2015. 08. 30.

Jennifer A. Nielsen - A szökött király



Író: Jennifer A. Nielsen
Cím:
A szökött király
Kiadó:
Könyvmolyképző

Kiadás éve:  2015.
Terjedelem:
356 oldal
Fülszöveg:
A királyság a pusztulás szélén áll. A király eltűnt. Ki éli túl?
Alig pár héttel az után, hogy elfoglalta a trónt, egy gyilkossági kísérlet veszélyes helyzetbe kényszeríti Jaront. A készülődő háborúról szóló pletykák beszivárognak a kastély falain belülre, Jaron pedig érzi a Carthyára lassan rátelepedő feszültséget. Hamarosan rá kell jönnie, csak akkor mentheti meg királyságát, ha lemond a trónról. De minél távolabb kényszeríti a sors a palotától, annál többet gondol arra, hogy vajon nem megy-e túl messzire?
Visszatérhet-e valaha?
Vagy fel kell áldoznia saját életét, hogy megmentse országát?
A Hatalom-trilógia második része igazi hullámvasút, tele árulással és gyilkossággal, izgalommal és veszéllyel.
Kövesd a hős királyt!

"Túl korán érkeztem az ellenem elkövetett merénylet helyszínére. "
(első mondat)

Trilógia második részek sokszor már csalódást okoztak, ez a könyv gyarapította a tábort vagy a kevesebb kivétel egyike lett?
P: Igen, és sajnos már gyakran jártam így, és ez annyira kiábrándító tud lenni. Itt viszont egy hajszállal se maradt le a az első résztől, ugyanúgy élveztem minden momentumát a történetnek. 
I: Tapasztaltam már én is ezt, és ilyenkor olyan hiányérzetem marad. Itt szerencsére ettől nem kellet tartanom :) Ugyan olyan izgalmas volt, sőt én azt mondanám kicsit jobb is volt  mint az első rész.

A történet most is ugyanolyan izgalmas volt, mint az első?
P: Nem tudtam, hogy mire számítsak pontosan. Jaron elfoglalta helyét a trónon, de a hatalmát, a tekintélyét még meg kell szilárdítania, főleg, hogy a háború is egyre jobban fenyegeti az országot. Az írónő most is teljesen váratlan cselekményt produkált, mert nem hittem, hogy ifjú királyunk ilyen rizikós küldetésbe kezd. Izgalmas, fordulatos, kiszámíthatatlan és érdekes volt ez a kalózos kaland/cselekmény is. Most is végig a szemem előtt lebegett a lehetséges végkifejlet, de a legváratlanabb pillanatban fordult egyet a dolog és mégse tudtam előre kisakkozni a következő lépéseket. Régi karakterek is tudtak meglepetést okozni és újakat is könnyedén megkedveltem. Bízom benne lesz olyan, aki az Árnytrónban is velünk marad. :)
I: A címe már egy talányt állított elém. Kíváncsi voltam milyen okból szökik meg Jaron. Szerintem nagyon jó csavart vitt bele az Írónő az által, hogy nem hagyta nyugodtan uralkodni őt. Kaptunk egy izgalmas váratlan fordulatot, egy "menekülést", amit sokan örült ötletnek tartottak. De szerintem Jaron-tól pont ilyen megoldást vár el az olvasó. Azzal, hogy nem a könnyebbik utat választja, bebizonyítja, hogy fiatal kora ellenére méltó az uralkodásra. A kalózos kaland nagyon tetszett. Örültem, hogy nem csak a múltból ismerhetjük a kalózokat, hanem a jelenben is nagy szerepet kapnak. Az új szereplők is bele illetek a történetbe, és izgalmas színfoltok voltak. Sokukat megkedveltem. A végső ütközet pedig nagyon jól sikerült. Sokszor meglepődtem, de szerencsére kellemesebb értelemben.

"Egy pillanatra becsuktam a szemem, mert biztos voltam benne, ha eléggé figyelek, meghallom, hogyan röhögnek éppen rajtam az ördögök."

A fiatal királyunk fel tudott nőni a feladatához?

P: Fiatal kora ellenére, tényleg igazán vág az esze, és nagyon jól ráérez, hogy melyik helyzetet miként kellene megoldani. A szíve is a helyén van, megvédi a "gyengébbeket", segít, akinek csak tud. Megértem a tanácsosait is, hogy nem bíznak még benne, hiszen 14 évesen nehéz egy országot irányítani, de remélem, most már hamar rájönnek, hogy sokkal érettebb koránál a fiú. Tény, hogy még sok dolgot meg is kell tanulnia, de nagyon közel áll, ahhoz, hogy tényleg kész legyen igazi királyként uralkodni.
I: Sokkal érettebb, mint a kortársai, ez mind tetteiben, mind gondolkodás menetében meglátszik. Szerintem az a 4 év amit Sage bőrében töltött sok mindenre megtanította. Olyan helyzeteket élt meg amit a tanácsosok soha sem. Tudja milyen a pórnép között élni, és ez most a maga előnyére tudja felhasználni. Csavaros észjárásával engem meggyőzött erről, hiszen annyiszor gondoltam, hogy kész innen már nem lehet előre lépni, de neki mégis sikerült.

Szerintetek Imogen vagy Amarinda illik inkább Jaronhoz?
P: Természetesen nagyon szurkolok Imogen-nek, mert mégiscsak vele volt meg az első szikra. De látok fantáziát Amarindában is. Szomorú lennék, ha a „szegény” lány nem kapja meg a királyt, de el tudok olyan kimenetelt is képzelni, ahol el tudom fogadni ezt a verziót is.
I: Én nagyon reménykedem egy Imogen Jaron párosban. :) Szerintem nagyon is egymáshoz illenek. Ezért még jobban várom a folytatást, hogy vajon milyen sorsot szán szereplőinknek, és végül kik alkotnak majd egy párt.

Letisztult, akár túl egyszerűnek is nevezhető a borító, tényleg?
P: Általában a jobban kidolgozott borítókat szeretem, amik kicsit figyelemfelkeltőbbek, de annyira eltalálja ez a kép az egész könyvet, a történetet, hogy itt tökéletesnek érzem.
I: Nekem tetszik, szerintem nagyon is illik a történethez. Egy letisztult borító néha figyelem felkeltőbb, mint egy agyon zsúfolt.

Azt kaptuk, amire számítottunk?
P: Kedvencemként nem tudok rá gondolni, ahhoz még valami plusz hiányozna nekem, de mindenképp remek olvasmány, úgyhogy érdemes folytatni a sorozatot. :)
I: Én úgy érzem igen. Az első rész után nagyon kíváncsi voltam mit tud alkotni az Írónő a második részben. Várakozásaimon felül teljesített. Kaptunk egy szökött királyt, aki elhagyta a trónt, azért, hogy megmenthesse. Árulás, cselszövés, izgalmas összecsapások, hűség, bátorság kell ennél több? :)  Jaron bebizonyította lehetetlenek nincsenek, egy halálra ítélt terv is sikerülhet.

"– Alattvalóim, barátaim! Mi vagyunk Carthya! "

Kedvenc jelenetem: 
P: Jaron „távozása” a börtönből, a könyv második felében. Bámulatos, a kitartás, a küzdőszellem, ahogy végig kitart.
I: Hirtelen nem is tudok választani. :) Amikor Jaron és Imogen találkoznak a kalózoknál.
Kedvenc szereplőm: 
P: Imogen, lány létére, ő is sokszor meglepett, hogy milyen bátran tud viselkedni.
I: Jared, mert csodálom a bátorságát, és kitartását, és a csavaros észjárást. Másik nagy kedvencem Imogen, mert egy igazi bátor lány, aki barátaiért mindent megtenne. Azért is még ők a két kedvencem, mert annyira érezhető, hogy kezd köztük kialakulni valami, ami több mint barátság.
Kinek ajánlom: 
P: Azoknak, akik imádták az első rész is. :D De mindenkinek, aki szeretne egy érdekes, izgalmas középkori környezetbe bújtatott, hatalmi harcokkal megtűzdelt történetet olvasni.
I: Akik szerették az első részt, azok szerintem ezt is élvezni fogják. Azoknak is akik szeretik a kalózokat, és az intrikát :) Mindenkinek aki  egy igazán jó kaland részese szeretne lenni.
Értékelésem: 
P: A maximális pontszámhoz hiányzott még valami, de 4,5 törött kardok mindenképp megérdemel.
I: Tartogatóm még a maximális pontot az utolsó rész számára. Remélem az még ennél is jobb lesz. Így most tőlem 4,5 szál margarétát kap :)
Érdekesség:
 
A Paramount Picture stúdió megvásárolta a trilógia filmes jogait.



A cikk összefoglalása:
Bryan Cogman (ismerős lehet a Trónok harca kapcsán) forgatókönyvírót bízták meg az adaptáció kidolgozásával. A cselekmény testhezálló a férfinek: egy távoli országban játszódik, szerepel egy király, királynő, trónörökös meggyilkolás, egy nemes tervet dolgoz ki, hogyan helyettesítsék az ifjú herceget, közben bábként használná. Egy árva fiú, három társával készül a nagy feladatra. De ez nem csupán egymás közötti verseny – intrikával, politikai cselszövéssel megtűzdelt harc a halálig.

Az írónő oldalán lévő GY.I.K. kérdéseket nézve is találkozhatunk érdekes információkkal:

Jennifer is boldog, hogy Bryan-t kérték fel a forgatókönyv megírására, de azért még sok munka van hátra a film megvalósulásáig.

Mindig is író szerettél volna lenni?
Igen. De nyomozó, űrhajós, kém, színésznő és tanár is mindig is szerettem volna lenni. Igazából a tanítás és színház között gondolkoztam évekig. De még ezek alatt is mindig volt nálam egy nyitott füzet, amit megtölthettem történetekkel.

Honnan jött a Hatalom trilógia ötlete?
Egy Eddie Vedder (Pearl Jam énekese) dalban jött hozzám Sage, aminek Guaranteed a címe. A dalszöveg szerint: Ismerem mindegyik szabályt, de a szabályok garantáltan nem ismernek engem.” Imádtam ezeket a sorokat és a többi is beférkőzött a tudatomba, világossá vált Sage karaktere előttem. És ha már volt egy Sage, volt egy történet is.

A Hamis hercegben mi az a garlin?
Remélem nem töltöttél sok időt azzal, hogy google-ben próbáltad megtalálni. Én találtam ki – ez Carthya alap pénzegysége, hasonló a dollárhoz.


Kedvcsináló képek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése