2015. 08. 20.

Katarina Mazetti: A pasi a szomszéd sír mellől

Író: Katarina Mazetti
Cím:
A pasi a szomszéd sír mellől
Kiadó:
Park Kiadó

Kiadás éve:  2012.
Terjedelem:
204 oldal
Fülszöveg:

„Egy letehetetlen románc Svédország legkedvesebb, legszeretetreméltóbb szerzőjének” Daily Mail

A frissen megözvegyült kékharisnya könyvtárosnő és az édesanyja sírját látogató, magányos, egyenesen a tehenek mellől érkező, magával ragadóan természetes parasztgazda egymás mellett gyászolgat a temetőben. Bizalmatlanul méregetik egymást, mígnem egyszer csak, számukra is váratlanul, szenvedélyes érzéki szerelemre lobbannak egymás iránt. Néhány hónapig tartó lángolásuk történetét virtuális napló formájában ők maguk mesélik el, közben feltárul életük minden apró részlete.


"beleszerettem. Nem, nem olyan volt, mint a villámcsapás. Inkább ahhoz hasonlított, amikor egyszer véletlenül nekidőltem a villanypásztornak."

Véleményem:
Egy kedves moly ismerősöm ajánlotta nekem. Elolvastam a fülszövegét, és viccesnek találtam, így ezek után nem is volt kérdéses, hogy megrendeljem magamnak (persze nem egyedül jött, a folytatást is beszereztem vele együtt). Most, hogy kivégeztem még mindig nevetek. Teljesen beszippantott, és kikapcsolt a könyv. Könnyed, szórakoztató, de mégis olyan "életszerűen"  mutatja be két teljesen különböző ember párkapcsolatát. 
Desirée

Történetük fontos  helyszíne egy temető. Itt ismerjük meg Desirée-t, egy özvegyet, aki férje sírjához jár ki. Egy átlagos városi nő, aki szereti a kényelmet, a gyerekeket, a könyveket és az operát. Ugyan így Benny is kijár a temetőbe, de ő édesanyja és édesapja sírját keresi fel. Egy farmer, aki ki sem lát az otthoni teendők alól, minden idejét az állatok, és  a munka teszi ki. Furcsa párosunk története egy padon kezdődik el.
Két harmincon túli szingli találkozása ez. Tejesen különböző beállítottságúak, és más az életszemléletük, és az értékrendjük is. Először fenntartásokkal állnak a másikhoz, később elkezdik jobban  megfigyelni egymást. Nagyon vicces volt, ahogy felmérték a másikat. 

Tényleg így van,  először mindenki a külső alapján kezd el ítélni. Majd egyre többet gondolsz a melletted lévő idegenre, és eljön a forduló pont amikor minden megváltozik. Ott a pillanat amikor valami megragadja a figyelmedet pl. meglátsz egy kedves mosolyt, ezek után egyre többet jár rajta az agyad, beférkőzik a gondolataidba, magad elé képzeled, és ráébredsz, szeretnéd jobban megismerni a melletted lévő idegent. Mennyire igaz itt is az, hogy ellentétek vonzzák egymást.

Benny
Ott voltak a  vicces belső monológok, ahogy váltott szemszögből ismerhetjük meg ki mit gondol a másikról. Hogyan telnek a minden napjaik, és betekintést kapunk a múltjukba is.
Tetszett, ahogy az Írónő megjelenítette a városi lány, és a vidéki fiú "jelenséget". Szeretem az ilyen történeteket, ahol a modern lány meghódítja a farmer szívét, bele tanul a vidéki életbe, és boldogan élnek még míg nem halnak. De itt egy kicsit máshogy alakulnak az események.



"Néhány hete még azon törtem a fejem, hogy mit akarok tőle és mit vagyok hajlandó áldozni érte – lehetőleg semmit."

Végig követjük egy párkapcsolat lépcsőfokait.  Először jött a szenvedély, amire úgy gondolnak ennyi pont elég nekik. Majd jön az összeszokás megkezdése, a problémák elkerülése, vitatkozás, békülés, sértődés. Úgy gondolják, jobb nem beszélni róla, valahogy csak meg lesznek majd. Közben elvárják, hogy változón meg a másik értük. Mind a ketten máshogy látják kapcsolatuk kimenetét. A nő a városban látja  jövőjüket, a férfi pedig jó feleséget vár el, aki társa lesz a munkájában is.

Értettem a nézőpontjukat, de közben haragudtam is rájuk! Hiszen annyira látszatot, hogy minden ellenérv ellenére Ők igen is egymáshoz valóak, és ebből a kusza kapcsolatból kialakíthatnának egy meghittebb egységet, egy családot!
Amikor már azt hinnénk az útjaik külön válnak, jön egy fordulat, ami reménnyel tölt el.


A szereplők, és a cselekmény is elnyerte a tetszésemet. Alig várom, hogy elkezdjem a folytatást!! Megöl a kíváncsiság, hogy alakul tovább a történetük!


"a mesében az első kettő sosem jön össze. De akkor felbukkan egy ősz apóka, és elárulja a varázsigét. Lesni fogom azt a kis varázslót."

Kedvenc jelenetem: Desirée szülinapja
Kedvenc szereplőm
: Benny, Desireé
Kinek ajánlom:
Mindenkinek aki szeretne egy rövid időre kikapcsolni, nevetni, és szórakozni.
Értékelésem:  5 nagy húsgombóc
Érdekesség: A könyvből film is készült itt megnézhetitek az előzetesét , itt pedig a port.hu-s adatlapját.  Érdekesnek tűnik, bár a magyarra fordított címe, szerintem szörnyű.
Történet képekben







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése