2016. 09. 23.

Amy Ewing: Az Ékkő

Író: Amy Ewing
Cím: Az Ékkő
Sorozat: Az Ékkő 1.
Kiadó: Maxim
Kiadás éve: 2016.
Terjedelem: 368 oldal
Fülszöveg:
Az Ékkő egyenlő a gazdagsággal, a szépséggel és a hatalommal. De vannak lányok, akik számára nem jelent mást, csak a szolgaságot. 
Violet a Lápon született és nevelkedett, és genetikai adottságai képessé teszik rá, hogy ő hordja ki az Ékkő egyik előkelőségének gyermekét. A Tó Hercegnője egy aukción vette meg Violetet, aki hamar megtanulja az Ékkő csillogó felszíne alatt rejtőző brutális igazságot. El kell fogadnia a csúf valóságot, és meg kell próbálnia életben maradni.


„Egyszer azért, hogy lássa, amilyen valójában. Másodszor, hogy az elméjében lássa. Harmadszor azért, hogy az akarata szerint alakítsa.”

Újabb érdekesnek ígérkező trilógia a Maxim kiadótól. A fülszöveg vagy inkább a borító miatt döntöttünk a beszerzés mellett?
I: Az én figyelmemet Perpetua hívta fel rá először :) Nem is kellett több dolog a meggyőzéshez mindjárt írtam is fel az aktuális listámhoz. Talán az eredeti borító nekem is közelebb áll a szívemhez, de a kiadó által készített is megállja a helyét, mert vannak elemek amelyek nagyon is illenek a történethez ebben a formában is :)
P: Ez most kicsit vicces történet volt. XD Megláttam a gyönyörű borítót és beleszerettem, nem is igazán érdekelt a tartalom. Aztán kiderült, hogy a magyar kiadás mégse azt a szépséges képet tartja meg, amibe beleszerettem, így elbizonytalanodtam. Akkor már kénytelen voltam elolvasni a fülszöveget is és rájöttem, hogy még a történet is jónak ígérkezik. Ezért amikor kiderült, hogy nyertem a Maxim kiadó nyereményjátékán, ezt a könyvet választottam. :) Utólag se bántam meg a döntést, mert a történet is teljesen megnyert magának. :)

„– A remény értékes dolog, nem? – mondja csendesen. – És mégsem méltányoljuk, amíg el nem veszítjük.”

Hogyan tudnánk összefoglalni a világot, ahol Violet él?
I: Egy nagyon jól felépített disztópiát kaptunk  a kezünkbe. Már maga a világ, és a benne uralkodó helyzetek izgalmakat sugallnak nekünk. Az élet nem a legkönnyebb itt az ember lányának. A szegényebb negyedekben élő lányokat vizsgálatnak vetik alá. Hogy miért is teszik ezt?? A felső házakban élő gazdag nők, nem tudnak gyermeket kihordani a szívükalatt.
Violet
Ez miatt helyettesekre van szükségük, akik helyettük hordják ki a gyermekeket. Violet is ezért kerül be a vizsgálata után egy Átmeneti Intézménybe, ahol felkészítik őket a jövőjükre. Az is nagyon fontos milyen tehetséget hordoznak magukban, ezek alapján rangsorolják be a lányokat. A legmagasabb számot kapott lányokért versengenek csak igazán az elit hölgyek. Violet se szégyenkezhet a maga 197-es számával, ahol a 200 a legelőkelőbb helyezett). Hihetetlen mennyire brutális, de egyben nagyon is elgondolkodtató világot tárt elénk az Írónő. Belegondolni is szörnyű, hogy szegény lányokkal miket nem tesznek :( Violet karaktere nagyon szerethető, nem adja meg magát úrnőjének, és ahogy csak tud lázadásba kezd a maga módján. Az ő, és többi társa útját követjük végig a történet során. Megismerjük a helyettesek életét, és új életük mindennapjait. Ne gondoljátok azt, hogy ezután megbecsülik őket, sőt talán még sokkal rosszabb helyzetük van mint amikor csak várták, hogy kikerüljenek az intézményből. Az ékkő úrnői versengésbe fognak, és semmilyen cselekedettől nem riadnak vissza céljuk elérésében, ami nem más mint, hogy melyikük helyettese szül előbb kislányt.
Violet szerencséjéére, akadnak még jó fiúk is a történetben, akik a lány megmentését tervezik. De az ide vezető út nagyon nehéz, és addig sok megpróbáltatáson kell keresztül mennie. Egyszerűen imádtam az egész könyvet úgy ahogy van. A világ nagyon megfogott, és nem engedett el a bűvköréből.

Ash
P: Az Ékkő világában a magas rangú családok kihasználják a szegényebb osztálybelieket. Genetikai problémák miatt nem szülhetnek saját gyermeket, ezért úgynevezett Helyetteseket használnak, akik megteszik azt helyettük. Nem tudtam teljesen elsiklani a felett, hogy mennyire brutális ez a megálmodott világ. De pont ezért disztópia, egy disztópia, mert el lehet rugaszkodni a valóságtól és a határ a csillagos ég. A történet maga tényleg nagyon tetszett, igazán élveztem. Plusz érdekesség, hogy a Helyettesek különleges adottságokkal is rendelkeznek, ami segítségükre van a gyermekek alakításában, tulajdonképpen mágikus erejük van. Bár a Helyettesekkel nagyon jól bánnak (a legtöbb helyen), teljesítik a kívánságaikat, mindent megkapnak, mégis csak rabszolgák. Gyönyörű ruhák, intrikákkal teli világ és persze szívet melengető romantikus szál is található a könyvben, csupa-csupa olyan dolog, amitől számomra jó lesz egy olvasmány.

„– De egyet elmondhatok: amikor ma reggel felébredtem, olyan érzés volt, mintha ismét levegőt kapnék. Mintha egy súlyt emeltek volna le rólam, és évek óta először önmagam voltam.
– Mi történt ma reggel?
Elmosolyodik: – Úgy döntöttem, megkereslek.”

Természetesen az érzelmek egy ilyen rideg világban sem zárhatóak el. Violet is találkozik egy különleges fiúval. Tetszett a romantikus szála is a könyvnek?
I: Nagyon kíváncsi voltam, hogy fog megjelenni a szerelmi szál a történetben. A kivitelezése pedig nagyon jól sikerült. A Tó hercegnő birodalmába megjelenik egy fiatal férfi, akit kísérőnek béreltek fel. A véletlen folyamán a két fiatal egy helyre kerül, és ezután megállíthatatlanul sodródnak egymás felé. Aranyos párt alkotnak együtt, a szerelmi szál
engem megvett :D
P: Kezdetben kicsit megijedtem, mert nem nagyon tudtam elképzelni, hogy miként kerülhet szerelem is a képbe. Aztán megjelent egy jóképű fiatal srác, aki a Tó Hercegnőjének palotájában hivatásos kísérőként szolgál. Szerencsés véletlen folyamán találkozik a két szereplő és nagyon hamar rájönnek, hogy sok közös vonásuk van. Egyik legfőbb, hogy mindketten rabszolgák, így nem megengedett számukra, hogy érzelmeket tápláljanak a másik iránt. Ám a tiltott szerelem a legédesebb és nem is tudnak ellenállni egymásnak. Mondhatni, hogy szokásos ennek a felépítése, de szeretem az ilyeneket, úgyhogy ez is nagyon tetszett.

„Még most is a fülemben cseng a suttogása:
Szeretlek.”

Sok szereplőt megismertünk. Olyanokat, akik Violet sorsában osztoznak és magasabb rangúakat is. A szereplőkről mit tudnánk mesélni?
I: Jó pár szereplőt megismertünk, akikről azt gondolom, hogy még fontos szerepeket fognak betölteni a történetben. A Tó hercegnője nagyon ellenszenves nő, ő az, aki megvette Violet-tett, a múltja sok érdekességet tartogathat még számunkra. Lucien további szerepére is nagyon kíváncsi vagyok. Nagyon kedves volt tőle, ahogy Violet-nek próbált

segíteni. Itt van még Garnet is, akiről nem szabad megfeledkeznünk. Több rejtőzhet benne mint, amit elsőre gondoltunk róla. 
P: Helyettesek közül nem sokat ismerünk meg, de Raven fontos szerepet játszik a könyvben, még ha csak a háttérben is szerepel. Nagyon megörültem, amikor megláttam, hogy róla is olvashatunk egy novellát, bár nem lehet tudni, hogy magyarul is megjelenik-e majd. Ash-t szeretném még kicsit jobban megismerni, most a tiltások miatt, nem sikerült igazán. És rajtuk kívül nagyon kíváncsi vagyok például a Tó Hercegnőjére. Volt pár komolyabb beszélgetése Violet-tel, ami alapján nagyon várnám, hogy róla is kiderüljön még pár dolog, amitől leesik az állam.


„Én is egésznek érzem magam tőled. Ezen a helyen, ami apró darabokat szakít ki belőlünk, arra emlékeztetsz, aki valójában vagyok. Vagy aki voltam.”

Csúnya, gonosz függővég a könyv lezárása. Mit szeretnénk, hogyan folytatódjon a történet?
I: Szeretném, ha többet megtudhatnánk Violet képességéről. A szerelmi szál alakulása is nagyon mozgatja a fantáziámat. Nagyon remélem Violet vissza tud majd vágni az Tó Úrnőjének :)
P: Violet üde színfolt ebben a komor társadalomban, kellően bekavar az évek óta működő rendszerbe és emiatt várom, hogy sikerül-e kiszakadniuk belőle. Már most láthattuk, hogy a

háttérben egyre többen munkálkodnak és ebből még sok érdekes helyzet kialakulhat, úgyhogy csak azt tudom mondani, hogy nagyon örülnék, ha még idén jönne a folytatás. Bár hozzáteszem, még mindig jobban szeretem a másik borítót. :P Hogy a kérdésre is válaszoljak, szeretném, ha a megszeretett mellékszereplők is többet szerepelnének a következő kötetben.

„Átfogja a derekamat, és szorosan magához von. Úgy érzem, megint kapok levegőt.”


Kedvenc jelenetem:
I: Violet "lázadozásai" voltak a kedvenc részeim.
P: Nagyon szerettem azokat a részeket, ahol Violet csellón játszott.
Kedvenc szereplőm:

I:
Violet
P: Most még Raven, de látok Violet-ben is potenciált.
Kinek ajánlom:

I:
Aki szereti a disztópia műfaját annak merem ajánlani, lehet kicsit "lányosabb" vonal, de én láttok benne fantáziát :)
P:
 
Olvastam több helyen, hogy ez a könyv a Párválasztó és az Éhezők viadala összegyúrása. Van benne némi igazság, úgyhogy, ha valaki azokhoz hasonló olvasmányt keres, ezzel se lőhet mellé.

Értékelésem:

I:
Tőlem most 4 terhességet kap :)
P: Erre a könyvre most 4 ibolyát adnék.

Érdekesség: Most sok érdekességgel tudunk szolgálni. :) A következő kiegészítő novella és teljes regény fülszövegét hoztuk. Rábukkantunk egy kivágott jelenetre, a könyvből, amit hoztunk, igény szerint később szívesen le is fordítjuk. :) Meg kell mutatnunk egyben a trilógia másik borító verzióit is, mert gyönyörűek. Készült egy ajánló videó az Ékkőhöz azt is megnézhetitek. Végül interjú részletek se maradhatnak most se el.




Író: Amy Ewing
Cím: House of the Stone
Sorozat: Az Ékkő 1,5.
Kiadás éve: 2015.

Fülszöveg:

Amikor Raven-t megvásárolták az Aukción, már azonnal tudta, hogy a dolgok nem mennek jól. és amikor megérkezik a Grófnő palotájába, Raven gyorsan felfedezi, hogy a Grófnőt a gyerek kihordás helyett sokkal inkább a testével és az elméjével szeretne kísérletezni. Raven csak reménykedhet, hogy el tud szökni... és újra láthatja Violet-et, miközben emlékezteti magát, hogy ő Raven Stirling és minden túlél.
A Szolgálólány meséje találkozik a Másik Boleyn lányéval egy olyan világban, ahol a brutalitás és a szépség összecsap. Mindenkinek kötelező darab, aki kétségbeesetten várja az Ékkő folytatását.



Író: Amy Ewing
Cím: The White Rose
Sorozat: Az Ékkő 2.
Kiadás éve: 2015.
 
Fülszöveg:
Violet úton van. Miután a Tó Hercegnője rajtakapta Violet-et Ash-sel, a palota bérelt kísérőjével, Violet-nek menekülnie kell a biztos halál elől. Így Ash-sel és legjobb barátnőjével, Raven-nel futni kezd a elviselhetetlen szolgaság elől.
De senki se mondta, hogy egyszerű lesz elhagyni az Ékkövet. Ahogy keresztül haladnak a Magányos Város kerületein, katonák nyomon követik minden lépésüket, és a trió alig tud eljutni az ígért biztonságos helyre - a titokzatos házba a Farmon.
De érik a lázadás és Violet az események sűrűjében találja magát. Új szövetségese mellet, Violet felfedezi, hogy képességei erősebbek, mint valaha képzelte volna. De elég erős ahhoz, hogy szembeszálljon az Ékkővel és mindennel, amit eddig ismert?


Kimaradt jelenet: A kívánságkút



A világfelépítés az egyik, amit szerettem az Ékkőben. Honnan jött az egész helyzet átfogó koncepciója?
Az esztétika miatt a korai huszadik századi Angliát néztem. Sokat néztem a Downtown
forrás
Abbey (a kutatás néha olyan szórakoztató) és sok képet kerestem. A forradalom előtti Franciaországot is megvizsgáltam. A királyi család obszcén módon gazdag volt, míg a többiek éheztek. Ezt a dinamikát szerettem volna, hogy tükröződjön a Magányos Városban.

Anélkül, hogy túl sok információt osztanál meg velünk, melyik volt a kedvenc pillanatod az Ékkőben?
Nagyon szeretem, amikor a Hercegnő és Violet találkoznak. És nem is mondanék ennél többet.

Mi volt a legkönnyebb és legnehezebb része a történet megírásának?
A legjobb rész az volt, ahogy láttam, hogy növekszik és változik és mivé válik a könyv, amire nagyon büszke vagyok. A legnehezebb valószínűleg az volt, hogy formát adjak az egésznek. Van önbizalom az íráskor és mégis könnyű azt érezni, hogy rossz döntést hozok. De folytatni kell és a jutalom megéri a fáradozást.

A helyettesek olyanok, mint a piedesztálra emelt rabszolgák, eladják őket, hogy gyereket szüljenek. Honnan jött ennek az ötlete?
Azt hiszem először az Aukció ötlete jött és onnan formálódott a többi. Azt akartam, hogy a helyettesek felfedezzék milyen dolog a saját testüket birtokolni és ez milyen fontos. Ezeket a lányokat tárgyakként kezelik, mint két lábon járó anyaméhek. Remélem az olvasók is olyan visszataszítónak találják, mint amennyire én.

Violet a történet elején egy szelíd és rémült lány, a helyében mi lenne az a pont, ahol elkezdenél lázadni?
Azt hiszem ez több tényező együtt dolgozása lenne. Lucion, természetesen az, aki a menekülés gondolatát a fejébe ültette. Az Ash-sel való találkozás megadta Violet-nek a lehetőséget, hogy saját döntéseket hozzon, először az életében. És amikor látja, hogy Raven a legjobb barátnője kezdi elveszíteni az eszét az ördögi nő kezei alatt. Violet mindig úgy nézett Raven-re, hogy ő az erősebb, ezért úgy hiszem, ahogy látta a gyengeségét, olyat bátorságra sarkalta, amiről nem is tudta, hogy megvan benne.

Meg tudnád magyarázni a Képességek koncepcióját és mit jelentenek?
Háromféle mágia van, a Szín, a Forma és a Növesztés. Mindegyik hatással van a gyermekek
tulajdonságaira, akiket ki kell hordaniuk. A helyettes képes befolyásolni a környezetet, meg tudják változtatni egy tárgy színét vagy formáját vagy növényeket tudnak növeszteni.
Tudtam, hogy azt akarom, hogy legyen mágia a világban, de nem egyből döntöttem el, hogy miként. A tanácsadóm és én sokat beszéltünk arról, hogy milyen legyen, és eközben jutott eszünkben a végleges verzió.

Volt pár igazán gyönyörű ruha az Ékkőben, van kedvenced?
Ó egyértelműen. Az, amelyiket Violet Garnet eljegyzési partiján viselt, a kedvencem. Egy olyan ruha az alapja, amit az egyik Google keresés során találtam. Vállnélküli, halványzöld, a szoknya olyan, mintha virág szirmok alkotnák és gyémántokkal van díszítve. Mi lehetne ennél szebb?

Melyik szereplőhöz kapcsolódsz leginkább?
Úgy érzem, kicsit béna a választás, de Violet. Mindketten tehetséges zenészek vagyok (bár Violet messze meghalad engem), mindketten makacsok vagyunk, kicsit romantikusak és hűségesek vagyunk a barátainkhoz.

Melyik öt szóval jellemeznéd az Ékkövet?
Sötét csillogás, rejtett veszélyek, választás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése