2015. 08. 18.

Shannon Hale: A Mesehősök Végzetkönyve (Ever After High 1.)


Író: Shannon Hale
Cím:
A Mesehősök Végzetkönyve
Kiadó:
Móra Kiadó

Kiadás éve:  2014.
Terjedelem:
308 oldal
Fülszöveg:
Az Ever After High varázslatos gimi! Itt készülnek fel a híres mesehősök tini gyermekei arra, hogy beteljesítsék előre elrendelt végzetüket, és átvegyék szüleik helyét a mesékben. Belőlük lesz majd a következő Hófehérke, Daliás Herceg vagy éppen Gonosz Királynő – akár tetszik, akár nem. Az örökség napján ugyanis ünnepélyesen el kell fogadniuk a Mesehősök Végzetkönyvében megírt sorsukat, és mindenki tudja, hogy aki ezzel szembeszegül, annak örökre eltűnik a meséje.
A Gonosz Királynő lánya, Raven Queen is hamarosan anyja nyomdokaiba lép, de éppen a kellő rosszindulat hiányzik belőle. Mi lenne, ha átírná élete meséjét?
Az előkelő Apple White a vidék legszebb lánya. Gondosan eltervezte, hogyan él majd boldogan, amíg meg nem hal, de ehhez el kell fogadnia Raventől a mérgezett almát, ahogyan a mese szól.
Ám ha Raven nem írja alá a Mesehősök Végzetkönyvét, mindkettejük számára…
ITT A VÉGE, DE EL NE FUSS VÉLE!

"És tudod milyen meséket szeretek a legjobban? az újakat, a vicceseket, a váratlan fordulatokkal telieket, amikben nem tudom, hogy mi történik a következő pillanatban, de alig várom, hogy lapozhassak, és kiderüljön." 

Véleményünk:
"Együtt" olvastuk a könyvet. Ezért  az véleményünket, is szeretnénk nektek közösen elmondani.

Hogyan is figyeltünk fel a könyvre?
I: Az Írónő egy másik könyvét nézegetem először, majd megakadt a szemem Ever After High is. Elolvastam a fülszöveget, majd gyorsan rá molyoltam. Kíváncsi voltam, másoknak, hogy tetszett. Úgy láttam elég, jó értékeléseket kapott, ezek után már meg is rendeltem.
P: Egészen őszintén, 9 éves kishúgom hívta fel a figyelmemet az Ever After High tv sorozatra, és nagyon megtetszett az alapötlet. Nagyon megörültem, hogy könyv formában is hozzájuthatunk, ezért mindenképp meg is vettem. 
Apple White

Mit gondoltunk a kivitelezésről?
I: A borítója annyira aranyos, igazán „csajos”, kinyitása után, pedig még jobban tetszett, mert a belső oldalak margója is díszített, már ezzel a külsővel sikerült magát belopnia a szívembe.
P: Nagyon szeretem, ha a borítón a szereplők megelevenednek, hiába van ott a fantáziám, azért szeretem egy az egyben látni őket. Raven karaktere például nagyon jól eltalálták, egyből látszik rajta, hogy Gonosz királynő leszármazottja, nem csoda, hogy elsőre mindenki megriad tőle.

Felnőtt fejjel mese, tényleg?
I: Gyerekként, sőt még most is oda vagyok a mesékért, ezért nagy lelkesedéssel kezdtem el az olvasást, alig vártam, hogy beszippantson ez a világ. Emlékszem sokszor elgondolkodtam azon, vajon mesehőseink, hogy élnek tovább a történet befejezése után.
P: Hiába vagyok már picit idősebb, egyelőre úgy érzem, sose fogok kiöregedni a mesékből. A Disney hercegnők a mai napig a kedvenceim. Szerintem egy felnőtt is ugyanúgy tudja élvezni ezt a könyvet, jól eshet kicsit belecsöppenni a mesék világába. 

Mit szóltunk a történethez, a könyvhöz?
Raven Queen
I: Shannon elképzelése a folytatásról igazán izgalmas, és egyedi lett. Régi kedvenceik felnőttek, szülők lettek. Most tinédzser gyermekeikkel kapják a főszerepet. Meg ismerhetjük őket közelebbről, és velük együtt vágunk neki a kalandoknak. Szerintem jól ötvözte a jellemvonásokat, felismerhető ki kinek a leszármazottja, de sokat segít benne az Írónő is, kellő ismertetővel, bemutatással szolgál az olvasóknak. Nagyon izgalmas volt a cselekménye is. El se tudnám képzelni milyen lenne, ha beskatulyáznának egy szerepbe, csak azért mert ez van számomra megírva. Nem tehetek ellene semmit el kell fogadnom, és elődeimhez hűen játszani, előadni a mesebeli karakteremet.  A rejtély kutatást szintén jól szőtte bele történetbe. Velük izgultam, és alig vártam, hogy megtudjam mi lesz a vég kifejlett.
P: A nyelvezetén érződik, hogy a fiatalabb korosztálynak szánták, de 26 évesen is tudtam élvezni a történetet. Nagyon jó az alapszituáció, a régi megkedvelt szereplőink gyerekeit ismerhetjük meg. A sorsuk viszont ugyanaz, mint szüleiké. Mindenkinek át kell vennie a mesében a szerepet, hogy fennmaradjon a történet. Az iskolában erre készítik fel a diákokat a tanárok. Természetesen nem ilyen egyszerű minden, van olyan, aki nincs megelégedve a neki szánt sorssal, de nem lehet tudni, hogy mennyi bonyodalmat okozhat ez. Jól le tudott kötni Raven vívódása, és hogy közben az iskolát is teljesen megismertük. 


"A Gonosz Királynősséget nem lehetett félállásban csinálni." 

Maddie és Raven
Sok-sok szereplő alkotja a világot, de most Raven és Apple White volt a központban. Milyenek voltak a hercegnők?
I: Már a történet elejétől kezdve, szimpatizáltam Raven-nel, tetszett a hozzá állása a dolgokhoz. Teljesen meg tudom érteni az érzéseit, félelmeit. Izgalommal telve faltam a lapokat, és szurkoltam neki, hogy legyen valami megoldás a problémájára. Mivel nekem is a lila a kedvenc színem, így még egy plusz pont jár hercegnőnknek :)
Apple White idegesített az elején. Nem tudtam egyből megkedvelni, nekem sok volt, ahogy csak a kitűzött mesebeli szerepét látta maga előtt, és mindent szempilla rebegtetésről ért el. De a vége felé az ő néző pontját is megértettem.
P: Mindkettőjüket megkedveltem. Hiába elrendezett az életük, még se minden fenékig tejfel. Raven aggályait szerettem „jobban”, hiszen parancsra tényleg nem lehet gonosz az ember, de Apple-nek se lehet egyértelműen könnyű, mert tőle mindenki tökéletességet vár el. Ha választani kéne, hogy kit szeretek jobban, akkor azért egyértelműen Raven-re voksolok. 

Más kiemelni való esetleg?
I: Örömmel fedeztem fel a meserészleteket, motívumokat ebben a modern dolgokkal kiegészített világban. Tényleg szuper ötlet volt vegyíteni a kettőt. Mivel így "idősebb" korosztály  és a mai fiatalság is felfedezheti magának ezt a világot. Nagyon tetszett, ahogy az Írónő is beleszőtte magát a történetbe.
P: Tetszett, hogy ennyi szereplő velünk van, ennyi mese kerül említésre. Ötletes, hogy a mai fiatalok szóhasználata, mai „vívmányok”vannak beleszőve a történetbe.

Konklúzió?
I: Mindenképpen szeretném folytatni a történetet. Kíváncsian várom, milyen új szereplőket ismerhetek meg. Milyen titkok lappanganak még eltemetve :)
P: Már az egész könyv meggyőzött, hogy szeretném folytatni a sorozatot, de az epilógus miatt még biztosabb vagyok ebben. 

"Minden mesébe kell egy gonosz! Egy ellenfél, aki miatt a hős nem kaphatja meg túl gyorsan azt, amire vágyik. Ellenfél nélkül nem is lenne mese! Képzeld már el: egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy hercegnő, aki vágyott a szerelemre, szerencsére találkozott a herceggel, feleségül ment hozzá, és boldogan éltek, amíg meg nem haltak, vége. Ez nem mese!"  

Szereplők a teljesség igénye nélkül

Kedvenc jelenetem:
I
és P:
amikor mindenki megkapja a saját „kis” állatát 
Kedvenc szereplőm:
I: Raven és Madeline
P: Maddie
Kinek ajánlom:
I:
Gyerekeknek, és „örök” fiataloknak, akik még tini éveik után is szeretik a meséket.
P: Elsősorban gyerekeknek, de bárki másnak is, aki kis időre újra gyerekkorába szeretne visszacsöppenni.  
Értékelésem:
I:
ez a kedves is történet, nem kaphat mást mint 5 teáscsészét
P: 4,5 koronát tudok adni, de csak egy hajszállal maradt le az 5-ről :)


Érdekesség:
Honnan is jött a sorozat ötlete?

Az írónő, miután befejezte az utolsó könyvét (Dangerous), 10 év után először nem akadt projekt, amin dolgozhatott, ekkor már négy gyerekkel büszkélkedhetett, nem is ártott egy kis pihenés. Természetesen, egy híres író, nem is álmodhat hosszas szabadságról, az egyik főleg mesekönyveket kiadó cég megkereste egy ajánlattal. Kezdetben nem hitte, hogy ez neki való feladat lenne, főleg, hogy kész ötlettel álltak elő. Nem gondolta, hogy más tündérmeséjébe kellene belekezdenie egy saját sztori helyett. Egyre többet beszélve a dologról mégis kedved kapott hozzá. Párhuzamosan a projekttel a Mattel is tervezte már az első babákat, amit a történethez szeretett volna piacra dobni. És ezzel együtt kezdődtek el a TV sorozat munkálatai is. Három kötet jelent meg könyv formában, a sorozat pedig online formátumban is elérhető volt, de minden epizód adásba is került.  A babák is nagy népszerűségnek örvendenek a gyerekek körében, számos országban elérhetőek, köztük hazánkban is.

Nézelődjetek a mese  hivatalos magyar oldalán: link

Baba kollekciók a hivatalos angol oldalon: link 

A könyv képekben
 






 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése