2016. 01. 17.

Alessandra Torre: Black Lies - Sötét hazugságok

Író: Alessandra Torre
Cím: Black Lies – Sötét hazugságok
Kiadó:
Könyvmolyképző
Kiadás éve: 
2015.
Terjedelem: 
373 oldal

Fülszöveg:
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
Létezhet szerelem, ha minden csak hazugság?
Brant:
Huszadik születésnapján már milliárdokat érő cég tulajdonosa. Három éve vagyunk együtt. Négyszer kérte meg a kezem. Négyszer kosaraztam ki.
Lee:
Füvet nyír, ha éppen nem háziasszonyokat döntöget. Nemcsak a keze és a szája ügyes, hanem a szerszáma is. Majdnem két éve futok utána. Azt nem tudom, hogy vajon tud-e róla, hogy ez így van.

Két férfit szeretek. Két férfival szeretkezem. Csak tessék, ítélj el! Fogalmad sincs, hogy mivel jár a szerelmem. Ha azt hiszed, hogy már hallottál ilyen történetet, akkor tévedsz.

"Az érzelmek gyakran rejtve maradnak mások elől. Elfojthatjuk őket, de végül úgyis megtalálják a felszínre vezető utat."

Egy újabb olvasóközönséget eléggé megosztó regény. Még minket is „széthúzott”, pedig általában egy véleményen vagyunk. Miért tetszett illetve nem tetszett a regény?

P: Én nagyon szeretem az ilyen rendhagyó történeteket, főszereplőket. Legutóbbi ehhez hasonló kedvencem a Kihasznált alkalommal is így „jártam”. Én imádtam, de rengeteg rossz kritikát olvastam róla. Erről még kevesebben írtak, de szerintem ez is ilyen lesz. Valaki vagy nagyon fogja szeretni, vagy a falra fog mászni tőle. Magamat is picit meglepve, én szerettem
Layana (forrás)
Layana-t. Jó volt vele végigkövetni a tépődését két ilyen remek pasi között. Nagyrészt később is kifejtem, de én határozottan szerettem ezt a könyvet. Egyáltalán nem tartom sablonosnak, még ha maga a szerelmi háromszög témája elcsépelt is. Jó a szerelmi szál és jól átérezhető Lana vívódása a két férfi között, részletesen kifejti, hogy miért is ilyen nehéz a döntés és tényleg látszik, hogy mindkettőjüket okkal szereti. A csavar teszi fel az i-re a pontot, ezzel teljesedik ki minden. Kérdéseinkre tökéletes választ kapunk így és még inkább átérezzük Lana döntéseit. Végül a borítót se lehet szó nélkül hagyni, hiszen annyira kapcsolódik a könyvhöz, hogy öröm nézni. Süt róla a szenvedély, de mellette nagyon rejtélyes is, ami tökéletes, hiszen mégiscsak titkokról van szó.
Egyik döntő érvem volt a vásárlásnál, az ilyen szép könyveknek polcon a helye. 
I: Nagyon vártam a megjelenését,érdekes történetnek gondoltam, és alig vártam, hogy megtudhassam ennek a szerelemnek a múltját, és jövőjét. Sajnos bekövetkezett az ami mostanában elkerült olvasás téren. Az elvárásaim sokkal nagyobbak voltak, mint amit kaptam tőle. Érdekesen kezdődött a könyv. Van egy gazdag lány, aki egyszerre két férfit szeret, és nem tud köztük választani, mert mindegyiküknek van egy olyan oldala, ami vonzza őt, és nem tud tőlük elszakadni. Ahogy haladtam a történetben egyre több minden kezdett szöget ütni a fejemben, és egyszer csak rájöttem mit is rejtenek a "hazugságok". Úgy érzem, túl hamar jöttem rá az olvasó elé állított csavarra :( Így már nem tudott lekötni. Innentől kezdve alig vártam, hogy vége legyen, szerencsére egy pici meglepetés ért a végén, így javított nálam ezzel az Írónő, de még ezek után se tudtam megszeretni Layana történetét. Nagyon sokszor egyezik az ízlésünk perpetua-val, és minket is meglepett, hogy ennyire más véleménnyel voltunk róla. Ezek után ajánlom mindenkinek, aki egy kicsit is kedvet kapna hozzá, derítsétek ki, ti melyik táborba tartoztok.

"Száz nővel is voltam már együtt, de csak belé lettem szerelmes. Lehetettem volna ezerrel is, de még egy Layanát akkor se találok."

Layana nem éppen a megszokott főhősnő. Nem retten meg a kihívásoktól, nem fél a céljai érdekében hazugságokat is bevetni. Tudtunk ezek ellenére azonosulni vele?

P: Layana érdekes főszereplő. Nem titkolja, hogy a céljai érdekében minden eszközt bevet, ha kell, bájolog, ha kell, megtéveszt, ha kell, hazudik. Soha nem volt anyagi gondja, hiszen tehetős családból származik, mindig megkapta a mire vágyik. Cserébe elvárták tőle, hogy a tökéletességre törekedjen, diplomázzon le és keressen magának egy remek férjet. A pénz sose volt akadály nála az életben, de szerencsére nem vált elkényeztetett milliárdos csemetévé. Szeretné hasznosan tölteni az idejét, szeret dolgozni és még egy alapítvány működését is folyamatosan segíti. Ebből látszik, hogy nem felszínes, van egy nagyon szerethető oldala is. A munkája során gyerekekkel is gyakran találkozik, és ahogy bánik velük, abból is látszik az igazi jelleme. Sose ragaszkodott, ahhoz, hogy szintén gazdag társat találjon, inkább úgy éreztem, hogy azért kötött ki többször is mellettük, mert egyszerűen ilyen körökben mozog. Brant-ben is a férfit látta meg először, az keltette fel az érdeklődését. A milliárdos is azonnal felfigyel rá, és ő az első, akivel valódi kapcsolatot is el tudna képzelni. Remekül egymásra találnak, igazán szép párost alkotnak. Lehet, hogy nem tökéletes hősnő Layana, nem cselekszik mindig úgy, ahogy kellene, nem mindig dönt helyesen, de én azt kell mondjam, kedveltem.
I: Nem mindennap találkozik az ember lánya ilyen hősnővel. Egyszerre tudod kedvelni, de közben kiakadni is rajta. Az elején nagyon nem értettem őt. Az életszemléletünk teljesen másnak tűnt számomra, ahogy haladtam vele a történet során úgy kezdtem megérteni mit miért is tesz. Így, hogy már jobban értettem az egész helyzetet, őt is jobban eltudtam fogadni :) A látszat ellenére nagyon erős nő, és nem szabad megvetnünk azért amit tett.

"Az igaz szerelem az embert meggondolatlanná teszi, kockázatokat és áldozatokat vállalunk miatta. Az igaz szerelem próbára teszi a személyiségünk határait, arra késztet bennünket, hogy jobbá akarjunk válni és harcoljunk az életünk biztos alapjaiért. Harcolni is fogok ezért a szerelemért. Hazudni fogok érte. Lopni. Megéri. Papíron rettenetesen nem illünk össze. Bennem nincs fény, ő pedig csordultig tele van vele."

Szerelmi háromszögeknél kötelező kérdés: Lee vagy Brant?

Brant (forrás)
P: Brant odaadó, gondoskodó, mindig Layana kívánságai lebegnek a szeme előtt, nem lehet tökéletesebb pasit kívánni. Egy nap mégis találkozik Lee-vel, aki ellentéte a férfinak. Míg Brant mindig összeszedett, kordában tartja az érzéseit, Lee igazi ösztönember. Ami a szívén, az a száján. Layana mellette ismeri meg az igazi szenvedélyt, ami kicsit hiányzott a kapcsolatából. És ami mindemellett meglepő, hogy tulajdonképpen hasonlítanak is. Ahhoz a nőhöz, akit „sajátjuknak” tartanak, foggal-körömmel ragaszkodnak, igazi területféltő alfahímek. Két ilyen remek férfi között nagyon nehéz választani. Egyértelműen nem is tudnék, talán Brant felé húz jobban a szívem, de kell egy csipetnyi Lee-ből is az ő személyiségébe, hogy teljesen tökéletes legyen. 
I: Meg kell mondanom őszintén, nehéz ez a kérdés. Mind a két férfiben van valami amiért meg tudom érteni Layana ragaszkodását. Brant a kényelem, és biztonság érzetét nyújtja, az a férfi, akivel leélnéd az életed. Lee ennek az ellentéte :) Ő az a vad igazi férfi, akitől az éjszakáid sikolyoktól hangosak, lehengerel, közben kicsit össze is tör. Nagy dilemma melyik játszik fontosabb szerepet az életedben, én se tudtam volna választani. Mind a kettőjük más miatt férkőzik a szívedbe, és a bőröd alá :)

"Ha igazán szeretsz valaki, akkor nem léphetsz le csak úgy."
"Ebben a titokban semmi más nincs, csak rombolás."

Layana érezhetően szerelmes Brant-be, mégse tud ellenállni Lee-nek se. Át tudjuk érezni ezt a helyzetet?

P: Már többször „nyilatkoztam” arról, hogy én el tudom képzelni, hogy két férfit is ugyanúgy lehet szeretni, és Layana-n is érződik, hogy tényleg szereti Brant-et. A Lee-vel való kapcsolatba talán bölcsebb lett volna nem belebonyolódni, de ha már így alakult látható, hogy az is igazi kapcsolat. Brant rengeteget dolgozik, tulajdonképpen a munkájának él. Ezért sokszor nem tud annyi időt szánni Lana-ra, mint amennyit szeretnének. Sajnos a nő, emiatt sokszor magányos, ami nem lehet indok egy megcsalásra, de valahol mégis. Így könnyebben elcsábulsz, ha lehetőség adódik. Szerintem ez nem jelenti az, hogy nem szereti Brant-et, csak többre vágyna vele, és ha már így alakult ezt a pluszt így tudja pótolni. Lee a kezdetektől tisztában van, azzal, hogy Lana foglalt, idővel mégse tudja csak úgy lenyelni, hogy nem ő az egyedüli. Lehet kicsit lökött vagyok, de nagyon szerettem ezeket a dühkitöréseket, mert tényleg mókás, hogy ő már az elején is tudta mi a helyzet, mégis egyre inkább kicsúszik a kezéből az irányítás. Meg úgy mindenestül én nagyon szerettem ezt a történetnek. 
I: Még sose voltam szerelmes egyszerre két férfiba, így elsőnek nehezen tudtam elképzelni, hogy lehet ugyanannyira szeretni mind a kettőt. De ahogy haladtam a történetben, és átéltem az eseményeket Layana-val úgy egyre jobban kezdtem megérteni mit miért is tett.  Nem lehet könnyű a vágy, és az érzelmek kavarodása mellett. A szíved megszakad, hiszen az egyiknek hazudsz, a másikkal pedig nem lehetsz mindig. Őt pedig azzal bántod, meg, hogy tudja ő csak a második helyen áll. Mindegyik fél számára nehéz egy ilyen helyzet, akár tudja a másik, akár nem, hogy mi folyik a háta mögött. Nem kövezem meg Lana-t mert az ő helyzete, még bonyolultabb, mint ahogy elsőre gondolta az ember, de akkor se mondanám rá, hogy követendő példa.

"Azt kockáztattam, hogy elveszítem.
Azt kockáztattam, hogy tönkreteszem az életét.
Kockáztattam a szerelmünket. A jövőnket."

"Hazugságok nélkül, titkok nélkül... jobb, mint bármikor korábban. Megtörök a teste alatt, és a szívem utolsó darabkáját is ennek a férfinak ajándékozom. Ennek a bonyolult, összetett, okos férfinek. Övé lett a lelkem."

A történet közben derül ki, hogy Brant is sötét titkot őriz. Mennyire volt ez kiszámítható?
P: És én minden könyvben ilyen ütős fordulatra vágyok. Tényleg leesett az állam és én nem vártam ilyen magyarázatra Brant viselkedésével kapcsolatban. Szerintem nagyon eredeti az ötlet, ez döntötte el, hogy tényleg nekem való ez a könyv. Már megismerkedésük után figyelmeztetést kap Lana Jill-től, hogy ne akarjon kapcsolatot a férfival. Utána mégis kicsit eloszlatta a kételyeket az írónő, sokáig nem történt „jelentősebb” dolog, és hihettük, hogy a nő tényleg csak féltékeny. Később egyre több furcsa mozzanat jelent meg, míg végül jött a katarzis. Magán a tényen kívül az döbbentett meg leginkább, hogy Jill képes egy ilyen horderejű dolgot így kezelni. Igazi pénzéhes dög, és ő az igazi „gonosz” a történetben. Nem érdeklik a következmények, csak virágozzon a cég. Hiába állítja be úgy a dolgokat, hogy ő csak segíteni akart, ez nem az, sőt csak ront a dolgokon. Ja és hogy a kérdésre is válaszoljak, nem, nem számítottam erre. Ez még számomra is új megoldás volt, úgyhogy én csak dicsérni tudom ezt a cselekményt.
I: Ez volt az egyik csavar, amire sajnos hamar rá jöttem, és ez elrontotta nálam az élményt. Jó elgondolásnak tartom, de valahogy még is rám rossz hatással volt, nem tudom elmagyarázni miért ért visszatetszésként az egész :/ Akármennyire gondolkodom rajta, nem tudok normális magyarázattal szolgálni. Voltak apró jelek, amik arra mutattak, hogy valami lappang Brant múltjában, ami miatt még kapkodni fogom a fejemet. De amint rájöttem erre, már nem tudott, úgy lekötni a történet, szerencsére a végére kaptam egy újabb "sokkot" ami dobbot az eseményeken, és így jobban megbarátkoztam vele. Mi a tanulság az egészből, senki se az, aminek látszik, és a hazugságaink úgy is utol érnek.

"Szeretem őt. A lelkem mélyén - bárki rejtőzzön is ott- tudom, hogy örökké szeretni fogom."


Kedvenc jelenetem:
P: Lana és Lee első találkozása és estéje.
I: Brake titkának kiderülése.
Kedvenc szereplőm:
P: Layana.
I: Nem tudtam senkivel se igazán szimpatizálni.
Kinek ajánlom:
P: Azoknak akik egy igazán kiszámíthatatlan történetet keresnek és persze egy kis szenvedélyt se vetnek meg. :)
I: Azoknak, akik szeretnének "nyomozók" lenni, és kideríteni mi bújik meg a hazugságok mögött.

Értékelésem:
P: Nem volt sokáig egyértelmű nekem se, hogy mennyit érdemel, de ez az igazán érdekes csavar átbillentette a mérleget nálam az 5 gyémánt gyűrű felé.
I: Sajnos nem tudtam annyira szeretni, mint ahogy gondoltam. Talán túl hamar jöttem rá a csavarra :/ Így most csak 3,5 fűnyírót tudok adni neki.


Érdekesség: Egy nagyon lelkes rajongó által készített, tavaly augusztusi interjút fordítottunk most nektek. :)

Q: Mindig meglepsz minket a könyveid témájával… és mi imádjuk… mégis honnan jönnek ezek az ötletek? Cammers? DeLuca? Lana? Testvérek??? Csaló sztripperből vált feleség? MINDET IMÁDJUK… Emlékszel a Sötét hazugságok első képeire, gondolataira?
A: Az eredeti terv az volt, hoyg egy főhősnő, és egy történet, ahol Brant tulajdonképpen még lány volt. Írtam így pár fejezetet, aztán gondoltam – mennyivel menőbb lenne, ha férfi lenne ezzel a titokkal? Épp egy bevásárlóközpont közepén voltam, amikor ez beugrott. Futottam, mint egy őrült, végig a folyosókon, amíg találtam egy jegyzettömböt és ott, a 7-es sor közepén, lefirkantottam pár jelenetet.

Q: Biztos vagyok benne, hogy az emberek meg fogják kérdezni… van rá esély, hogy legyen folytatása a Sötét hazugságoknak? Úgy érzem, több van benne.
A: Nem. A sötét hazugságok készen van. Nem tudom elképzelni, hogy visszatérek abba a világba anélkül, hogy valahogyan elrontsam. Azt hiszem itt szükség van pár elvarratlan szálra, egy kis szabadság az olvasók fantáziájának, hogy merre is tarthat a dolog.


Q: Ha egyszer lezárod a 6E folytatását, van bármi új ötleted vagy szünetet tartasz? (Biztos nagyon elfoglalt vagy…)
A: A 6E sorozat most tért vissza a kiadóhoz, úgyhogy még azon dolgozok – egy novellán, ami eredetileg a Bend anatológiához tartozott. Már teljes önálló regénnyé nőtte ki magát. A „szünetem” tervek szerint december/január lesz.


Q: Mennyiben lett más az életet, amikor leültél megírni az első regényedet? Olyan volt, mint remélted?
A: Amikor elkezdtem írni a Blindfolded Innocence könyvet, az volt a kedvenc témám. Csak eltöltöttem vele az időt. Nem volt marketing, ismert bloggerek, még csak facebook oldal se.
Most a „könyves dolog” elvesz napi 8-10 órát a napból. Teljes csapatom van, hogy segítsenek. Minden nap írok, és sokkal szervezettebb az egész. Vannak szakembereim, akik segítik a szerkesztést, borítót… stb. Ez egy üzlet, és – minden szempontból, kivéve az olvasói találkozókat – úgy is kezelik. Nem teljesen olyan, mint elképzeltem, de fontos, hogy sikeres legyen a piacon. Boldog vagyok, hogy meghallottam a „hívást” és azt csinálom, amit imádok.
Forrás


Ez pedig egy tavaly októberi interjú részlet.
Q: Számítottál rá, hogy ilyen sikeres lesz a Sötét hazugságok?
A: Minden könyvről remélem, hogy sikeres lesz. Minden egyes könyvbe nagy álmok és igyekezetet fektetnek. A Sötét hazugságok felülmúlta minden elképzelésemet. A Hollywood Dirt is. Mindkettő sokkolt az olvasói reakciókkal és világot átszövő figyelemmel, amit kaptak. Az olvasók tették mindkét könyvet sikeressé.


Q: Allessandra, Miről szól a Hollywood Dirt?
A: Egy vidéki kisvárosról szól, ami tele van milliomosokkal és titkokkal. Amikor a legnagyobb Hollywood-i filmsztár a városba jön, a dolgok nagyon érdekes fordulatot vesznek.


Q: Mikor láthatjuk az If You Dare regényedet és leleplezel róla valamit nekünk?
A: Az If You Dare, november 10-én érkezik. Félek bármit is mondani róla… másrészről azt hiszem, hogy az olvasók nem fogják feltétlenül szeretni vagy utálni. Kockázatot vállaltam azzal a könyvvel és alig várom, hogy a boltokba kerüljön… de meg is rémít, hogy néhány olvasó, hogy fog reagálni.


Q: Ha kérdezhetnél magadtól egy kérdést az interjúban, mi lenne az?
A: Ha az egyik karaktered életét élhetnéd, ki lenne az? Nehéz kérdés, mert igazából nem akarnék a legtöbb karakterem helyében lenni, különböző okokból. De azt kell mondanom, Summer Jenkins (Hollywood Dirt) vagy Candace Tapers (The Dumort Diaries) lenne a választásom.
Forrás
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése