2015. 10. 29.

A. O. Esther: Frigg rokkája ( Frigg rokkája 1.)

Író: A. O. Esther
Cím:
 Frigg rokkája
Sorozat: 
Frigg rokkája 1.
Kiadó:
 Decens Magazin Média
Kiadás éve:
 2015.
Terjedelem:
  450 oldal

Fülszöveg:

Valaki vár valahol, akivel összetartozol. Aki a halálnál is erősebben szeret, és akiért a halálon is átkelnél, csak hogy megtaláld…
A húszéves Sonja és hét évvel idősebb bátyja, Alex Sommerland rockzenészek. Norvégiában, a Stjerne-tó partján élnek, és ötfős bandájukkal teltházas koncertekkel szórakoztatják az egyre gyarapodó rajongótáborukat. Nem is sejtik, hogy hamarosan mindannyiuk élete megváltozik, ugyanis egy különös varázslat folytán az égen ragyogó csillagkép, Frigg rokkája működésbe lép, és összeköti a jelent a múlttal…
Sonja szerény, magának való lány, akinek gyermekkora óta karmikus álmai vannak az előző életéről, amikor is a vikingek közt élt. Az emlékképek ködösek, de mindig ugyanarról a világról szólnak, és rendre sötéten végződnek.
A Szent Iván napjára meghirdetett jelmezbálon Sonja megismerkedik egy viking ruhába öltözött férfival, Einarr Sigurdssonnal, akiről idővel kiderül, hogy nem is jelmezt visel, és nem is a mi világunkból érkezett… Noha a férfi tudja, hogy soha többé nem láthatják egymást, képtelen szabadulni Sonja vonzerejétől. Elhatározza hát, hogy így vagy úgy, de magával viszi őt a múltba…

Alex a White Nights énekese. Zord figurának tűnik, pedig aranyból van a szíve. A húgával való kapcsolata különleges. Nem csak azért, mert korán elveszítették a szüleiket, hanem egy családi titok miatt, ami örökre összeköti őket. Tűzön-vízen át kitartanak egymás mellett, és ha az egyikük élete veszélybe kerül, a másik gondolkodás nélkül utána megy, akár a pokol fenekére is…Frigg rokkája azonban könyörtelen… Hőseink 2024-ből hirtelen 924-ben találják magukat. A helyszín ugyanaz, a világ azonban merőben más. De vajon a mai fiatalok boldogulnak-e a vikingek rideg, komor, véres háborúkkal teli világában? Létezik-e síron túli szerelem? És egymásra találnak-e azok, akiknek a lelke nem képes a másik nélkül élni?

"A férfi testének melegét a nyirkos ingen keresztül is érezte, s ahogy karja óvón átölelte a derekát, Sonja megborzongott. Lehunyta a szemét, és egyszeriben az az érzése támadt, hogy hazaérkezett."


Véleményem:
Voltatok már, úgy hogy egy könyv mindig megjelent előttetek? Mintha sors is azt szeretné, hogy megrendeld magadnak. Én pontosan így jártam a Frigg rokkájával. A molyon figyeltem fel rá, és egyből vonzotta a tekintettemet. Fel is jegyeztem magamnak, de úgy éreztem még várhatok a beszerzésével. Ezek után mindig feltűnt valahogy előttem a könyv, és egyszerűen már nem tudtam elmenni mellette, egy jelnek vettem, hogy ezt a könyvet a magaménak kell tudnom :) Mennyire igaza volt a sorsnak (vagy nem is tudom, hogy nevezzem ezt) nagyon örülök, hogy hallgattam erre a sugallatra, mert egy újabb kedvencet avattam.
A fülszöveg elolvasása után, már itt egyből peregtek a képek a szemem előtt. Még nem
A könyv belső része (saját fotó)
hallottam Frigg rokkájáról, de már ez megalapozta nálam a hangulatot, hogy egy ilyen esemény megismerhetem, és ezzel a misztikus vonal is kapott egy nagyon jó alapot. A könyv borítója nagyon szép, és nagyon igényes. Olyan gyönyörű a benne található csillagkép, és a többi díszítő elem is nagyon el lett találva :)

A történet több szálon fut, aminek én nagyon örültem. Szeretem több szemszögből is megismerni, és át élni az eseményeket. Sonjan kívül Einarr gondolatait is megismerjük, és Alex is szerez nekünk meglepetéseket.

Megismerjük Sonjat, aki egy nagyon kedves és szép lány. Sajnos az élete nem a legjobban alakul, már gyerekkorától kezdve sok fájdalomban és szomorúságban volt része. Szülei
meghaltak, és a történtek után nagymamamájával élt. Sajnos vele se lehet sokáig boldog, mert az égiek

Sonja (forrás)
elragadják tőle. Nagyon erős érzelmeket éltünk át Sonja-val együtt. Teljesen érthető volt a lány viselkedése, hiszen ennyi rosszat megélni az életében nem lehetett könnyű, mindenkit elvesztett, aki fontos volt számára. Egyetlen családtagja maradt a bátyja Alex, akivel nagyon szoros a kapcsolatuk, így ő húzza ki Sonját a gödörből, és nagyanyjuk elvesztésének fájdalmából.  Elviszi és magához költözteti. Egy ilyen testvért én is elfogadnék mint Alex, aki egy kocsma tulajdonosa, van egy nagyon jó zenekara is, aminek még rajta kívül  három nagyon helyes srác is a tagja, és Sonja is játszik a bandában. Nagyon szépen énekel, dalokat ír, és gitározik. Az Írónő gyönyörű dalszövegeket alkotott meg Sonja-nak, annyira szépek, de mégis erősek, mély érzelmeket tudtak belőlem kiváltani, szinte hallottam a lány hangját megszólalni a hangszerekkel együtt a fülemben. 

" Ezt is túl fogjuk élni! Kéz a kézben, vállvetve, együtt megyünk tovább, és bármit is hoz az élet kibírjuk, mert együtt vagyunk"

Szent Iván napjának éjszakáján minden megváltozik. Sonja találkozik egy különleges férfival, aki mellett úgy érzi haza érkezett. Ez a férfi Einarr, akinek feladata van ebben az időszakban, de nem tud szabadulni a gyönyörű lány látványától, és beszédbe elegyednek. Érezhető köztük valami megmagyarázhatatlan érzés. Ez a rész nagy kedvencem volt. Szeretem a találkozás pillanatát átélni a hősnővel együtt. Az ő pillanatuk nagyon jól sikerült. Az álarcos bállal pedig jól
Einarr (forrás)
körítette az Írónő az eseményeket.  Átbeszélgetik ezt az éjszakát, és olyan titkokat mondanak el egymásnak, amit nem igazán osztottak meg másokkal. Megtudjuk, hogy Sonja-nak különleges álmai vannak, úgy érzi az előző életéből lát megtörtént eseményeket. Nagyon kíváncsi voltam, hova fognak vezetni ezek az álmok. Volt egy sejtésem, ebben az ügyben, de nem mertem teljes mértékben ezt még elhinni. 

Érezhető volt rajtunk, hogy mennyire egymás hatása alá kerültek.
Sajnos párosunk beszélgetése a vége felé közeledik, és úgy néz ki ebben az életben már nem is folytatódik. Einarr egy búcsú ajándékot ad a lánynak egy ezüst nyakláncot, és megkéri ne jöjjön át erre a részre addig, amíg Frigg rokkája a legfényesebben ragyog, ez a jelenség kilenc napig tart. Ha mégis baj történne, és olyan emberekkel találkozna mint ő, adja nekik oda ezt a láncot, és mondja meg, hogy ő Einerr-hoz tartozik. Itt már sejtettem, hogy ennek a nyakláncnak lesz még szerepe a történet folyamán. Sonja napok múltán is csak Einarra tud gondolni, és a furcsa viselkedésére. Nagyon tetszett neki a férfi, és nem értette miért nem találkozhatnak többet egymással.  Nem várt esemény történik amikor Alex barátnője öngyilkos próbál lenni. Sonja is áldozattá válik. Mindenki azt hiszi, hogy a két lány meghalt, de egyikük testét sem találják meg.

"Amikor megláttalak, úgy dobogott a szívem, hogy attól féltem, meghallod."

Később a parton tér magához Sonja, de az ő általa ismert táj teljesen megváltozik. Nem tudja mi történhetett vele, olyan öltözékű férfiak jelennek meg mint Einarr, és elviszik őt. Egy cellában kerül ahol megismerkedik egy kedves lánnyal
Laetitia-val, aki elmondja neki, hogy időutazásban volt része, és most 924-et írnak. Nagyon tetszett, ahogy Sonja átkerült a múltba. Érdekes volt Frigg rokkájához kapcsolódó eseményeket megismerni. Az olvasás előtt nem gondoltam volna, hogy ilyen formában kerülnek át az emberek a múltba.  Szeretem a misztikumot, és ez a szál nekem nagyon tetszett. Ezzel kapcsolatban is mindjárt elgondoltam valamit, de ez mégsem úgy alakult a történet során ahogy én vártam, mégis el tudtam fogadni, és az Írónő általi megírt esemény is tetszett  :) Hihetetlen, hogy abban a korban a
(forrás)
nők értéke mennyi volt. Mindig is úgy voltam vele, hogy elképzeltem magamat a  régi időkben. De rá kellett jönnöm arra, az élet is produkálhatott szép szerelemi történeteket abban az időben, de nem biztos, hogy értem is eljött volna e az a daliás férfi akit nekem szántak. Lehet, hogy egy ronda öreg férfihoz, kellet volna hozzá mennem. Einarr és Sonja érzései vissza repítettek ezekhez az álomképeimhez. Sonja-nak sikerült megtalálnia az ő  vikingjét, aki a megmentésére siet. A kettőjük kapcsolata annyira tetszett. Teljesen átéreztem a
vonzódásukat egymás iránt. Nagyon szépen voltak megfogalmazva, és leírva ezek a részek. Einarr az a férfi, akit lehet kedvelni, a szeretett nőért, és családjáért mindent megtesz. Romantikus, de egyben állatias ösztönökkel rendelkezik, és egy vérbeli harcos. Olyan kedves volt Sonja-val, érezhető mennyire szereti a lányt, de még se sietteti a dolgokat. Minden szépen a maga tempója szerint alakul náluk, és ez nagyon jó. Engem is sikerült levennie a lábamról :)

"Soha nőre nem vágytam még úgy, mint rád, Sonja."

Egy percig sem unatkozhattunk, hiszen Einarr és Sonja mellett Alex is megjelenik a múltban,
Alex (forrás)
a bandája többi tagjával együtt. Ez is bizonyítja mennyire mély szeretet kötötte össze a két testvért. Alex nem tudta elfogadni húga halálát, és mennyire igaza is lett ezzel kapcsolatban. A fiúknak is sok mindent át kellett élniük a múltban. De nagyon jól kezelték a helyzetet, és hamar be tudtak illeszkedni. Az ő részeiket is szerettem.  Nem szabad elfeledkeznünk arról sem, hogy a vikingek egy harcos nép, akik háborúznak, és embereket ölnek. Ezt Alex-ék is megtapasztalják. Nagyon nehéz ezt egy mai kor szülöttének ezt átélnie, de a fiúk próbálják ezt is túl élni.

Szurkoltam Sonja-nak, és Einarr-nak, hogy meg tudják oldani a problémákat. Féltettem Sonja-t, végig izgultam érte. A múltjából is újabb szeleteket kaptunk, amik nagyon fájdalmasak voltak. Az előző életéből előjövő álmai is egyre részletesebbek lettek. Kettőjük kapcsolatának alakulását is nagyon jó volt végig követni. A viccelődések,
a csipkelődések, a szerelmes pillanatok, és az eléjük állított akadályok, engem mind meggyőzött kettőjük
egymáshoz tartozásáról.
Sok új szereplővel megismerkedtünk, szinte mindenkit kedveltem. Kivéve Einerr anyát Brenna-t nem tudtam jó szemmel nézni. Persze egy gonosz is kell a történetbe, amit ez a nő nagyon jól alakított. Olyan volt, mint egy alattomos kígyó. Szerelmeseink ellen próbált
(forrás)
mindent megtenni, annak érdekében, hogy szétszakítsa őket. De Sonja-t kemény fából faragták, és nem tört meg a nő ármánykodásai alatt. Bebizonyította mennyire erős. Jól kezelte ezt a régi de számára új kort amibe belecsöppent, alkalmazkodik, és próbál minden tőle telhetőt megtenni a szerető férfiért, és kapcsolatukért :)

 Sonja álmai egyre részletesebbek. Kezd alakot ölteni benne, hogyan halt meg, és már a nevét is tudja. Nem ért meglepetésként a dolog, mert Einarr vissza emlékezéséből összeraktam az információkat, és már a történet közepétől volt egy ilyen sejtésem az események ilyenforma alakulásáról. De mégis nagyon örültem amikor fény derült a dologra, mert így még jobbá tette a szerelmi szálat. Egy olyan szerelem az övék ami az időket szel át, és mindenképpen egymás felé sodorja őket a sors és a varázslat is :)
A végén kaptunk egy olyan brutális függő véget, ami egyből folytatásért kiált. Sajnos jövő tavaszik várnunk kell rá, de én úgy érzem minden várakozást meg ér majd.

" A háború nem tündéreknek való..."

Ez volt az első könyvem az Írónőtől. Nem bántam meg, hogy megismerkedtem vele, ezek után szeretném a többi könyvét is elolvasni. Úgy gondolom jól vissza adta ennek a kornak a világát. Szerethető karaktereket alkotott meg, akikkel együtt élhetük át a történetet. Olvasás közben éreztem pár hibát, de nem tudtak foglalkoztatni, mert a hatása alá kerültem, és még ezek ellenére is nagyon tudtam élvezni. Romantikus lelkemnek is nagyon jól eset, én még egy kis plusz szenvedélyes együttlétet el tudtam volna viselni, de remélem a következő részben lesz még benne részem ;) A varászlatra is nagyon kíváncsi vagyok, még egy kis infó jó lett volna. Alex-ről se szabad megfeledkeznem, remélem ő is megtalálja a párját ebben az időben, annyira örülnék egy ilyen eseménynek is :) Nem is mondok többet róla, mint csak annyit, hogy tessék elolvasni!!!

Kedvenc jelenetem: A legkedvencebb amikor Einarr és Sonja először találkoznak.
Kedvenc szereplőm:
Sonja, Alex, Einarr ők a legfőbb, de még sok szerethető karakter meg ismertem ebben a történetben :)
Kinek ajánlom:
Akik szeretik ha az új és a régi világ összekeveredik. Viking rajongók, és szeretik a romantikát, misztikummal és ármánnyal fűszerezve!
Értékelésem:
Engem nagyon lekötött, és úgy éreztem mintha együtt utaztam volna Sonja-val, így nem is tudok mást rá adni mint 5 vikinget :)


Érdekesség: Sonja  tetoválásainak néztem utána, és erről hoztam nektek pár érdekességet.


forrás és egy kis saját szerkesztés
Hugin és Munin, a két holló Sonja egyik tetoválása amik a Napkereszt eltakarása miatt készültek: Ők Odin, az északi isten segítői. Minden nap hajnalban útra kelnek, hogy körberepülve a földet híreket gyűjtsenek Odinnak. Estére visszaérvén rátelepszenek Odin vállára, és a fülébe suttogják amit megtudtak. Hugin a „gondolkodó”, Munin pedig az „emlékező”. A Munin szó gyökerei az óészaki emlékezet szóig vezethetőek vissza. E hollóknak köszönhetően nevezték később Odint holló-istennek is.
 
Idézet az Edda, Grímnir-énekből:
Elme és Emlékezet
nap mint nap felderíti
a földi tájakat;
aggódom, nem tér majd
vissza egyszer az Elme,
bár Emlékezetért
szívem még szorongóbb
.
forrás
Sonja tetoválása nem egészen így néz ki, de ezt a képet találtam ami leginkább kicsit is hasonlít rá. Neki a derekán található egy szírének tűnő nő, amint egy rúdba kapaszkodik és a víz fölé hajol. Ez a tetoválássá megtalálható a könyvben is. Az én elképzelésem ennek a mintának az átdolgozása ami Ulrik keze által alakul át. Ezután már nem szírének, hanem egy fekete hajú harcias valkűrnek néz ki :)
Valkűrök: A valkűrök Odin lányai és egyben akaratának végrehajtói. Odin parancsára ők döntik el, hogy egy csatában ki haljon meg. Ahogy a Nornák a sors felett rendelkeznek, úgy a Valkűröknek is ezzel hasonlatos hatalmuk van. A különbség, hogy ők csupán a hadi-sorsért felelnek, és kizárólag Mindenek Atyjának a parancsára tudják azt befolyásolni. Általában kilences csoportokban járják a világot. A harcban elesettek fele (legyen szó bármilyen párbajról vagy ütközetről) Odinhoz a Valhallába, míg a másik fele Freyja csarnokába kerül. forrás
Találtam egy nagyon jó cikket róluk, de mivel jogvédett így csak a linket tudom megosztani róla, érdemes elolvasni :) tovább a cikkre

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése