2017. 02. 10.

C. J. Redwine: Az árnyékkirálynő

Író: C. J. Redwine
Cím: Az árnyékkirálynő
Sorozat: Ravenspire 1.
Kiadó: Twister Média
Kiadás éve: 2016.
Terjedelem: 416 oldal
Fülszöveg:
Tükröm, ​​tükröm, mondd meg nékem: ki uralja e vidéket?
Lorelai Diederich szökevény koronahercegnőnek egyetlen célja van: megölni a gonosz királynét, aki magához ragadta a hatalmat, elfoglalta Ravenspire trónját, és megölte a hercegnő apját. Ehhez Lorelai kénytelen a varázslat fegyverét bevetni, amivel azonban Irina királyné is élhet. A hercegnőnek erősebbnek, gyorsabbnak és kitartóbbnak kell lennie Irinánál, akihez fogható veszélyes varázslót még nem látott Ravenspire.
A szomszédos királyság, Eldr földjén Kol herceg apját és bátyját megölik az országot lerohanó, varázserővel irányított ogrék, így hirtelen a másodszülött herceg felelősségévé válik megvédeni az országot. Ehhez Kolnak varázserőre van szüksége. Ezt csak úgy szerezheti meg, ha egyezséget köt Ravenspire uralkodójával. Irina azt kéri tőle, hogy segítségéért cserébe vigye el neki Lorelai szívét.
A hercegnő azonban egyáltalán nem olyan, mint amilyennek Kol gondolta. Gyönyörű, megzabolázhatatlan és megállíthatatlan. A sötét varázslat ellenére Lorelai vonzódik a zaklatott ifjú királyhoz. Azért küzd, hogy mindig egy lépéssel a sárkányszívű vadász király előtt járjon, akit a kelleténél sokkal jobban kedvel. Mindent megtesz, hogy legyőzze a gonosz királynét. Irina azonban nem adja fel harc nélkül, és végső lépésének következménye az is lehet, hogy a hercegnő elveszti utolsó megmaradt vesztenivalóját.


„A lány bőre fehér, mint a hó, ajka piros, mint a rózsa, hosszú haja ébenfekete.

Szeretjük a mesefeldolgozásokat. Hófehérke története amúgy is kedvenceink között van vagy az átdolgozás sokkal jobban érdekelt?
I: Szeretem a Disney hercegnőket, de valamiért Hófehérke története nem igazán ragadt magával. Azonban ebben a tálalásban teljesen levett a lábamról. Egy sokkal pörgősebb történetet kaptunk, tele veszéllyel harccal, és mágiával átszőve. Nagyon szurkoltam
forrás
Lorelai-nak és segítőtársainak, hogy legyőzzék a Gonosz királynét, és visszatérhessenek királyságukba. 
P: Hófehérke sose volt a kedvenceim között, érdekes a történet, de egyáltalán nem tudtam megszeretni. Míg más hercegnők meséit milliószor láttam, ezt csak párszor. És érdekes, mert nagyon nem is tudnám megmagyarázni ennek az okát. Viszont újra és újra meg tudok lepődni, hogy ilyen sok remek módon át lehet dolgozni egy klasszikus mesét és ez a Hófehérke feldolgozás is fantasztikusan sikerült. :) Ilyen tálalásban nagyon tetszett ez a történet.

„Csak az nem préda, aki elég okos és erős ahhoz, hogy ragadozó legyen.”

Mit szerettünk legjobban, ebben az újramesélésben?
I: Nagyon jó volt olvasni a történetet, örültem amikor az ismerős elemekkel találkoztam. Itt is kaptunk egy Hercegnőt, aki nem egy naiv teremtés, sokkal belevalóbb lány, mint a mesében lévő Hófehérke. A gonosz mostohát is megkaptuk Irina személyében, aki a lány
Lorelai (forrás)
életére tört, és elfoglalta birodalmát. Lorelai és testvére menekülni kényszerülnek, és ezek után "kitaszítottként" élik mindennapjaikat. Nem adják fel a harcot, és ahol tudnak keresztbe tesznek a királynőnek. A sanyarú életet próbálják jobbá tenni,
feladatuknaérzik, hogy segítsenek a szegényeken. Itt van még Gabril is, a volt palotaparancsnok, aki saját gyermekeiként szereti, és védelmezi őket. A vadász személyében Kol ismerhetjük meg, aki maga is nagy bajban van. Nagyon szerettem, ahogy megalkotta ezt a világot, és a benne lévő karaktereket. A mágia beleszövése a történetbe pedig még sokkal jobbat tett a történetnek. Lorelai és Irina is varászerővel bír, de amíg az egyik szeretné megmenteni a föld szívét, addig a másik csak kihasználja. Egy szörnyű tragédia miatt Lorelai felveszi a harcot a Királynő ellen, hogy megmentse népét, és földjét a gonosztól.
P: Az ébenfekete hajú lány meséje eddig is varázslatos volt, leginkább szó szerint. :D , de itt sokkal inkább kihasználta az Írónő a mágiában rejlő lehetőségeket. Itt jobban kiéleződik a jó és a rossz harca és egy újabb, izgalmas elemmel is megfűszereződik a történet, a sárkányokkal. És pont ezeket az extrákat szerettem leginkább. Meg, ha már legjobbaknál tartunk, akkor Leo-t szerettem leginkább. Imádni való ez a vidám személyisége és végtelenül örültem, hogy plusz szereplőként megjelent.

„Irina kézbe vette a tükröt. 
– Megnézzük, mi történik Eldr földjén? 
Kol közelebb hajolt hozzá, a királynő pedig elmondta a varázsigét. 
-Tükröm, tükröm, mond meg nékem, mi történik Eldr vidéken! 
– Miért kell rímelnie? – morogta Trugg.

Az eredeti meséhez képest sokkal érdekesebb főhősnőt kaptunk, megszerettük ezt a bátor hercegnőt?
I: Lorelai egy igazi bátor hercegnő, aki nem hasonlít a mesében megismert Hófehérkére. Egy kemény harcos, aki minden idejét gyakorlással, és népe felszabadításának tervével tölti. A testvérével Leoval, és Gabriel-lel nagyon jó csapatott alkottak. A varázsereje pedig még erősebbé tette. Nagyon megszerettem Sansha-t Lorelai vándorsólymát, aki egyben hű társa is, volt pár vicces eszmecseréjük. Az biztos ez a "kis" hercegnő bekerült a kedvenc hősnőim közé.
forrás
P: Hófehérke kicsit egyszerűbb hősnő, nincsenek különlegesen nagy ambíciói, hiszen még nagyon fiatal is a mesében, inkább csak sajnálatot érzünk irányába, amiért ilyen kegyetlenül elbánt vele a mostohája. Lorelei szintén árván marad gonosz mostohája és egyben nagynénje, Irina miatt. Nem hagyhatja el magát, mert öccse, Leo is az ő felelőssége lett szülei halála után. És, hogy érdekesebb legyen a helyzet, kicsit fel lett turbózva, varázserőt kapott, így van esélye szembeszállni a gonosz királynővel. Tetszett az összeszedett, mindent előre megtervezek személyisége, picit magamra is ismertem benne, bár azért én talán nem ennyire rögeszmésen csinálom (legalábbis remélem :D ) Apróság, de mégis megemlítem, mert valamiért borzasztóan megfogott. A varázserővel bíró szereplőket mardushkának nevezik a könyvben és ez nagyon tetszik. Olyan jó kimondani, még ha csak olvasás közben, magamban is. :D

„– Az ember nem azért megy csatába, mert biztos a győzelemben – mondta Gabril. – Az ember azért megy csatába, mert az a helyes.

Kol herceg nyakába hirtelen szakadt a felelősség, de képes volt helyt állni új feladatában is?
I: Kol egyszerre volt ebben a történetben a herceg és a vadász. Az ő királyságát is veszély fenyegeti, sajnos nincs más lehetősége mint, hogy szövetséget kössön Irina királynővel népe megmentése érdekében. De Kol nem egy egyszerű herceg, alakváltó, aki ráadásul sárkánnyá
Kol (forrás)
tud változni. Így a királynő még jobban örül, hogy saját tervéhez használhatja fel a fiút. Azt a feladatott kapja, hogy ölje meg Lorelai-t. Nekem nagyon szimpatikus volt Kol karaktere. Egy fiatal herceg akinek fel kell nőnie a szörnyű tragédiák után a trónhoz. Nagyon kitartó, és nem adja meg magát a gonosznak. Lorelai-al való kapcsolata nagyon érdekesen alakul. Szeretem az ilyen lassan kialakuló érzelmeket. Teljesen átélhető volt, ahogy a két fiatal egyre közelebb kerül egymáshoz.
P: Ha már Hófehérke, azaz egy hercegnő, nem maradhat el mellőle a daliás herceg se. Az eredeti történetben nem sok szerepet kap, de itt szerves része a történetnek. Rajta is hatalmas felelősség van, hiszen az ő szülei is váratlanul meghalnak az országot védő háborúban. Így Kol-nak kell átvennie az irányítást, pedig még fel se készült rá. Nincs ideje beletanulni a feladatokba, azonnal cselekednie kell és láthatjuk, hogy méltóvá válik a koronájára. Első fejezetében még nem gondoltam volna, hogy ilyen hosszú utat tesz meg, és megismerjük egy teljesen más oldalát. Lorelai mellett bebizonyítja, hogy milyen erős és bátor fiú, aki méltó arra, hogy irányítsa az országát.

Kol tűz, vér, halál. 
A lány préda.

Akad bármi, amin változtattunk volna?
I:
Nekem így tetszett az egész ahogy van, nem változtatnék semmit se rajta. Egy problémám
Irina (forrás)
volt csak
, hogy ilyen rövidre sikeredet a könyv. Annyira olvastam volna még tovább a történetet. 
P: Szerintem most semmi. :) Ezt a történetet így szerettem, maximum még olvastam volna kicsit tovább, vagy egy kicsit hosszabb epilógust, hogy jobban belelássak a jövőbe. Tényleg minden megvolt, amit szeretni szoktam. Kényes pontom a lezárás, az is kellően izgalmas lett és a páros közötti szikrák is tökéletesen érezhetőek voltak.

„A szívem mindig visszatér hozzád.”

Kedvenc jelenetem:
I: Lorelai varázslatai, és a harci jelenetek
P: Amikor Kol és Lorelai a vízesés mögötti "barlangban" töltenek el egy kis időt. 
Kedvenc szereplőm: 
I: Sansha, Lorelai
P: Leo.
Kinek ajánlom: 
I: Akik szeretik a mese feldolgozásokat, és a fantasyt :)
P: Ez egy remek mesefeldolgozás, csodálatos fantasy elemekkel, aki szereti az ilyen történeteket, ezt is olvassa el.
Értékelésem:
I: Engem magába szippantott a történet, a varázslatával, és események pörgőségével, ezért nem is kaphat kevesebbet mint 5 sárkányt.
P: Lorelai és Kol izgalmas kalandokat élnek át és én minden egyes oldalát élveztem ennek a könyvnek, ezért 5 vadászsólymot érdemel.

Érdekesség: Interjút kerestünk az Írónővel a könyvről. :)

Jellemeznéd rövidek az Árnyékkirálynőt?
Egy sötét epikus fantasy, amit a Hófehérke mese inspirált, amelyben egy szökevény hercegnő megpróbálja visszaszerezni Ravenspire királyságát a legerősebb varázslónőtől, miközben próbál egy lépéssel egy sárkány alakváltó herceg előtt próbál maradni, aki arra esküdött, hogy tálcán kínálja a szívét.

Honnan jött az ötlet?
Épp az autóban ültem, amikor a Hófehér és a Vadász moziról tartottunk haza. Nagyon csalódott voltam, hogy a királynőnek nem volt igazi háttértörténete és bosszantott, hogy Hófehérke ilyen unalmas, szinte hangtalan lány volt, egészen haláláig, majd Jeanne d’Arc-ként támadt fel. Láttam a potenciális történetet magam előtt és minél többet beszéltem róla, annál jobban körvonalazódott bennem, hogy meg akarom írni. (Végül a férjem is rám nézett és azt mondta: „Ha szerinted te jobban tudnád, írd meg.” Ezért így tettem.)

Mit szeretsz Lorelai-ban és Kol-ban és miért szurkoljunk nekik?
Lorelai a leghősiesebb szereplő, akiről valaha írtam. Kétségbeesetten elhatározta, hogy megmenti királyságát, még ha ez azt is jelenti, hogy fel kell áldoznia magát. Az ár hihetetlenül magas, és azt hiszem az olvasók is szurkolni fognak neki, mert tudják, hogy megtalálja a módját, hogy megfizesse, és mert azt akarják, hogy megdöntse Irina Királynő uralmát.
Kol már az első jelenetben ellopta a szívemet (ahol a palota pincéjében megkapja a harmadik elbocsátását az Akadémiáról). Egy humoros playboy, de belül vágyik apja elismerésére – mert úgy érzi nem képes felérni bátyja szintjére. Amikor a szomszéd királyságba utazik, felfedezi, hogy hajlandó, jobban, mint Lorelai, feláldozni magát, hogy a népe biztonságban legyen. Kétségbeesett üzletet köt Irina Királynővel, és az olvasók azt szeretnék, hogy találjon módot arra, hogy kibújjon alóla és Lorelai-lal kössön szövetséget, mert megérdemli a győzelmet. (És az is nagyszerű lenne, ha nem kellene kitépnie Lorelai szívét, ahogy a Királynő kérte…)

Két szemszögből írtad a könyvet. Kivel volt könnyebb dolgoznod?
Kol! Van pár jelenet Irina szemszögéből is, de Kol volt a könnyebb. Azonnal megjelent a fejemben és hallottam a hangját, modorát, erősségeit és gyengeségeit. Lorelai-nál szükség volt három kéziratra is, mire ráéreztem a személyiségére.
Spoiler-ek nélkül, melyik jelenet volt a legjobb megírni?
Wow, ez nehéz kérdés. Több is van, de mind más miatt. Azt hiszem, van egy, ami nagyon könnyedén jött és tulajdonképpen az első verzió óta változatlan maradt, amikor Lorelai megszegi védelmezője szabályait, annak érdekében, hogy megmentse és ezzel a királynő be tudta mérni a tartózkodási helyét.

Villámkör
Hívást/e-mailt/levelet kapsz, miszerint most először kiadják a művedet. Írd le a következő öt percet.
Könnyek. Több mint két évet töltöttem az ügynökömmel és három különböző könyvet is beküldtem. Amikor beküldtem a Defiance-t, azt gondoltam, hogy újabb elutasítás következik, és már fel is készültem rá. Ezért, amikor az ügynököm felhívott, hogy több ajánlatot is kaptunk, lehajtottam a fejem az asztalra és csak sírtam.
Mi lenne az a három dolog, amit magaddal vinnél egy lakatlan szigetre?
Egy büféasztal, ami minden éjjel újratöltődik, egy csomag, tisztálkodási szerekkel és egy polc tele könyvekkel, amiket Benedict Cumberbatch olvas fel hangosan.
Ha már csak egy könyvet olvashatnál el az életedben, mi lenne az?
A Biblia.
Ki a kedvenc könyves pasid és a legjobb könyves barátod?
Áh, most komolyan választanom kell? Rendben. Az álompasi Aragorn és a barát Anne Shirley.
Mi lenne az az egy dolog a kiadással kapcsolatban, amit jó lett volna, ha valaki elmondja neked?
Hogy akkor se lesz könnyebb, ha már van egy megjelent könyved. Sok szempontból még nehezebb lesz.
Felébredsz és rájössz, hogy Bella vagy az Alkonyatból. Tudod, hogy működnek a dolgok. Mit csinálnál másképp?
Jacob-bal randiznék.
Forrás
Köszönjük a Recenziós példányt a Twister Media Kiadónak :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése