2016. 02. 23.

Jessica Park: Flat Out Celeste - Celeste bolondulásig

Író: Jessica Park
Cím: Flat Out Celeste - Celeste bolondulásig
Sorozat: Szeretni bolondulásig 2.

Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve:
 2015.
Terjedelem:
  360 oldal
Fülszöveg:

A végzős gimnazista Celeste Watkins számára minden egyes nap brutális bátorságpróba. És Celeste nagyon fél. Elszigeteltté válik, mert túlságosan okos, a beszéde túlságosan modoros, viselkedése pedig túlságosan eltér az átlagostól, ezért úgy érzi, nem marad más választása, mint direkt távol tartani magát mindenkitől.
De az egyetem felszabadíthatja, nem? Ha kibírja ezt a borzalmas utolsó évet a gimiben, akkor talán minden rendben lesz. Ha sikerül találnia csak egyetlen embert, aki mentőkötelet dobhat neki, akkor talán, talán nem lesz baj.

Justin Milano, a másodéves, szintén különc egyetemista lehet talán az a személy, aki kicsalogatja Celeste-et magányos világából. Talán megmentheti a lányt… legalábbis ha
Celeste elfogadja a segítségét.

Ha összefognak, talán jó páros lehetnek. Ha összefognak, talán megmenthetik egymást. És ha összefognak, talán megmenthetnek egy másik párost is: két embert, akikről Celeste tudja, hogy teljes szívből, szenvedélyesen, bolondulásig szeretik egymást.

"- Néha szükségünk van valakire, aki hisz bennünk, aki támogat minket, amíg nem bírunk a saját lábunkra állni. "

Jessica Park nevét 2013-ban ismerhették meg a magyar olvasók. Azt hiszem ez volt a Könyvmolyképző első Rubin Pöttyös könyve. Nem terveztem igazán az olvasását, de mégis nekikezdtem, nagyon pozitívan csalódtam. Megfogott az érdekes alapszituáció, a kicsit különc szereplők, a mai nyelvezet. Az írásmód szórakoztató, kellőképpen csípős, szellemes és vicces. Vártam a további regényeket, Matt sztorijának is örültem, de tagadhatatlanul Celeste-re voltam a leginkább kíváncsi és meg is kaptam az ő könyvét is. :) Már az első részben kedvencemmé vált a lány, fiatal kora ellenére okos és rendkívül érett a gondolkodása, leszámítva talán a Fotó Finn-hez fűződő viszonyát. :D
"- Miért lennél ideges? 
Justin megszorította a kezét.
- Mert meg foglak csókolni. - Mosoly játszott az ajkán. - És ügyesnek kell lennem, mert azt akarom, hogy élvezd."

Celeste (Forrás)
A Flat Out Celeste-ben hősnőnk a felvételire készül, ideje kitalálni, hogy melyik egyetemen szeretne továbbtanulni. Mindig is él tanuló volt, ezért nem kell aggódnia a pontjai miatt, de nagyon nehezen tudja eldönteni, hogy hova szeretne menni. Mindig is problémája volt a kapcsolatok kialakításával, így fél új környezetbe kerülne, de ugyanakkor vágyik is új emberek megismerésére. Jó jegyei miatt a legjobb egyetemekre is gond nélkül bejuthat, de egy „kisebb” iskola, a Barton is felfigyel rá. Egyik diáknagykövetük, Justin felveszi vele a kapcsolatot és onnantól kezdve egyre sűrűbben küldenek egymásnak e-mail üzenetet. Először csak azért ír vissza a srácnak, mert így „illik”, de hamar megkedveli a srác csapongó, szétszórt stílusát és nem sokkal később ráébred, hogy egyenesen várja az új üzeneteket.

"Arra gondolt, milyen érdekes, hogy amikor az ember teljesen átadja magát a boldogságnak, minden más megszűnik létezni a számára.
Arra jutott, hogy a boldogság mindennél erősebb."
Justin (Forrás)

Öröm volt egy egész könyvet végigolvasni Celeste rendkívül érdekes okfejtéseivel és tetszett, hogy hiába lett idősebb (az első részben még 13 éves volt), de azért a szerethető tulajdonságait ugyanúgy megtartotta. Most a fejébe is beleláthattuk és nagyon érdekes, hogy mennyire reálisan látja a saját furcsaságait. Teljesen olyan, mintha egy 30-40 éves felnőtt mesélt volna nekünk, annyira egyedien áll a világ dolgaihoz. És végre ennyi évvel később, az egyetemi élet peremén megért benne is a gondolat, hogy változtatni szeretni, és nyitni a külvilág felé. Aranyosak a szárnypróbálgatásai és, hogy szép lassan rájön, nem is olyan nehéz barátkozni, mint hitte. Egy-egy új stílusán igazán jókat derültem, nem is értettem, hogyan jöttek ezek az ötletek.


"- Miattad mindent tisztán látok. "
"JUSTIN: Ha veled vagyok, elveszettnek érzem magam, de önmagamra is találok. "

Azért az egész könyv fő eleme a Justin-nal való megismerkedés. Már korábban is azon csodálkoztam, hogy Celeste hogy tud ennyit beszélni, ám Justin mellett ő teljesen eltörpül. Épp ilyen srác illik a lányhoz. Két kicsit fura fiatal egymásra talál és segítenek egymásnak megértetni, hogy a furcsaság is csak egy relatív dolog. Minden randijukat szerettem, kb az egész könyv olvasása közben csak mosolyogtam. Celeste még csak most ismerkedik a szerelem világával, sokszor bizonytalan, hogy mit hogyan kéne tennie, de Justin mindig hamar feloldja a hangulatot és természetesen viselkedhet mellette a lány. Az első szerelmet éli meg vele és ebből adódnak a kisebb-nagyobb konfliktusok is. Sebezhető nagyon Celeste, hiszen ő az első fiú, akinek tényleg megnyílik, és akinek megmutatja valós énjét, és fél, hogy meg fogják bántani, de ez így természetes. :) Az ilyen kedves aranyos történetek, mindig megmelengetik a szívemet. :) Egyedül a konfliktus terén vártam volna egy kicsit nagyobb durranásra, de a szerethető párbeszédek elfeledtették velem ennek hiányát. Még a gyönyörű végkifejletet is sikerült megkönnyeznem picit. :’) 


"- Ne kételkedj a szerelemben! Ne kételkedj magadban! Nem szabad. Emlékszel, hogy beszélgettünk a háborúdról? Most is csatát vívsz. Hát győzz! Küzdj magadért, küzdj értem, küzdj értünk! Küzdj... küzdj bármiért, ami fontos neked! De nyerd meg ezt a csatát, és nyerd meg a háborút!"

Kedvenc jelenetem: Celeste és Justin közös karácsonyfa díszítése.
Kedvenc szereplőm: Celeste és Justin. 
Kinek ajánlom: Akik szeretik az érdekes, rendhagyó karaktereket és a könnyed, vicces párbeszédeket. 

Értékelésem: A konfliktus miatt rezgett a léc, de a vége segített átbillenteni a mérleget az 5 kávé alkotás felé.


Érdekesség: Az írónő gyakran ismételt kérdései között bogarásztam, egy lejátszási listát és pár gondolatot a történetben megjelenő kávé alkotásokról hoztam nektek. 


Várható Flat Out Justin könyv?
Valószínűleg. Igen. Valószínűleg. Épp dolgozom egy könyvön, de szeretnék visszatérni és több Justin-t alkotni. Úgy döntöttem, hogy az működne jól, ha egy Flat Out Celeste szerű (egy elég könnyed) könyvet írnék, és aztán jönne egy kicsit intenzívebb dolog.

Mi inspirál, hogy ilyen fajta történetet alkoss, és ilyen szereplőkről írj?
Szeretek a fájdalomról és küzdelemről írni, hogyan zajlik ez különböző személyiség típusoknál, és hogyan képesek az emberek túlélni, hogyan néznek szembe a veszteséggel, az elhagyatottsággal, a bánattal stb. Apukám klinikai pszichológus, és a Cambridge-i MA terápiás közösségben nőttem fel, úgyhogy ez már kis korom óta az életem része. Én is pszichológiát tanultam az egyetemen és szociális munkásként diplomáztam, így az emberi fejlődés és a psziché mindig a motivációim élvonalában haladtak. De ahelyett, hogy ténylegesen praktizálnék, inkább a karaktereimen keresztül tanulmányozom az embereket.
És azt hiszem, van egy részem, ami reméli, hogy a karaktereim és a történetük segíthet másokon, akik már átestek a küzdelmen. Hogy tudok kényelmet, bajtársiasságot, megnyugvást nyújtani… Egy kis gyógyulást.
És természetesen, imádom megnevettetni az embereket, bár nem tudom megmondani, pontosan hányszor írtam kicsit őrült jelenetet és azon tűnődtem, viccesnek találnák-e… De jól működött. Többnyire. (Lásd a számos véleményt, akik szerint kétségbeesetten próbálok szellemes lenni és szörnyen megbukom. Tehát ennyi.)

Milyen környezetben szeretsz írni?
Az ágyban írok. Szó szerint. Megtámasztva az egyik vicces székpárnával és a laptopommal az ölemben. A kutyáim körülöttem vannak összegömbölyödve. A hálószobám a földszinten van, és emiatt gyakran sötét van, de tetszik így. Néha lenémítva megy a TV a háttérben, mert ettől úgy érzem, hogy nem is dolgozom, csak épp könyvet írok.
Bizonyos jeleneteknél, fejhallgatót veszek fel és zenét hallgatok, gyakran csak egy-egy zenét, ami az adott fejezethez passzol.
Amikor az utolsó módosítások ideje van, az asztalomhoz költözök és a nagy képernyőt használom, hogy teljes nézetben lássak. Ha ott vagyok, az nagyon üzleties hatást kelt, ami jót tesz az unalmas szerkesztésekhez.

Mi a szokásos kávérendelésed a Starbucks-ban?
A meleg hónapokban, a legnagyobb adag Frappuccino extra mokkaízesítéssel. Hidegben, forró karamellás Latte. Tejmentesen kérem (tudom, megöl teljesen), és ezért saját mandulatejet viszek, ami nagyon jól illik a kávéhoz.

Ha indulnál a Voice-ban, kinek a csapatában szeretnél lenni?
Uhh… Adam. Azt hiszem, tényleg ki kérdezte ezt? <vigyor>

Ha nem író lennél, mit csinálnál?
Egy tócsa lennék… a földön.. elveszett és kedvetlen. Hagyjuk is, nem érdemes beszélni róla!

Mikor jöttél rá, hogy ez a sorsod?
Erre nehéz válaszolni… főleg mert nem vagyok Luke Skywalker, de azt hiszem, amikor a Szeretni bolondulásig eladási mutatói megugrottak, és meg tudtam belőle élni. Úgy értem, az egy dolog, hogy hiszel magadban és a munkádban, de lehetetlen figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy meg is kell belőle élni. Havonta csak pár könyvet adtam el, így tényleg nem tudtam teljes állásban folytatni az állást, ahogy szerettem volna. Tudni, hogy van közönség a munkámra, hogy a könyvek hatással vannak emberekre és érzelmeket/álmodozást/remény/hitet váltanak ki belőlük, ez több, mint, amit el tudtam volna képzelni.

Star Wars vagy Star Trek?
Star Wars, egyértelműen. Chewbacca miatt.

Kedvenc városod?
San Diego megszállottja vagyok. Egy tökéletes város, amennyire meg tudom ítélni. De Boston körzetében nőttem fel, és mindig szeretettel gondolok a szülővárosomra. Ezért jelennek meg ezek a városok – és a Maine környékiek – a könyveimben.

Mi szerepel a bakancslistádon?
A mesés San Diego-ba költözni. Legyen elég pénzem ehhez. Legyen egy medence az új házamnál… És akarok egy életnagyságú Han Solo figurát.

Forrás

Az írónő honlapján bukkantam erre a lejátszási listára. Ezeket a zenéket ajánlja az olvasáshoz. :)


Justin és Celeste egymásnak gyakran készít kávéhab alkotásokat. Persze ezek elég kezdetlegesek, de a valóságban tényleg léteznek ilyenek. Sokan hobbi szinten űzik ezt, de konkrét mesterséghez is kapcsolható ez a tevékenység. A baristák foglalkoznak főleg espresso és egyéb kávéfajták elkészítésével és felszolgálásával. Ezeknek mindig kell valami mutatós külsőt adni, és a kreatívak szeretik feldobni szebbnél-szebb figurákkal. 

egy "átlag" kávé
különleges alkotások
Sőt még ennél tovább is lehet menni. Egy fiatal japán művész már 3D-s alkotásokra is képes pusztán kávéhabból. Lenyűgözőek. :) 


Továbbiak az következő linken: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése