2016. 12. 30.

Kedvenceink közelebbről 15. rész - Rachel Hawkins

Blogunk első születésnapjának beöltése után, megértünk egy új rovat megindítására, amit heti rendszerességgel szeretnénk vezetni. Minden részben egy-egy írót/írónőt szeretnénk röviden bemutatni és az 5 legszebb borítójú könyvét is megosztjuk veletek. Reméljük tetszeni fog nektek! :)

Rachel Hawkins Hex Hall sorozata igen népszerű a fiatal olvasóközönségben hazánkban, ezért ezen a héten róla hoztam rövid bemutatást. Meglepetésemre, kevesebb infót találtam róla, mint másokról szoktam, de amit tudok megosztok veletek. :)

Rachel Hawkins – 1979, Virginia
 
Rachel Hawkins a Hex Hall bestseller sorozat írója, ami ifjúsági paranormális regénysorozat.
Dothlan-ból, Alabamából származik.
Démonüveg könyvéért Goodreads Choice Award díjra jelölték, legjobb bemutatkozó íróként és legjobb ifjúsági könyvért is.







TOP5-es lista:

Pár infó még az Íróról:
Tudnál kicsit mesélni magadról? Hogy lettél író?

Még mindig vicces, hogy író lettem. Már a Barbie-knak is különböző jeleneteket írtam. Mindig nagy olvasó voltam és mindenféle szörnyűséget leírtam középiskolában, de csak a 20-as éveim végén gondolkodtam el komolyan a dolgon. Angolt tanítottam középiskolában, ezért sok ifjúsági regényt olvastam és én is megpróbálkoztam a műfajjal. Most itt vagyunk hat könyvvel később!
Forrás


Olvastam, hogy középiskolai tanár vagy és az év közepén otthagytad az iskolát, hogy megírd a Hex Hall sorozatot. Már egy ideje tervezted a dolgot vagy egyszer csak kipattant a fejedből a gondolat, hogy író leszel?

A Hex Hall mögötti alapötlet még a kilépés előtt megszületett. De alapvetően ez volt a tökéletes indíttatás, hogy a hátam mögött hagyjam a tanítást. Amikor megtettem, éreztem, hogy itt van az idő, és amikor elkezdtem írni, éreztem, hogy megérkeztem.

Sophie a főhős annyira vicces és önvádló – nagyszerű mesélő és azonnal azonosulni tudtam vele. Változott a akraktere az írás során?

Sophie tulajdonképpen az egyetlen szereplő a Hex Hall-ban, aki nem változott írás közben! Nagyon tisztán láttam már a kezdetektől.

Sophie hasonlít rád?

Részben igen. Mindketten szeretjük a Witty Boys-t és nagyra értékeljük a szarkazmust, de ő sokkal pimaszabb! Sose beszélnék vissza egy tanárnak!

Mondj el egy titkot a sorozatról.

Mrs. Casnoff hálószobája tele van R-Pattz poszterekkel. Komolyan, elég kínos. Ó és van egy mozi elrejtve mélyen az iskolában, és mindig öreg szörnyes filmeket játszanak.
Forrás


A Hex Hall a Harry Potter örökség nyomdokaiba lép. Hogyan próbál kilépni a nagy előd árnyékából?
Nos, az egyik módja a könyv jellemzésének, hogy: „Mi lenne ha a Roxfortba kerülnénk, de az nem lenne jó?” A képzeletemben, Sophie és a többi diák a Harry Potter világában él, de más irányba tart az életük.

Mit gondolsz, miért kihívás ifjúsági közönségnek írni?

A tinik a legokosabb olvasók, tehát nagyon oda kell tenni magadat! Nincsenek üres lyukak, és nem írhatsz olyat, ami nem eredeti. Tehát fontos, hogy a szereplőim valódiak legyenek és ez igazi kihívás!

Mit gondolsz, az, hogy tanár vagy, segített jobban kapcsolódni a fiatal olvasókhoz?

Kétségtelenül! Tizenkettedik évfolyamon tanítottam angol irodalmat, ezért próbáltam a dolgokat a Beawulf-hoz vagy a Canterbury mesékhez hasonlóan csinálni és azokat hozzáférhetővé tenni a fiataloknak. Ez tényleg segített megtalálni a „tini hangomat”. Ezen kívül a gyerekeim is mindig hozzák a könyveket, amiket olvasnak és kölcsön is adják nekem, ezért úgy éreztem megbirkózok a feladattal.

Az olvasók hamar megtudják, hogy Jenna, Sophie vámpír szobatársa, leszbikus. Ezt merész lépésnek érzed, vagy ez tükrözi a mai fiatalok magasabb elfogadási küszöbét?

Amikor írtam a könyvet, nem gondoltam, hogy merész dolog lenne. Jenna leszbikus, és egyben szőke is. Ezek tulajdonságok. Ezek alkotják őt. De a sok homoszexuális tinire is gondoltam és nagyon tetszett az ötlet, hogy a könyvemben is megjelenjenek. És határozottan úgy gondolom, hogy most már elfogadóbbak a fiatalok. Legalábbis remélem!

Mely szerzők nyűgöznek le és miért?

Rengeteg van. Eudora Welty, aki megragadja a Dél gyönyörűségét – minden hibájával együtt.  Diana Gabaldon, aki hatalmasat alkot és csak szárnyalsz olvasás közben. John Green, aki tökéletesen adja át az érzéseket.

A műveltség kérdése nehéz dolog manapság az iskolában. Tudnál ajánlani pár könyvet (a Hex Hall mellett), ami szerinted segítené megszerettetni az olvasást a gyerekekkel?

Most is elég sok van! Egy gyors listán rajta lenne bármi Libba Bray-től (vagy Cassandra Clare-től), Elizabeth Marie Pope The Periluus Gard regénye, Lindsey Leaviit Princess for Hire könyve, minden Lois Duncan-től, és Roald Dahl összes alkotása… ó, egész éjjel tudnám sorolni.
Forrás


Végül pedig a könyvei:

A Hex Hall 2010,es 4 részes ifjúsági paranormális sorozat. Főhősünk Sophie egyik nap ráébred, hogy boszorkány. Ezzel nehéz megbirkózni és beilleszkedni az átlagos emberek közé. Egy félresikerült bűbáj miatt, anyja úgy dönt új iskolába  kell mennie, ahol a hozzá hasonlóak is tanulnak. Bár igazán különleges lények veszik körül, a Hex Hall-ban is megtalál mindent, amit egy átlagos amerikai iskolában. Klikkel, pletykák, ellenségeskedés és szívdöglesztő fiúk.


A Rebel Belle is ifjúsági fantasy, 2012-ben jelent meg az első kötet és három részes a sorozat. Harper igazi déli szépség, koronát is érdemelne érte. Ám miután egy furcsa rituális tánc különleges képességekkel ruházza fel, hatalmas fordulatot vesz az élete. Ő lesz Paladin, az ősi határőrzők egyiket, szuper erővel és hihetetlen harci ösztönökkel. Első feladata David, az iskolai újságíró védelme, aki Harper leggyűlöltebb ismerőse. A dolgok akkor válnak még bonyolultabbá, amikor kiderül, David sorsa talán a Föld elpusztítása.


A Journey’s End igazán friss, 2016-os önálló regény, ami a fiatalabb közönséget célozza meg. Journey's End városi nem szó szerint a világ végén van, Nolie úgy érzi, amikor tudós apjával ott tölt egy nyarat. Szerencsére hamar barátra lel Bel személyében. Apja egy különös jelenséget tanulmányoz, de Bel családja óva inti tőle. Sokan tűntek már el a titokzatos határon, és még senki se tért vissza, vagy gis...? Albert 1914-ben tűnt el, és hirtelen visszatér. Nem öregedett egy napot se, nem emlékszik semmire, és felbukkanása után a Határ egyre közelebb kerül a faluhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése