2016. 06. 17.

Sarah MacLean: Tizenegy botrány egy herceg meghódításához

Író: Sarah MacLean
Cím: Tizenegyed botrány egy herceg meghódításához
Sorozat: A csábítás szabálya 3.
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2016.
Terjedelem: 416 oldal
Fülszöveg:

Egy botrány beláthatatlan következményekkel járhat…
Juliana Fiori éltető eleme a szenvedély.
Vakmerő, lobbanékony és csak úgy vonzza a bajt, ő aztán tényleg nem egy affektáló angolkisasszony. Esze ágában sincs megfelelni a társadalmi elvárásoknak: ami a szívén, az a száján, és ráadásul figyelemre méltó pontossággal céloz, amikor behúz valakinek. Botrányos természete miatt kedvelt témája London fő pletykafészkeinek és pontosan az a fajta nő, akit a jó hírnevét féltve őrző Simon Pearson, Leighton hercege a lehető legtávolabb szeretne tudni magától.
A férfi jól rendezett életébe legkevésbé a botrány hiányzik. Gúnynevén a Hencegő herceg szinte csak azzal van elfoglalva, hogy rangjához méltón feddhetetlen maradjon és a titkai ne kerüljenek nyilvánosságra. Ám amikor egy késő este felfedezi a kocsijában rejtőzködő Julianát, akkor minden számára kedves dolgot kockára téve megfogadja, hogy leckét ad jólneveltségből a zabolátlan szépségnek.
Julianának azonban más tervei vannak: csak két hetet akar, hogy bebizonyítsa, még egy rendíthetetlen nyugalmú herceg is a mindent elsöprő szenvedély rabjává válhat.

"-Maga a megtestesült botrány, ami bármikor kitörhet."


A sorozat harmadik része jelent meg a napokban, de az első két kötetről se írtam, ezért
röviden azokkal kezdem az értékelést. :) Sarah MacLean számos igazán sikeres történelmi romantikus írója.
Korábban nem ismertem, de a Csábítás kilenc szabályát egyből kiszúrtam magamnak. Fülszöveget most se olvastam el, mert a borító megfogott annyira magának, hogy ezt mellőzzem. :D De azért nektek röviden: a 19. századi Angliába, még pontosabban London életébe csöppenhetünk bele. Ebben a korban kínosan ügyeltek az emberek a jó hírükre, minden cselekedetüket az vezérelte, hogy jó benyomást tegyenek a társadalomra. Az első részben főhősnőnk hiába tartott be minden illemszabályt, már vénlánynak számít. Főnősünk híre pedig minden, csak nem makulátlan. Egyből megtetszettek, hogy így kilógnak a társadalmi elvárások alakította személyek közül.


"Ebben a pillanatban a férfi mintha életre kelt volna."

Tehát, ahogy fentebb írtam a borítóba szerettem bele először. Utólag meg is néztem az eredeti verziót is, ami kicsit máshogy néz ki, de szerintem nagyon jót tett neki ez a pici változtatás. Olvasás után pedig a történet is bebizonyította, hogy érdemes szeretni. A legelső soroknál elszomorodtam az E/3-ban lévő írásmódtól, mert akármennyit olvasok, az E/1 közelebb áll a szívemhez, de az Írónő hamar el tudta terelni erről a figyelmemet. Callie személyisége nagyon megfogott, hogy nem tökéletes, kifogástalan kinézetű és alakú nő, még közelebb hozta hozzám. Egyéb tulajdonságait, viszont bármelyik korabeli hölgy megirigyelhetné. Kalandvágyó, szenvedélyes, humoros és rendkívül okos. Ahhoz, hogy megmutatkozzon igazi énje, kell egy férfi, aki miatt érdemes megnyílni. :) Jelen esetben Ralston márki ez a személy, akit szintén azonnal megkedveltem (bár már kezdek rájönni, hogy alig akad olyan könyves pasi akit ne szeretnék :P ) Ő is a a mogorva, kezdetben elutasító viselkedésével fogott meg, de nagyon élvezetes volt a folyamat, ahogy egyre közelebb kerülnek Callie-val, és ahogy a férfiben is alakulni kezdenek a dolgok. :) Ja és az egyik legjobb, hogy nem az elcsépelt becéző szavakat használja, hanem Császárnőmnek hívja a nőt, szerintem ez olyan szép. *-*

"Nemcsak, hogy akarta őt, de még ennél is tovább ment: azt akarta, hogy ő is vágyjon rá, és tette ezt valami nagyobb nevében, mint a hagyomány."

Az egész könyvben mégis az volt a kedvenc momentumom, hogy a cselekményt egy lista mozgatta, amit Callie alkotott. Nagyon-nagyon ötletes, merésszé, érdekessé és izgalmassá tette az egész könyvet. Ez a plusz kellett ahhoz, hogy kedvenccé váljon már az első rész is. Nem tagadom, hatalmas, meglepő fordulatokat senki ne várjon, mégis lehet élvezni az első sorától az utolsóig. És… azon agyaltam közben, hogy milyen jó lenne olvasni Nickről is, és jééé utána néztem, és a következő kötet az övé. :) :) :)

"Csókjuk nem az ünnep, hanem a pusztítás csókja volt."

Tehát a második kötetben Ralston ikertestvére Nick került a középpontba. Féltem, mert sokan csalódásként élték meg ezt a könyvet. Belátom én is, hogy ugyanazt a színvonalat nem tudta hozni, de én úgy érzem, éppen, hogy csak egy hajszálnyival maradt le attól. :) Engem ez a páros is elvarázsolt. :) A főszereplők sok mindenben hasonlítottak az előzőekre, de sokban el is tértek. Nick ugyanolyan álom pasi, mint Gabriel. Bomlanak utána a nők, de az ő életében már eljött az a pont, amikor megunta a rajongók hadát. Visszafogottabb, jobban megtestesíti a kor tökéletes úri embereit, de neki is megvan a vad, szenvedélyes éne, ami a megfelelő személlyel sokszor előbukkan. :) Isabel szerintem még jobban hasonlít Callie-ra. Mindkét lány makacs, önfejű és rendkívül intelligens. Apja miatt nagyon nehéz helyzetbe került, mégse omlott össze, igyekszik megoldani a helyzetet, szeretne megóvni mindenkit, akiért felelősséggel tartozik. A külvilágnak ezt az erős oldalát mutatja, és csak egy ember van, aki betekintést nyerhet a gyengé(de)bb énjéhez. Itt nálam a mellékszereplők emelkedtek még ki igazán. Színesebbé tették a cselekményt. A hajszálnyi hanyatlást éppen az az elem adta, ami miatt az első kiemelkedett. Itt a hódítás különböző pontjai köré épül a történet, és ezt majdhogynem erőltetettnek éreztem, nem volt elég erős. Ezen kívül tényleg nagyon szerettem Nick és Isabel szerelmét is.

"Csak egy este. Csak a ma este."

Végül elérkeztünk a trilógia befejezéséhez és olvasás után azt kell mondanom, hogy ilyen egy tökéletes sorozat! :) Már az első részben felbukkant Gabriel és Nick féltestvére, a fiatal Juliana. Bár felbukkanása nagy port kavart az ikrek hamar szívébe zárta a szenvedélyes lányt és mindent megtesznek a boldogságáért. Juliana mellett egy percig se lehetett unatkozni. Már a cím is sejteti, hogy botrányairól híres. Ám kicsit jobban megismerve rájövünk, hogy ő igenis szeretne kilépni anyja árnyékából és meg akarja mindenkinek mutatni, hogy úri nőként is tud viselkedni. Csak valami mindig közbejön. :P Olasz, temperamentumos személyiségét nem tudja levetkőzni, de nem is kell, mert ő így tökéletes. És hogy is lehet jobb könyvet kihozni ebből a helyzetből, minthogy találunk neki egy végletekig szabályokat követő, zárkózott, hűvös
herceget? :D Simon-nal az előző részben találkozhattunk először, ahol a helyzetből adódóan nem kedvelhettük meg. Kínosan ügyel a család hírnevére és emiatt eltávolodott húgától, Georgia-tól. Most se hinném, hogy kedvenccé vált, de annyira jó jelenetek keveredtek ki kettőjük ellentétes személyiségéből, hogy egy szavam sincs, mert így volt minden tökéletes. És nagy örömömre újra tetszett a „tizenegy botrány”. Nem volt erőltetett, tényleg csak felvezetést adtak és az epilógusban tértünk komolyabban vissza hozzá, most is egyedivé tudta ezt tenni az Írónő. Most is megjegyezném, hogy tökéletesnek érzem a pici módosítást a borítón, mert sokkal szebb lett így.

"És betartottad az ígéreted: megmutattad nekem, hogy mi az a szenvedély."

Borzasztóan élveztem, az összes részt. Tetszett, hogy a korábbi szereplők ilyen sokszor felbukkantak, szerves részei voltak az újabb történeteknek is. Tehát akárhogy ragozom is tovább a dolgot, minden mondat oda vezet, hogy imádtam! *-*

"Juliana tényleg az ő szirénje volt. Már a kezdetektől."


Kedvenc jelenetem: Azt hiszem már az első könyvbeli találkozásuk is lehetne a kedvencem, mert már akkor sistergett körülöttük a levegő.
Kedvenc szereplőm: Juliana
Kinek ajánlom: Bátran ajánlom a romantika kedvelőinek, még ha idegenkednek is a 19. századi vonaltól, ez a sorozat/könyv minden időben megállja a helyét.
Értékelésem:  Szerintem egyáltalán nem meglepő, hogy csakis 5 báli ruhát kaphat.
Érdekesség: Interjú részleteket hoztam az Írónővel. :)

Sarah, tudnál kicsit mesélni magadról?
31 éves [2009-es interjú] romantikus regényfüggő vagyok, aki romantikus regényíró akart lenni, mióta az eszemet tudom. Munkahely váltások és diploma megszerzése után, végre tollat ragadtam és megírtam az első könyvemet és ifjúsági románcot The Season címmel. Azután úgy gondoltam, kicsit piszkos dolgokat kipróbálok… és az első felnőtteknek szóló könyvem a Csábítás kilenc szabálya volt.

Piszkos dolgok kedvelőjeként, én nagyon örülök ennek a döntésnek! Szeretjük meghallgatni az Írók hivatás történetét. Megosztod a tiedet velünk?
Örömmel elmesélem a saját kilenc szabályomat! A fantasztikus ügynököm, Alyssa Eisner Henkin elküldte a kéziratot két héttel hálaadás előtt és úgy gondoltuk addig nem is kapunk hírt róla… talán majd az új évben. Nos, már a következő héten hívást kapott egy szerkesztőtől, aki a hétvége folyamán elolvasta és egy másikat is. 

Azoknak, akik még nem részesültek abban az élményben, hogy olvassák a Csábítás kilenc szabályát, mondanál pár szót a regényről?
Lady Calpurnia Hartwell 28 éves „vénlány”, aki fiatalabb testvéreinek segít szerelemre találni esténként. Belefáradt, hogy petrezselymet árul és ír egy listát olyan dolgokról, amiket ki akar próbálni, hiszen már a jó hírnevére se kell figyelnie. Túl sok cherry után, elhatározza, hogy megcsinálja a lista első – és legidegtépőbb – pontját. Ez vezeti őt egy hírhedt szoknyapecér Ralston márki karjaiba és ágyába… és ezután csak a bajok vannak.

Én teljesen odáig voltam ezért a történetért és az olvasás óta azon agyalok, vajon mi inspirálta. Megosztanád velünk?
Szeretem az ilyen történeteket, főleg ha a női karakter vénkisasszony. Akartam írni egy olyan szereplőről, aki úgy dönt cselekedni fog. Saját maga. És azt akartam, hogy ezek a döntések nyitottabbá tegyék, akár a szerelemre is. Tehát megkérdeztem magamat… mit tenne egy 28 éves virágszál, hogy ilyen elkötelezett legyen? És milyen típusú férfi tudja kezelni ezt az újdonsült kockázatvállaló lányt? Így született meg a könyv.

Hogy született meg a kilenc szabály? El tudom képzelni, hogy a barátnőid körében ülsz és a beszélgetésetek folyamán alkottátok meg.
LOL! Nem is jársz olyan messze! Tudtam, hogy Callie listát fog írni, de még nem volt meg minden pont az elején. A húgom (aki szintén szereti a romantikus műveket) épp kapóra jött. Együtt kb 15 perc alatt összehoztuk a listát telefonon, kutyasétáltatás közben. Onnantól a történet magáért beszélt!

Meglepett a könyv sikere? 
Nagyon… és nagyon izgatott vagyok miatta! Elképesztő, hogy e-mail-eket kapok olyan íróktól, akik személyes hőseim… és rengeteg támogatás kapok. Nagyon hálás vagyok mindenért!

Villámkérdések:
Történelmi vagy kortárs? Írni: kortárs. Ha szünetet tartok, történelmi.
Rózsa vagy százszorszép? Rózsa.
Édes vagy cukrozatlan tea? Cukrozatlan.
Magas sarkú vagy tornacipő? Tornacipő.
Kutya vagy macska? Kutya. De, csak mert a férjem allergiás a macskákra. Ha nem lenne, valószínűleg mindkettő lenne a válasz.
Yankees vagy Mets? Yankees!

Spanyol borítók

Az első két könyved (A csábítás kilenc… és a Hódítás tíz…) felnőtt romantika sok „szerelmes” jelenettel. Míg a Tizenegy botrány egy herceg meghódításához ugyanabban a világban játszódik a korábbi szereplőkkel, és vártam pár pikáns jelenetet. Másik sorozatot a Season, másrészt sokkal finomabb, csak csókokra és dédelgetésre korlátozódik. Melyik stílusban egyszerűbb vagy természetesebb írni? Hol húzódik a határvonal az ifjúsági regényekben megjeleníthető testiségnek?
Ez igazán bonyolult kérdés. Az ifjúsági regényekben a testiség szerintem nem mindig egyszerű. Nyilvánvalóan vannak dolgok, amiket nem lehet kimondani ezekben, úgy mint a felnőtt regényekben… de ez a karakterek motivációjától is függ. A szex része a tinik életének manapság. Számomra függ a dolog attól, hogy mit érzek akkor a szereplőknek megfelelőnek.
Alex és Gavin abban az időben élt, ahol a házasság előtte szex tilos volt. Egy fiatal nőt örökre tönkretehetett. Akkor még a házasság is sokkal vágyott életforma volt egy 18, 19, 20 éves lánynak és a hosszú jegyesség szokatlan volt. Ezek mellé társul Alex hatalmas tisztelete Gavin családja felé, így semmi konkrét nem is lehet közöttük.
A felnőtt jelenetek írása igazi kihívás számomra. Ezekhez megfelelő ingerre, motivációra van szükség és mozgatnia kell a cselekményt. Általában van egy jelentős fordulópont a könyvekben – ahonnan nincs visszaút, és megváltozik a könyv – és ettől nem lesznek könnyebbek a dolgok. Szexinek, okosnak, viccesnek és minden másnak kell lenniük, amit az olvasók elvárnak. De amikor kész van, akkor már látható, hogy megéri a befektetett munkát.


Apropó csók… Milyen tippjeid vannak olyan íróknak, akik csókjelenetet akarnak írni? A felépítésről és az eredményről szól? Vannak trükkök, amik megalapozzák a kémiát az oldalakon, amiket megosztanál velünk?
Forrás
Fontos a felépítés. A hős és a hősnő közötti feszültség az, ami fenntartja az érdeklődést, szerintem. Szeretted a Jóbarátokat? Mindnyájan azt vártuk, hogy Ross és Rachel végre összejöjjön… és az a csók csodálatos volt! Miután összejöttek, már más volt… nehezebb volt megtartani ugyanezt íróként. Vannak apró dolgok, amiket egy író megtehet, hogy fenntartsa a feszültséget, de nincs helyes válasz: szeretem a tétova hősöket, akik átgondolják a lépéseiket, de a heves „megragadom és megcsókolom” típust is – így változatosabb.
Emellett… és ettől trükkösebbek az ifjúsági regények, legtöbben E/1-ben írunk… Rájöttem, hogy a megfelelő nézőpont nagyon fontos egy csókjelenetnél – vagy bármely másik érzelmi szempontból kiemelkedőnél. Én közeli E/3-ban írok, tehát ha nem az igazi számomra egy jelenet, megpróbálom megírni a másik szemszögből. Ez nagyszerűen működik, mert mindkét szereplő fejébe beleláthatunk. Meg akarja vajon csókolni vagy sem? Izgul? És amikor végre megteszi… kinek a reakciója erőteljesebb? Olvasóként, a szereplőkkel akarok lenni.

A Csábítás kilenc szabályának férfi hőse Gabriel St John, Ralston márkija. Ikertestvére Nicholas St. John a Hódítás tíz szabályának a főszereplője. Sokkal több különbség van kettőjük között, mint a Nick szeme alatt húzódó sebhely, míg Gabriel notórius nőcsábász és Nick inkább Galahad típusú. Melyikük a kedvenced és miért? Melyikük története állt hozzád közelebb?
Nos, nyilvánvalóan szeretem mindkét gyermekemet!
Szeretnék egy hetet Gabriellel… annyira tüzes és sötét és szórakoztató és jóképű. De végtére is, ha kicsavarnám a karomat, akkor inkább Nick párti vagyok. Nagyszerű fickó, okos és vicces. És zsigeri szenvedéllyel szereti az ő Isabel-jét, amitől teljesen elolvadtam írás közben.
Nem hinném, hogy valamelyik történet közelebb állna hozzám írókén… olvasóként, inkább a nőcsábász verziót szeretem… és imádtam Gabriel szemén keresztül írni. Isabel és Nick története is szórakoztató volt… mert úgy éreztem Isabel reformer. Megbélyegzett – bizonytalan volt a támadások miatt – és mégis modern hősnő, aki meg tudott lepni. És Juliana és az ő hercege már teljesen más problémákkal küzd meg a saját történetükben.

Forrás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése