2017. 06. 23.

Charlie N. Holmberg: A papírmágus

Író: Charlie H. Holmberg
Cím: A papírmágus
Sorozat: A papírmágus trilógia 1.
Kiadó: Gabo
Kiadás éve: 2017.
Terjedelem: 232 oldal
Fülszöveg:
Ceony Twill összetört álmokkal érkezik meg Emery Thane mágus házába. A varázslóképző iskolában évfolyamelsőként végzett lány fémmágusnak készült, most mégis papírmágiára kárhoztatják – de hát mi haszna a papírnak egyáltalán?
Azonban a varázslatok, amelyeket Ceony a csodabogár Thane keze alatt megtanul, rácáfolnak előítéleteire. Ahogy kibomlik előtte a papírmágia csodálatos világa, megismeri tanára sötét múltját és egy olyan tiltott és veszedelmes mágiafajtát, amellyel szemben szinte semmi reménye nem lehet felvenni a versenyt. Mégis muszáj megtennie, mert hamarosan szó szerint Thane szíve lesz a tét.
A papírmágus különleges, egyszerre sötét és szeszélyes kaland, amelyet a Disney tervez megfilmesíteni.

"Nem tudom, hány nő mondhatja el magáról, hogy bejárta egy férfi szívét, de én bejártam a magáét, Emery Thane."

Izgalmas a cím, hiszen a mágia rengeteg könyvben felbukkan, de a papírmágia igazán egyedi választás. Tényleg különleges volt?
I: A címe fogott meg leginkább, mert újdonságot sugallt. Úgy gondolom mi könyvmolyok sok különböző varázslattal, mágiával találkozunk olvasásaink során, mindig jó valami új elgondolással találkozni egyes történetek során. Ennél a könyvnél is ez volt az érzésem. Nagyon érdekes, hogy a papírhajtogatást is át lehet alakítani, és mágiát lehet belőle alkotni. Jól kigondolta ezt a világot az Írónő. Tetszett a többi mágia is, remélem a következő részben
ezekről is többet tudunk majd meg. Maga az egész nagyon egyedi, az eleje kicsit lassan indult számomra, de később jobban beindulnak az események. Nem egy rózsaszín cukormázas történet az már biztos, néhol igazán gyomorforgatóra és hátborzongatóra sikerült.
P:
Nagyon tetszik a világ, amit az Írónő megálmodott a különféle mágiákkal, engem is el tudott varázsolni. Különböző elemekhez kapcsolódó varázslatot már sokszor láttunk, de itt különböző anyagokra szakosodnak az ifjú mágusok. Akadnak fémművesek, vagy olyanok, akik a műanyagra szakosodnak és mind sokkal érdekesebbnek tűnik a papír hajtogatásánál. Épp ezért van olyan kevés Hajtogató az országban. És pont ezért volt jó ötlet, hogy pont a leggyengébbnek vélt mágián keresztül ismerjük meg a világot, mert megtudhatjuk, hogy abban is több lehet, mint először gondoltuk.

"A ház papírdíszei közül vajon hány van megbűvölve, és hány céltalan dekoráció csupán?
Ez vár vajon rá is? Pusztán dicsőített dekoratőr lesz belőle?"
 
Egy frissen végzett mágustanonc, Ceony a főszereplő, de mintha még se ő lett volna a teljes középpontban. Hogy tetszett, amit eddig megtudtunk róla?
I: Ceony nem igazán tiszta szívből indul el új mestere háza felé. Nem ő választotta a papírmágiát, de jó diák révén beletörődik új sorsába. Igazán eszes, ügyes lány, akit  magával ragad a papírmágia szépsége. A kezdeti ellenszenve kezd átalakulni. Nem sokáig élvezheti a
Ceony (forrás)
tanulás mindennapjait. Egy szörnyű dolog következtében ő lesz az egyedüli, aki megmentheti Thane mágust. Jó volt megismerni Ceony-t a történet során, még az elején egy csalódott lányt ismertem meg, de az új helyzetek belőle is kihozták az erősebb makacsabb személyiségét. Igazi barát aki nem fél belevetni magát az ismeretlenebe, és kezdetleges tudása által megoldani a rá váró feladatokat. A végén igazi meglepetést okoz. Alig várom, hogy megtudhassam mi a célja az Írónőnek, és milyen helyzetek elé állítja még a lányt.

P:
Érdekesen indult, ahogy megérkeztünk Ceony-val, új mestere Thane mágus otthonába. A tanulás folyamata is izgalmas volt, vártam, hogy meglássuk mi is, hogy miért különleges dolog Hajtogatónak lenni. A lány osztályelsőként nem gondolta volna, hogy nem saját anyagot választhat, így érthető módon nem örült az iskola döntésének, miszerint Thane mágus tanítványa lesz. De azért igyekszik a legjobbat kihozni a helyzetből és mivel könnyen tanul, nincsenek nehézségei az új anyaggal.  Mégis nagyon hamar történt a nagy váltás, jött a baj. Az ifjú tanítvány még messze áll attól, hogy igazi mágusnak mondja magát, de elindul, hogy segítsen. Izgalmas utazásba kezd tanára múltjában és életében, ezt a részt is nagyon szerettem. Megmutatta, hogy igazán kitartó és okos leányzó. Hamar veti bele magát a dolgokba és még szerintem sok dolgot elhallgat róla az Írónő, de tetszik, amennyit eddig megismertünk.

"Emberi kéz alkotta anyag, alkotód szólít. Kösd magad hozzám, ahogy én is hozzád kötöm magam éveim fogytáig, míg meg nem halok és porrá nem leszek."

Emery Thane a tanár és az ő életét is alaposan megismerjük már az első részben. Szerethető szereplő?
I: Egy igazán titokzatos szereplőnek tűnt számomra, már az elejétől kezdve. Ezt a
későbbiekben be is bizonyítja a múltjában tett látogatások által. Ugyan úgy mint Ceony kicsit tartózkodtam tőle, de a személyisége valamiért megmosolyogtatja az embert. Jó volt közelebbről megismerni egy kicsit, de úgy gondolom még sok minden ki fog derülni róla.
P: Az előbb említett utazás során Thane mágus kerül előtérbe. Sok titkot rejt a múltja, melynek nagy részét most Ceony is megismeri. Azért itt nem szeretnék nagyon konkrétumokat felhozni, maradjon csak mindenki számára meglepetés, de annyi biztos, hogy kiderül, hogy Emery is elég sokszínű egyéniség és nem is vártam tőle, hogy ennyi mindenen jutott túl az életében. De a jelenbeli mágust szerettem leginkább, vidám, néha kicsit bohókás természet, de senkit ne tévesszen meg, mert ezek ellenére, remek mágus és bátor harcos.

"Én választottam ezt az utat. Képes vagyok folytatni.
Folytatnom kell."

Sokaknál lehet látni, hogy nem elégedettek maradéktalanul a könyvvel, nekünk is van olyan, amivel gondunk volt?
I: Lehetett volna kicsit hosszabb a könyv, és ez által jobban kifejtett. Engem az zavart, hogy
Emery Thane (forrás)
túl hirtelen csöppenünk bele a bonyodalmakkal teli részbe. Be kell vallanom itt is volt olyan
rész amik nem igazán kötötték le a figyelmemet. Összességebe nézem egy igazán új világnézetet kaptunk.
P:
Tulajdonképpen tetszett a váltás előtti és a váltás utáni rész is. Tökéletes lezárása a könyvnek, de a két rész között még hiányzik valami. Lehetett volna hosszabb a tanulási folyamat, vagy több tényleges mágiát olvashattunk volna, vagy igazából bárminek örültem volna, ami jobban összeköti a két részt. Így túl hirtelennek éreztem a váltást és egyedül ez zavart a könyvben.

"Látod, Ceony, több bennünk a közös, mint gondolnád.
– Igen – vigyorodott el szélesen a lány. – Igen, én is azt hiszem."

Mindent egybe véve, várjuk a folytatást?
I: Nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra. Úgy érzem várnak még ránk meglepetések. Igazán romantikus részek nem voltak ebben a részben, reményeim szerint ebből is
csemegézhettünk majd. Vannak olyan szereplők akikről jó lenne még több mindent megtudni. A világukat is szeretném közelebbről megismerni.
P:
Maradtak még olyan szereplők, akik a későbbiekben is nagy port kavarhatnak, úgyhogy úgy érzem, még semmi se zárult le, minden csak most kezdődik el. Kicsit hiányolnom kellett a romantikát is a könyvből, bár akadt pár mozzanat, ami miatt reménykedhetek, hogy később még annak is nagyobb szerepe lesz. A különféle mágiákat se ismertük még igazán meg, magát a papírmágiát is megismerném még jobban. Minden arra utal, hogy mindenképp kíváncsi vagyok a következő részre is. :)

"Mindenkinek a lelkében lapul valamennyi sötétség. De mindenki maga dönt arról, hogy hizlalni kezdi-e, vagy sem."
Kedvenc jelenetem:
I: Az összecsapás.
P: Amikor gyakorolják a mágiát.
Kedvenc szereplőm: 
I: Nem lett senki se a kedvencem.
P: Kömény, ha annak számít. :D
Kinek ajánlom: 
I: Biztos megosztó lesz a könyv, ezért ajánlom mindenkinek aki szereti a nem szokványos fantasy történeteket.
P: Aki már unja a szokásos mágiákkal kapcsolatos könyveket, az most egy egyedi könyvet vehet a kezébe.
Értékelésem:
I: Maga a világ igazán tetszett, de valami mégis hiányzott nekem, ezért tőlem most 4 vérmágiát kap.
P: Sajnos ahogy írtam is, volt egy kis hiányérzetem, így 4 papír hópelyhet kap a regény.

Érdekesség:
Új sorozat lévén mindenképp interjút kerestünk nektek, hogy kicsit jobban belelássatok az Írónő gondolataiba. :)

A Papírmágus a debütáló regényed, és a kiadását hamar követte az Üvegmágus. Két további könyv várható a Papírmágus első évfordulója előtt. Milyen érzés,

hogy minden ilyen gyorsan történik? És hogyan változtatta meg ez a mindennapjaidat?
Nagyon félelmetes, hogy minden ilyen gyors. Tizenhárom hónapon belül megjelenik négy könyvem is, és ettől úgy érzem, mintha elértem volna valamit. A napjaim nem változtak túl sokat, de azért a határidők segítenek, hogy jobban haladjak a munkámmal.

Tervezel maradni ebben a fantasy műfajban? Milyen más műfajok érdekelnek?
Tulajdonképpen igen. Fantasy írónak tartom magam. Ez érdekel. Szeretek olyan történetet írni, ami nem történik meg a való életben. Ha mégis más műfajt néznék, egy varázslat mentes történelmi regény, vagy kortárs ifjúsági regény lenne. Van is ötletem egy kortárs ifjúsági sport románcra, de még össze kell szedni a gondolatokat, hogy ha regényt akarok belőle.
Olvasni ifjúságit és felnőtt fantasy-t szeretek, de szeretem a történelmi (különösen a régenskori) regényeket. Néha sci-fit is olvasok, és imádom a romantikát.

Az a fajta mágia, amit ebben a világban megalkottál, nagyon eredeti, hogy minden varázsló egy anyaghoz köti magát. A regény első fázisában is tudtad, hogy Ceony a papírhoz köti magát?  
Igen, mindig tudtam, hogy Ceony Hajtogató lesz. Nem is gondolkodtam semmi másban.

Mennyi kutató munka kellett origami témában ehhez a regényhez? Tényleg kipróbáltál bizonyos hajtásokat, mint például a madár vagy a béka vagy a szív?
Konkrétan ehhez a regényhez? Valójában nem. Már ismertem sokféle hajtogatást (daru, béka, sószóró, hópehely…) és ezeket használtam is a könyvben. Másokat kerestem, de nem próbáltam ki én magam. Nem volt rá szükség, hiszen senki se a pontos lépéseket akarja olvasni egy regényben, ugye?


A harmadik regény a Mestervarázsló címet kapta. Tudtad, hogy ez lesz a harmadik rész?
Nem igazán! A Papírmágus önálló regénynek indult. Nem voltak tervek a folytatásra. De mindig érdekel, hogy mi történik egy regény után, és sok ötletem is volt a folytatásra, elég, hogy sorozat legyen belőle.

Forrás


Úgy érzem a papírmágia valahogy kapcsolódik az íráshoz. Lényegében az életük a papír és a mágia forrása az írók számára. Nem érzed te is így?

Igen, a sorozatban írott és kimondott varázslatok is megjelennek, hogy látszódjon ez.


A Ceony annyira szép név! Tekintettel arra, hogy igazán egyedi neveket választasz, mennyire nehéz kiválasztani őket íráskor? Csak úgy jönnek vagy kell néha változtatni?

Köszönöm! Vicces történet, mert amikor kitaláltam a nevét, nem igazán szerettem. De megragadt a fejemben és nem tűnt el, így megmaradt.
Van egy fájlom tele nevekkel, amik tetszenek, ezért ha új nevet keresek, ezt megnézem. A Ceony is rajta volt a listán. Bármikor hallok, vagy gondolok egy jól hangzó névre, hozzáadom

a listához, így később könnyű megtalálni.
Sajnos egyszer kellett már változtatnom (a béta olvasóim miatt), de nem egy főszereplő volt, így nem volt gond. De ha fontosabb szereplő lett volna, biztos nehezen birkóztam volna meg vele.
 

A változásról beszélve, a Papírmágusnak volt egy borítója, ami pár héttel a megjelenés előtt megváltozott. Őszintén, nem nagyon tudok választani… mindkettő gyönyörű! Meglepődtél, amikor megláttad az újat?
Nagyon meglepett a változás! Először nagyon szomorú voltam; szerettem az eredetit. Amikor először kérdeztek a borítóról azt mondtam, legyen egy papírszív rajta, de az első kép nem passzolt a későbbi részekhez, ezért kellett változtatni. Két verziót mutattak, így én választhattam. És végül megtaláltuk az igazit.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése