatnak. Az elején nekem is eszembe jutott az ehhez hasonló témájú könyv, amit olvastunk, de én úgy gondolom nem kell őket összehasonlítani. Mindegyik máshogy meséli el nekünk egy ilyen kapcsolat nem mindennapiságát.

 „- Egyszerűen csak azt éreztem, hogy legszívesebben rohannék felétek, és olyan erővel ütköznénk össze, mint három, egymás pályáját keresztező kisbolygó.
Aztán végül is ez történt: ősrobbanás.”

Tartottunk tőle, hogy ez a hármas felállás nem tartható a végtelenségig?
P: Hárman elhatározzák, hogy maguk mögött hagyják a munkát, és jelenlegi életüket, és véget nem érő utazásba kezdenek. Kezdetben felhőtlen boldogság kíséri az utat, Dena, Patrick és Jason felszabadult, hogy hátuk mögött hagyták a béklyóikat. Néhány szabályt azért felállítanak és így működik a dolog. Aztán telnek a napok és az együtt töltött idő alatt egyre jobban megismerik egymást és titkok is beférkőznek kapcsolatukba. Nagyon szerettem a jellemzéseket, ahogy Dena leírja udvarlóit, nagyon érzékletesek és könnyű vele együtt őrlődni kettőjük között. És mit várhatunk egy ilyen bonyolult helyzet végére? Végig hallottam egy hangot a gondolataimban, ami arra figyelmeztetett, hogy ne éljen bele magam ebbe a szituációba, nem tartható fenn a végtelenségig, mégis szurkoltam nekik. De igazán én
Dena
magam sem tudom, mit vártam, egyszer ilyen gondolatom volt, máskor amolyan és sokszor azt se tudtam, hogy én mit szeretnék, hogyan fejeződjön be a könyv. De még napokkal az olvasás után se tudom, hogy örülök-e ennek a lezárásnak vagy nem. Ami biztos, hogy megérintett ez a könyv, maradandó olvasásnak érzem.

I: Sokszor azok a kapcsolatok sem tartanak sokáig, amiben csak két fél szerepel. A mai világban egyre ritkább az-az igaz szerelem, ami együtt is tartja az embereket, és nem futamodnak meg az első akadálynál. Akkor milyen esélye lehet egy ilyen kapcsolatnak? Amiben egy nőn kell osztóznia két férfinak, előbb utóbb úgy is előjőnek a konfliktusok, és a birtoklási vágy is. Néztem is egy nagyot, amikor szereplőink bele vágtak ebbe a kapcsolatba. Még az elején úgy gondoltam persze feszegessük kicsit a határainkat, de egyszer úgy is észhez kell térniük majd az út során. Együtt utaztam velük ezen a különleges útkeresésen, és sokszor nem értettem őket, de volt amikor nem csak egymásét, de az én szívemet is összetörték. Már maga a személyiségük is annyira különböző volt. Itt volt az örök gyerek Jason, akit nem lehetett nem szeretni, a maga hangos bolondos személyében. Patrick a titokzatos herceg, aki nehezen nyílik meg, de valamiért még is vonzódsz hozzá. Itt volt Dena, aki megkapta ezt a két férfit, és rá kapott ennek az életnek az ízére. Mindegyikük más miért vonzotta magához. Ám megtapasztalta milyen nehéz is fenntartani az egyensúlyt. Nem ítélkezem, mert nincs rá jogom, érdekes volt megismerni ezt a nem hétköznapi történetet.

 „- Ez az utazás mindhármunknak tiszta lap, nem? – kérdezte egy kicsivel később.
Bólintottam. – Akkor ne szennyezzük be ezzel!
- Mivel? – értetlenkedtem.
- Hamis illúziókkal.”

Dena vajon miért érezte szükségesnek ezt a nagy váltást az életében?
P: Az ő indokait értem legkevésbé. Egy rossz kapcsolatban rekedt már régóta, ebből szeretett volna kitörni, amit a fiúk hatására képes volt megtenni. Ezután viszont szerintem nem kellett volna a világ végére menekülni, hiszen szerette az életét, szerette a munkáját. Ahogy Jason és Patrick betoppant az életébe, teljesen levetkőzte korábbi énjét, és irrocionális
Patrick
döntéseket hoz, csak a pillanatnak él. Nem mondom, hogy nem értem, miért tette, csak túl nagy változásnak értem egy rossz kapcsolat miatt. De ha más megközelítésből nézzük, akkor pont ez a felállás kellett neki, hogy megnyíljon és változtasson a megszokásokon.

I:  Már régóta élt együtt párjával, akivel a közös jövőjüket tervezték. De ahogy teltek az évek Dena rájött ő nem erre vágyik, valami másra van szüksége. Nem is állt ellen Jason csábításának, és amikor Patrick is beszállt harmadiknak olyat tapasztalt meg amire sose gondolt volna. Az újdonság varázsa felszabadította azt az énjét, amiről még maga sem sejtett semmit se. Tudta, hogy ezek után már nem tudná azt az életet élni amit eddig. Felrúgott mindent ami eddig fontos volt számára, és elindult az ismeretlen felé. Az ő szemén keresztül ismerjük meg a történetet. Becsültem benne, hogy színt valót, de nem tudtam sajnos vele azonosulni. Sokszor idegesített, önző volt, és sose volt elég neki semmi, mindig többet akart. Amikor pedig megkapta, amire vágyott, már még se kellett neki. Őrlődik köztük, és nem tud dűlőre jutni, mert egyikük nélkül se tudja elképzelni az életét. Persze vannak itt szép, és rossz pillanatok, amik az utazás során egyre sűrűbben váltják egymást. Villámhárítóként funkciónál sokszor a két férfi között, ami egy idő után elég terhes lehetett neki. A vége nagyon meglepett, mindenre gondoltam csak erre nem.

 „- Boldog vagy Patrick?
- Boldog? – kérdezett vissza. – Nem tudom… Nem igazán tudom, mit jelent boldognak lenni, csak annyi bizonyos, hogy amióta velem vagy, sokkal könnyebbnek tűnik az élet.”

Jason visz színt a történetbe, minden helyzetben elő tud állni egy poénnal. Ő fogott meg minket jobban?
P:
Jason az örök optimista, lenyűgöző a spontaneitása és vidámsága, bármikor képes viccel
Jason
feldobni a komor helyzeteket is. Na és a hév, amivel képes szeretni, tényleg mindenkit levesz a lábáról. Sokan irigyelhetik az élethez való hozzáállását, ő támogatta leginkább az utazást és talán neki volt a legkönnyebb meghozni ezt a döntést, hiszen látszólag semmi és senki nem marasztalta. Azért később kiderül, hogy neki is vannak titkai, és ettől éreztem közelebb magamhoz. Végre látszott, hogy neki is van sebezhető oldala, még ha el is akarja ezt rejteni mindenki elől.
I: Ha nekem kellet volna választani a két srác közül, én inkább őt választottam volna. Persze ő sem egy egyszerű esett, megvannak a maga démonai. Szeret felönteni a garatra, és az alkoholhoz menekülni a problémái elől. De mégis valahogy rá mered magad bízni, és hiszel benne, még ha tudod, hogy előbb utóbb úgy is összetöri majd a szíved. Megszerettem ezt a nagy mackót, örülök, hogy az Írónő ilyenné alakította amilyennek megismertük az út folyamán.

 „Amikor egy ügyes zongorista játszik, képes rá, hogy feltárja és átjárhatóvá tegye a közönség számára a saját belső világát. Amikor egy géniusz játszik, akkor Isten hangját halljuk.”

Patrick az örök talány. Zárkózott, rejtélyes, de amikor előbújik szenvedélyes énje, nem lehet nem belehabarodni. Dena helyében mi is kitartottunk volna mellette?
P:
Patrick a Sötét Herceg, még ha ő maga nem is szereti ezt az elnevezést. Nagyon hamar kiderül, hogy súlyos titkokat őriz és nagyon elcseszett volt az eddigi élete. Valószínűleg pont emiatt, inkább neki szurkoltam végig, mert hiába vagyok nyitott, azért mégis úgy gondoltam,

hogy egy ilyen helyzetben is előbb utóbb páros lesz a trióból. Patrick-ben rengeteg érzelem lapul, ami nem tud felszínre törni, és tényleg lebilincselt a történet, főleg miatta olvastam olyan könnyen, mert érdekelt, hogy mi lesz vele.
I: A titokzatos herceg, aki pont ezzel vonzotta magához Dena-t. Arra sarkalta a lányt, hogy minden áron megtudja Patrick titkát. Én már az elején éreztem, hogy valami nincs rendben körülötte. Falakat emel maga köré, a múltjáról egyre többet tudunk meg, és lassan megértjük miért is vannak azok a falak körülötte. Az ő harca sokkal nehezebb, és fájdalmasabb. De sajnos én nem tudtam megkedveli a karakterét. Túl sok volt a szenvedés számomra.

 „Bármilyen messzire menekülsz is, önmagadtól sosem tudsz megszabadulni, mindenhova magaddal cipeled a bénító béklyókat.”


Kedvenc jelenetem:
P: Patrick zongorajátéka Dena-nak.
I: 
Jason színvallása.
Kedvenc szereplőm: 
P: Patrick-nak szurkoltam, de szeretni Jason személyiségét szerettem jobban.
I:
Jason
Kinek ajánlom: 
P: Az biztos, hogy ehhez a történethez kell egy kis nyitottság, de ha ez megvan benned, akkor bátran kezd el ezt a könyvet.
I:
Azoknak akik valami újdonságra vágynak, és nem idegenkednek egy hármas kapcsolat megismerésétől.
Értékelésem: 
P: Tetszett ez a nagyon izgalmas hullám hegyekkel és völgyekkel teli utazás, 4,5 zongorát adok neki.
I:
Nagyon sokat őrlődtem mennyit is adjak neki, engem valahogy nem tudott annyival magával ragadni a történet. De Jason miatt, mert megkedveltem a srácot megadom neki a 4 whisky-t.



Érdekesség: Pár idézet még maradt, amit szeretnénk megosztani veletek. Főszereplőink hosszú utazása során számos helyszínt meglátogatnak, igyekeztünk összeszedni őket. Patrick versenyét többször emlegetik a történetben, erről kerestünk pár információt és a darabot is hozzuk, amivel megnyerte. :)

 „- Csak az érdekes, hogy mivé váltunk közben.
- És mivé váltál? – sóhajtott unottan Jason.
- Élővé.”

„Magába szippantott az örvény, de nem kalimpáltam kétségbeesetten kézzel-lábbal. Hagytam, engedtem, hogy beborítson, betemessen, a mélybe húzzon, és önként, boldogan fulladtam bele.”

„A sötét hercegben van valami, ami számomra megfejthetetlen. Az egész lényeg megfoghatatlan., rejtélyes, egyszerre taszító és vonzó.”

„Úgy sírt, mint egy férfi: halkan, befelé, még most is méltóságteljesen. Csak egy apró, áttetsző gyöngy találta meg kifelé az utat, de nem gördült végig az arcán; megült a szeme sarkában. Egy pillanatra megcsillant, majd szétzilálták a szempillák.”

„Remény nélkül halottak vagyunk, megszűnünk, értelmét veszti a létezésünk. Kell, ami újra meg újra előrehajtson, ami lebontsa a kétségbeesés rideg, nyirkos falait és visszavezessen az örökkévalóságtól való fénybe.”

„Atomjaimra hullottam a karjaiban, és tudtam, soha többé nem leszek már egész nélküle.”
 

Lynton, Calais, Párizs, Vizcayai-öböl, Nantes, Pont-Saint-Martin, Bordeaux, Toulouse, Marseille, Cote d’Azur, Toszkána, Firenze, Velence, Nassfeld, Salzburg, Bécs, Tauplitzalm, Korzika, Szardínia, Róma, Nápoly, Cosenza, Palermo, Bilbao, Santiago de Compostela, Coruna, Sevilla, Praia Dona Ana, Jerez, Ibiza, Valencia, Es Canar, San Antonio, Barcelona


A Nemzetközi Beethoven Zongora verseny (International Beethovan Piano Competition) 2005-ben indult és hamar jelentős elismerésre tett szert, neves zsűri és komoly pénzjutalom vár a jelentkezőkre. Beethoven tiszteletére rendezik meg, és a zeneszerző munkássága van a középpontban, de más komponisták művei is hallhatóak. 17 és 32 év közöttiek jelentkezhetnek. Az első három helyezett mellett az elődöntősök és a közönségdíjasok is pénzjutalomban részesülnek és két különdíjat lehet kapni kamarazenei és kortárszenei kategóriában, és számos koncertmeghívásra is lehet számítani. Idén már 15. alkalommal került megrendezésre a verseny. Az idei győztes a 25 éves olasz Rodolfo Leone.

Rodolfo Leone:


Patrick nyertes darabja:

 

Köszönjük a Recenziós példányt az Álomgyár Kiadónak :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése